PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - July 01 2024
کد خبر: ۸۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
خبرسازان نقل و انتقالات

هفته ای که گذشت نقل و انتقالات فصل آینده لیگ برتر در صدر اخبار قرار گرفت و باشگاه ها وارد مذاکره با بازیکنان لیست خرید خود شدند.باشگاه پرسپولیس با وحید امیری و مرتضی پورعلی گنجی دو بازیکن با تجربه خود تمدید کرد.عبدالکریم حسن بازیکن قطری پرسپولیس هم پس از مطرح شدن پیشنهاد تیم الوکره اعلام کرد که با سرخپوشان قرارداد دارد.البته باشگاه پرسپولیس قبل از وی اعلام کرده بود که با بازیکن قطری قرارداد دارد و وی ممنوع المذاکره است . باشگاه الوکره قطر با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس خواستار به خدمت گرفتن عبدالکریم حسن، مدافع چپ سرخپوشان شده است. باشگاه پرسپولیس هم با تایید این خبر اعلام کرد که با این پیشنهاد مخالف است.دو منبع در باشگاه پرسپولیس اعلام کرده اند که باشگاه الوکره پیشنهاد 800 هزار دلاری داده که با مخالفت پرسپولیس روبرو شده است. باشگاه پرسپولیس به باشگاه قطری اعلام کرده تنها در ازای دریافت دو میلیون دلار رضایتنامه عبدالکریم حسن را برای الوکره صادر می‌کند.همین طور باشگاه پرسپولیس برای به خدمت گرفتن مهدی لیموچی نیز به باشگاه آلومینیوم اراک نامه زده است.لیموچی با آلومینیوم قرارداد دارد و به همین خاطر باشگاه‌های خواهان این بازیکن باید مذاکرات خود را با باشگاه اراکی انجام دهند.باشگاه پرسپولیس در هفته گذشته هم اعلام کرد که خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی، سرمربی تیم بزرگسالان این باشگاه شده است. این مربی 59 ساله فصل قبل سرمربی الوداد کازابلانکا مراکش بود و پیش از آن هم سابقه هدایت اسماعیلی مصر و کاستیون اسپانیا را بر عهده داشته است. یکی از مهم‌ترین باشگاه‌هایی که گاریدو هدایت آن را بر عهده داشته، ویارئال اسپانیا است که مربوط به فصل 2011 – 2010 می‌شود.گئورگی گولسیانی، مدافع پرسپولیس که توسط ویلی سانیول، سرمربی گرجستان به تیم ملی دعوت شد یکی دیگر از خبرسازان هفته قبل بود . حضور او در تیم ملی گرجستان باعث شد تا فوتبال ایران نماینده‌ای در یورو 2024 داشته باشد.
مدافع گرجی پرسپولیس در اوایل هفته گذشته درباره اینکه آیا از سوی باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با او مذاکره شده است یا خیر، گفته بود: از باشگاه پرسپولیس هیچکس برای تمدید قرارداد با من تماس نگرفته است. آن‌ها حتی برای خداحافظی هم با من تماس نگرفته‌اند. بعد از یورو 2024 کمی استراحت خواهم کرد و بعد از آن همه پیشنهاداتم را تجزیه و تحلیل می‌کنم و در مورد آینده‌ام صحبت خواهم کرد.
چند روز پس از صحبت های گلایه آمیز گولسیانی خبر رسید که رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس با وی تماس تصویری داشته است.درویش در ارتباط با مذاکره با این بازیکن برای عقد قرارداد جدید اظهار داشت: در حال حاضر ذهن و تمرکز گولسیانی روی بازی‌های جام ملت‌ها است. نمی‌خواهیم به این مساله لطمه بخورد. بعد از پایان بازی‌های ملی، صحبت خواهیم کرد. به او گفتم همدیگر را در تهران خواهیم دید که وی نیز عنوان کرد؛ با خانواده‌اش به تهران می‌آیداز آن طرف هم باشگاه استقلال با آرمین سهرابیان مدافع خود دو ساله تمدید کرد.استقلالی ها با محمد کریمی کاپیتان سپاهان اصفهان نیز مذاکره کرده بودند. استقلالی ها با روزبه چشمی کاپیتان دوم خود نیز به توافق رسیدند. طبق خبرها جوادنکونام با یک دروازه بان خارجی و دو بازیکن بوسنیایی هم وارد مذاکره شده است. هم چنین کوین یامگا مدافع خارجی استقلال هم از لیست این تیم برای فصل آینده خارج خواهد شد.یامگا به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه چشم حداقل تا نیم فصل نمی‌تواند برای استقلال به میدان برود و به همین دلیل مسئولان این تیم او را از لیست تیم خارج خواهند کرد.در ضمن یک رسانه اماراتی مدعی شد که استقلال برای جذب مهدی قایدی، نامه رسمی به شباب الاهلی ارسال کرده است. باشگاه کلباء امارات هم در هفته های گذشته مذاکراتی با شباب الاهلی داشته ولی هنوز به توافق کامل دست پیدا نکرده اند. در این میان نیز مدیران استقلال در تلاش هستند تا بتوانند قایدی را به صورت قرضی و با بند دائمی شدن قرارداد، به تیم خود برگردانند.
منتظر محمد بازیکن قرضی استقلال که فصل قبل در تیم مس رفسنجان بازی کرد علاقه مند است به استقلال برگردد ولی طبق شنیده ها نام او در لیست فصل آینده آبی پوشان نیست!
جواد آقایی‌پور بازیکن ملی پوش استقلال خوزستان هم با استقلال مذاکره کرده است. او در نقل و انتقالات چند مشتری دارد که یکی از آنها، پرسپولیس است.البته آخرین خبر درباره وی این بود که با تیم اورنبورگ روسیه به توافق رسیده است.

طالب ریکانی کاپیتان تیم صنعت نفت آبادان هم از هواداران برزیل خوزستان خداحافظی کرد تا پس از سالها به تیم دیگری ملحق شود.
سپاهان هم که در پایان فصل فوتبالی 03-1402 یک جام را با خود به نقش‌ جهان برد، اعلام کرده که از هفته‌ها قبل فعالیتش در جهت تشکیل تیم قدرتمندی برای حضور در سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و رقابت‌های آسیایی آغاز کرده است. نماینده فوتبال اصفهان تنها با حدود 40 روز فاصله باید در پلی‌آف لیگ نخبگان در نقش‌جهان میزبان شباب الاهلی امارات باشد و همین امر نیازمند سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف شرایط نقل‌ و انتقالات بازیکنان و ادامه همکاری با سرمربی پرتغالی این باشگاه است.
سپاهان برای جلوگیری از چالش با ستاره‌هایی چون شهریار مغانلو به‌عنوان آقای گل لیگ برتر، رامین رضاییان، چهارمین پاسور برتر لیگ و فرشاد احمدزاده در همان اواسط فصل تمدید کرد، اما بند فسخ قراردادی آن‌ها و صحبت‌هایی مبنی بر دلخوریشان از باشگاه، طلایی‌ها را به دردسر انداخته تا جایی که بلافاصله پس از قهرمانی، رضاییان جدایی‌اش را از جمع سپاهانی‌ها رسانه‌ای کرد.خبر آخر هم مربوط به تراکتور تبریز است.نشریه رلوو اسپانیا هم تایید کرد که دیوید بتونی به عنوان سرمربی جدید تیم تراکتور تبریز انتخاب می‌شود.نشریه رلوو اسپانیا در گزارش جدیدش نوشت: «دیوید بتونی، چهره آشنا از رئال مادرید، سرمربی جدید تراکتور ایران خواهد شد. این مربی فرانسوی که به عنوان دستیار زین‌الدین زیدان در رئال فعالیت می‌کرد، پس از حضور در باشگاه سیون سوئیس، دوران مربیگری خود را ادامه می‌دهد.او پس از تجربه حضور در سوئیس به لیگ برتر ایران می‌رسد و کسانی که او را از نزدیک می‌شناسند، علاوه بر تایید نقطه قوت او در تسلط روی مسائل تاکتیکی، او را «یک مرد استراتژیست و بسیار حرفه‌ای» می‌دانند.لازم به یادآوری است که نقل و انتقالات لیگ برتر سال آینده از 7 تیر آغاز شده و تا 28 شهریور ادامه خواهد داشت.طبق قوانین جدید سازمان لیگ هر تیم لیگ برتری می تواند امسال از وجود 20 بازیکن بزرگسال در لیست خود استفاده کند و همچین هر تیم می‌تواند از 5 بازیکن خارجی بهره ببرد که یکی از آنها باید آسیایی باشد.لیگ برتر سال آینده از اواسط مرداد آغاز خواهد شد.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار