فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۸۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
گروه فوتبال کیهان ورزشی-

در ورزش وبه ویژه فوتبال دلال‌زده( یا مدیرنامه!) زده ما تقریبا هرکسی ، هرحرفی به زبانش آمد، می زند و هرکاری که دلش خواست انجام می دهد.

در این باره نمونه و مثال آنقدر فراوان است که نمی دانی کدام را به عنوان شاهد ذکر کنی. از آخرین موارد این " هرکی به هرکی" می توان به عکس یادگاری انداختن کمک داور فینال جام حذفی با تیم قهرمان و آن هم با همان لباس داوری! اشاره کرد.

رفتار و کرداری که تا آنجا که ما می دانیم سابقه در فوتبال ما نداشته ودر اخبار مربوط به فوتبال جهان هم در این باره چیزی به خاطرمان نمی رسد.

باز از این دست رفتارها می توان به حرکت عجیب و غریب مدافع اخراجی تیم ملی در بازی با ازبکستان یاد کرد که وقتی از سوی داور کارت قرمز گرفت ، چهار زانو وسط زمین نشست و گفت از زمین بیرون نمی رود. حتی وقتی نیمکت نشینان تیم ملی از او خواستند به فاصله یک دقیقه به پایان بازی، کار را از این بدتر نکند و از زمین بیرون بیاید با تکان دادن دست ، از انجام فرمان یا بهتر بگوییم خواهش! مربیان تیم ملی خودداری کرد، یعنی این بازیکن که در هنجار شکنی " سابقه دار" هم هست! در آن واحد هم مقابل حکم داور و قانون ایستاد  و هم از فرمان مربیان تیم تمرد کرد... و برادران عزیز نظیر چنین اتفاقاتی نه تنها در هیچ جای فوتبال جهان که حتی در هیچ بازی محلی هم رخ نداده است، اگر هم رخ داده باشد با ضرب قانون فرد قانون شکن و متمرد را با قاطعیت سر جای خود نشانده اند...

همانطور  که بالاتر گفته شدنظیر این دو مثالی که ذکر شد بیش از هرچیز از بی کلاسی و سقوط اخلاقی حکایت می کند  در فوتبال ما زیاد رخ می دهد، ورفته رفته دارد شکل طبیعی( نرمال) به خود می گیرد  به طوری که اگر کسی خواست به این رفتار و گفتارها اعتراض کند یا مسئولی خواست طبق قانون با قانون شکنان برخورد کند ، از اینطرف و آنطرف مورد حمله و هجوم قرار می گیرد!

 به هرحال با توجه به " هفته قانون" و همچنین  صدورحکم  تنبیهی کمیته داوران در باره کمک داور متخلف فینال جام حذفی  به سهم خود می نویسیم و هشدار می دهیم تا وضع قانون و عمل به قانون و رفتارهای هنجار شکنانه و قانون شکنانه در ورزش و فوتبال، از این هم بدتر نشده ،مسئولان ورزش و مدیران فوتبال باید در رفتارهای محافظه کارانه  و روش های " زیر سبیلی" مبتنی بر " ماست مالیزاسیون "!خود تجدید نظر اساسی کنند و با شجاعت و قاطعیت به اجرای قانون همت ورزند و در این باره باج به کسی ندهند، تا هر کسی حد وحدود خودش را بشناسد و پا را از گلیم خود درازتر نکند.. این حتما به نفع فوتبال و ورزش و به ضرر آویزان های زالوصفت خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار