PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - July 01 2024
کد خبر: ۸۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
تیتم: من در این ماجراجویی به براون نیاز داشتم و او هم به من
برای اولین بار جام

آنهایی که روی جیلن براون شرط بندی کرده بودند، باز هم برنده شدند، آن هم به شکلی باورنکردنی. ستاره تیم بسکتبال بوستون سلتیکس که موفق شد با برتری مقابل دالاس موریکس در پنجمین بازی فینال رقابتهای بسکتبال NBA، عنوان قهرمانی هجدهم خود را به دست آورد، در پایان عنوان " ارزشمندترین بازیکن دیدارهای فینال " را از آن خود ساخت. البته که براون در شرایطی وارد مسابقه پنجم شد که امید اول کسب این عنوان محسوب می شد.

اما هر چه از بازی می گذشت، جیسن تیتم، شانس خود را برای به دست آوردن این جام بیشتر می کرد. هم تیمی براون، بهترین عملکرد خود را در دیدارهای فینال به نمایش گذاشت. او 31 امتیاز کسب کرد و 11 پاس منجر به گل، 8 ریباند و 2 توپ ربایی داشت.

در عین حال بروان نتوانست بهترین عملکرد خود را در دیدار نهایی به نمایش بگذارد. او 21 امتیاز به دست آورد ، 8 ریباند، 6 پاس منجر به گل و 2 توپ ربایی داشت. اینطور به نظر می رسید که قرار است تیتم عنوان " ارزشمندترین بازیکن رقابتهای فینال " را تصاحب کند. 16 امتیاز و 9 پاس منجر به گل این بازیکن در نیمه اول، شانس او را به شدت افزایش داده بود و در این لحظه از بازی امید اصلی محسوب می شد.

اما لحظاتی پس از آنکه سلتیکس جام "لری اوبرین" را به عنوان قهرمان کسب کرد، براون هم جام "بیل راسل" را به عنوان ارزشمندترین بازیکن بالای سر برد. گرچه تیتم چند رای به دست آورد ولی در نهایت براون او را کنار زد و در میان 11 عضو رسانه ای که برای رای گیری در این خصوص حضور داشتند، 4-7 پیروز شد.

در حالی که براون جایزه ارزشمندترین بازیکن دیدارهای نهایی را کسب کرد، تیتم تقریبا در هر آماری بهتر از هم تیمی خود عمل کرد. تیتم بهترین بازیکن سلتیکس در کسب امتیاز (2/22)، ریباند (6/7) و پاس منجر به گل (2/7) در هر دیدار (به صورت میانگین) بود. گرچه براون خیلی هم از این آمار فاصله نداشت. میانگین کسب امتیاز وی 8/20، ریباند، 4/5 و پاس منجر به گل، 5 در هر بازی بود. با این حال درصد شوت های منجر به گل براون در دیدارهای فینال بهتر از تیتم بود (44 به 8/38). او حتی دفاع نفر به نفر با ستاره های موریکس یعنی لوکا دونچیچ و کایری اروینگ را به خوبی به اجرا درآورد.

با این همه به نظر می رسد که خود براون هم از کسب این عنوان اندکی متعجب شده است. وی در پایان مسابقه به خبرنگاران گفت: "این عنوان می توانست به هر بازیکنی برسد. می توانست از آن جیسن شود. نمی توانم به قدر کافی از فداکاری او صحبت کنم. این روش بازی اوست و مربوط به این چند مسابقه آخر نمی شود. ما با هم این کار را انجام دادیم، به عنوان یک تیم. همین موضوع از هر چیز دیگری مهمتر است. این یک تلاش تیمی بود. این جایزه را با جیسن شریک هستم. او در همه لحظات همراه من بود. به خاطر تمام دقایق بازی قدردان هستم، به خاطر همه موقعیت ها."

براون پیش از این جایزه "لری برد" را به دلیل کسب عنوان " ارزشمندترین بازیکن فینال های کنفرانس شرق " به خانه برده بود. در ماه می، سلتیکس در آن مسابقات ایندیانا پیسرز را پشت سر گذاشت. جالب اینکه در آن مسابقات هم تیتم رقیبی سرسخت برای کسب این عنوان به حساب می آمد.

براون دو سال پیش در فینال مقابل گلدن استیت حتی شبیه به این عملکرد را هم ارائه نکرد. در سه دیدار پایانی به صورت میانگین تنها 8/31 درصد شوت هایش به گل تبدیل شد تا در نهایت گلدن استیت در خانه بوستون، قهرمانی را به چنگ آورد.

جو مزولا ، مربی سلتیکس می گوید: "براون از مواجهه با ضعف هایش در زمین هراسی ندارد. بنابراین زمانی که چنین تفکری دارید، می توانید در هر شرایطی موفق شوید. راه رشد افراد این است که جلوی آسیب پذیری مقابل چیزهایی که ناراحت تان می کند را بگیرید. او چنین می کند."

نکته جالب اینکه برای اولین بار در تاریخ NBA، بازیکنی از تیم قهرمان که صدرنشین امتیاز آوری، ریباند و پاس منجر به گل است، عنوان ارزشمندترین بازیکن رقابتهای فینال را به دست نمی آورد، آن هم در دو مرحله. در نهایت جیسن تیتم در خصوص براون گفت: "برایش خیلی خوشحالم. هدف اصلی ما کسب عنوان قهرمانی بود. جام ارزشمندترین بازیکن برایمان اهمیتی نداشت. من در این سفر به او نیاز داشتم و او هم به من. خیلی عالی بود که او را فاتح این جام دیدم و در این شادمانی با او شریکم."

*سید محمد طاهر شاهین


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار