فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۷۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
وقتی سنگین ترین شکست ایران در جام جهانی رقم خورد
کیهان ورزشی-

دوشنبه ۳۰ آبان برای تماشاگران ایرانی روز تلخی بود.تیم ملی کشورمان در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مصاف با تیم انگلیس شکست سنگینی خورد . خوردن ۴ گل در نیمه اول مثل پتکی بود که بر سر ملی پوشان و هواداران شان اصابت کرد و در همان نیمه نخست فقط بازی را نباختیم بلکه از نظر روحی هم ضربه سنگینی خوردیم.البته تیم ایران در نیمه دوم ۲ گل از حریف خورد و ۲ گل هم به انگلیس زد و یکبار هم ضربه سردار به تیر دروازه حریف اصابت کرد. در نیمه دوم ، ۴ گل زده شد و تیم ایران در نیمه دوم به لحاظ گل شماری با انگلیس مساوی کرد.دیدار نخست ایران در جام بیست و دوم پرحاشیه بود که حواشی مسابقه به شرح زیر است:


علاقه تماشاگر شیعه عربستانی به تیم ملی ایران
خبرنگاران برخلاف مسئولان فوتبال و حوزه های مربوط به این رشته مهیج با مترو خود را به ورزشگاه خلیفه دوحه محل برگزاری بازی ایران و انگلیس رساندند. دوشنبه ۳۰ آبان، حال و هوای مترو دوحه فوتبالی شده بود و تماشاگران ایرانی و انگلیسی صندلی واگن ها را اشغال کرده بودند.حتی ازدیاد جمعیت باعث شد تا مسافران برخلاف روزهای گذشته در واگن ها بیایستند و با هم بگو و بخند راه بیندازند و تیمشان را تشویق کنند.یک تماشاگر عربستانی با پیراهن سبز رنگ کشورش با دیدن ما خوشحال شد و به تشویق تیم ایران مشغول شد و گفت که دوست دارد ایران در اولین بازی خود بر انگلیس غلبه کند.برایمان جالب بود اما درگوشی به ما گفت که شیعه است و ایران را بخاطر مردم شیعه اش دوست دارد و حامی ایران در منطقه است.

سرگرمی برای تماشاگران
با کمترین دغدغه به ورزشگاه زیبای خلیفه دوحه رسیدیم.شور و حال جام جهانی بیشتر از بازی افتتاحیه حس کردیم.انگلیسی ها و ایرانی ها با نمادهای مشخص و شعارهایشان جو جالبی پیرامون ورزشگاه براه انداخته بودند. بیرون ورزشگاه برای تماشاگران سرگرمی درست کرده بودند، مثل مسابقه روپایی زدن و حفظ توپ با یک پا که کلی طرفدار داشت و از این رو علاقه مندان صف طولانی درست کرده بودند.میزبان طوری برنامه ریزی کرده بود تا تماشاگران قبل از بازی بی حوصله نشوند.

تماشاگران دغدغه جا و صندلی نداشتند
فرصت داشتیم که هم بازی را از جایگاه ویژه اهالی بین المللی رسانه تماشا کنیم و هم از روی سکوها.جایگاه خبرنگاران در طبقه دوم ورزشگاه چشم نواز خلیفه بود و فاصله اش با زمین زیاد بود و خبرنگاران از این فاصله زیاد ناراضی بودند .سکوهای ورزشگاه مملو از تماشاگر بود.تماشاگران روی صندلی خودشان نشسته بودند و نظم در این خصوص حاکم بود.برخلاف ورزشگاه های خودمان، تماشاگران دغدغه ای بابت جا و صندلی نداشتند.

نمایش اتحاد یک دقیقه قبل از سوت آغاز بازی
یک دقیقه قبل از شروع بازی، ملی پوشان به شکل نمادین گردهم آمدند و اتحادشان را به تصویر کشیدند.این صحنه با واکنش تماشاگران مواجه شد و دوستداران تیم ملی برای ملی پوشان سوت و هورا کشیدند و برخی هم برای تیم ملی کف زدند.

ناراحتی کی روش از مصدومیت بیرانوند
انگلیس با پاس های پیاپی و سرعتی توپ و میدان را تصاحب کردند و ملی پوشان ایران از سرعت بالای بازی انگلیس غافلگیر شده بودند و تمرکزشان را از دست دادند و در همین حین بود که علیرضا بیرانوند با مجید حسینی روی سانتر از جناحین انگلیسی ها باهم برخورد کردند و بینی دروازه بان ایران شکست و بازی حدود ۱۴ دقیقه متوقف شد.وقتی بیرانوند مصدوم شد کارلوس کی روش از ناراحتی دست هایش را روی سرش گذاشت و ناراحتی خود را نشان داد.

استرس حسینی
سید حسین حسینی در شرایط غیرمنتظره ای وارد زمین شد.حسینی از زمانی که وارد زمین و جایگزین علیرضا بیرانوند شد استرس داشت.پشت سر هم آب می خورد و ظاهرا از نظر روانی آماده بازی نبود.

درخواست کی روش از تماشاگران ایرانی
دقیقه ۸۰ بازی کی روش به سمت تماشاگران پشت نیمکت ایران نگاه کرد و دست هایش را بلند کرد و از تماشاگران ایرانی خواست تیم ملی کشورشان را تشویق کنند .تماشاگران ایرانی با شعارهای روحیه بخش پاسخ کی روش را به خوبی دادند.کی روش هم از آنها تشکر کرد.

کارلوس به ملی پوشان روحیه داد
بازی پس از  گل دوم ایران توسط مهدی طارمی پایان یافت و کارلوس کی روش بلافاصله به سمت بازیکنانش رفت و آنها را در آغوش گرفت و سپس آنان را گردهم آورد و به آنها روحیه داد.کی روش در پایان مسابقه برای تک تک بازیکنانش دست می زد.

خروج تماشاگران از مسیری مدیریت شده...
هنگام خروج از ورزشگاه خلیفه از مسیری مدیریت شده به ایستگاه مترو رسیدیم.حدود 30 دقیقه طول کشید به مترو برسیم اما ماموران انتظامی ورزشگاه اجازه ازدحام در مسیر مترو را نمی دانند و تماشاگران را باتدبیر به سمت مترو هدایت می کردند که بسیار جالب بود.تعداد تماشاگران بازی خیلی زیاد بود و اگر ازدحام می شد هر حادثه تلخی محتمل بود.

تماشاگر فلسطینی حامی تیم ایران
یک تماشاگر فلسطینی با پرچم کشورش در ورزشگاه حاضر بود و تیم ملی ایران را تشویق می کرد.از او پرسیدیم که برای چه از تیم ایران حمایت می کنی که وی گفت: ایران حامی فلسطین در جهان است و من هم آمده ام تا از ایران در جام جهانی حمایت کنم.

*کیوان طباطبایی- دوحه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار