PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
تیم‌های ملی تکواندوی دختران و پسران ایران، عنوان نایب قهرمانی رقابت های نوجوانان جهان را به خود اختصاص دادند.
کیهان ورزشی-

این دوره از مسابقات سه شنبه ۱۱ مردادماه با حضور ۷۸۶ تکواندوکار از 91 کشور جهان به میزبانی بلغارستان در سالن «آرمتس» شهر صوفیه آغاز و پس از شش روز رقابت، در نهایت با نایب قهرمانی تیم‌های ملی ایران در هر دو بخش دختران و پسران به پایان رسید. 
 در بخش دختران کره جنوبی با کسب ۵ مدال طلا، یک نقره، یک برنز و مجموع ۷۱۸ امتیاز قهرمان شد. تیم ملی ایران که با هشت تکواندوکار در این رقابتها حضور داشت با کسب دو طلا، دو نقره و ۳۷۰ امتیاز نایب قهرمان شد و تایلند با یک طلا، دو نقره، یک برنز و ۲۱۱ امتیاز در جای سوم ایستاد. ترکیه با ۲۱۱، بلژیک با ۱۲۷، آلمان با ۹۴ و ازبکستان با ۹۳ امتیاز عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند. 
 در بخش پسران تیم ملی ایران که با ۵ تکواندوکار عازم صوفیه شده بود، با کسب چهار مدال طلا و ۵۰۹ امتیاز عنوان نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد. 
در این بخش کره جنوبی با تیم ۱۰ خود، ۵ طلا، یک نقره، یک برنز و ۷۲۰ امتیاز کسب کرد و قهرمان شد. قزاقستان با یک نقره و چهار برنز، تایلند با دو نقره، یک برنز و ۱۴۳ امتیاز، ایتالیا با یک طلا و ۱۴۱ امتیاز و ازبکستان با یک نقره، یک برنز و ۹۷ امتیاز پایین تر از تیم ملی ایران قرار گرفتند. 
 برای تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی و متین رضایی ۶ مدال طلا و پرنیا سلمانی به همراه ساغر مرادی ۲ مدال نقره کسب کردند.
 امیر عباس رهنما، الهام حقیقی، نیوشا شادلو، پونه جعفر صالحی و فرشته فتحی نیز توفیقی در کسب مدال نداشتند.
 هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه دختران برعهده فاطمه صفرپور است و نیلوفر صفریان و اختر کیانی به عنوان مربی وی را همراهی  کردند.
 در بخش پسران محمدرضا زوار سرمربی است و بهزاد خداداد و مسعود کاظم پور همکاران او هستند.  
برچسب ها: تکواندو
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار