PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۰۰۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
گفت و گو با عباس بوعذار هافبك سيه چرده و اهوازي تيم نفت تهران
کیهان ورزشی - عباس بوعذار هافبك سيه چرده تيم نفت تهران دو سه فصلي است كه با زردپوشان تهراني در ليگ برتر به ميدان مي رود. كاشته زن تيم نفت در هفته نخست ليگ برتر امسال بازي قابل توجهي را برابر تيم استقلال تهران در ورزشگاه آزادي انجام داد و جزو بازيكنان موفق و پرتلاش ليگ بود.بوعذار در فصل گذشته دچار بدشانسي شد و به جهت مصدوميت هفته ها از ليگ دور بود اما با ممارست و تلاش بيشتر خود را به فصل جاري ليگ شانزدهم رساند و حالا جزو نفرات اصلي نفت تهران است.عباس اميدوار است كه امسال با پيراهن نفت تهران به تيم ملي دعوت شود و تيمش بتواند جزو سه تيم بالاي جدول رده بندي باشد.

به من ميگن عباس

*بچه پرديس اهواز

-عباس بوعذار هافبك تيم نفت تهران متولد اهواز است و در 17 تير ماه 1371 ديده به جهان گشود:"خانه ما در محله پرديس اهواز واقع شده است. بيشتر پسر بچه ها در خوزستان به فوتبال علاقه زيادي دارند و فوتبال سرگرمي روزانه آنان است و وقتي بزرگتر مي شوند به زمين هاي خاكي شهر خود مي روند و فوتبال بازي مي كنند".

-او ادامه داد:من در خانواده اي فوتباليست شدم كه پدر خانواده در جواني فوتبال بازي مي كرد. پدرم در گذشته فوتباليست بود و براي تيم هاي اهوازي بازي مي كرد. حتي در تهران بازي كرده است و من هم به واسطه او به فوتبال علاقه مند شدم.

-هافبك نفت اضافه كرد:پدرم مشوقم در فوتبال بود. او و مادرم از من حمايت كردند تا در فوتبال رشد كنم.

-عباس داراي سه برادر است:"برادرانم هر سه درس مي خوانند و مثل من به دنبال ورزش حرفه اي نرفتند".

-عباس بوعذار فوق ديپلم تربيت بدني است:"دوست دارم كه بزودي براي ادامه تحصيل اقدام كنم. مي خواهم مدرك كارشناسي تربيت بدني ام را بگيرم. معتقدم كه درس خواندن براي ورزشكاران امروزي واجب است تا بتوانند به شكل عالي در رشته تخصصي شان پيشرفت كنند".

-بازيكن نفت تهران تمام وقتش را صرف فوتبال كرده است:"فعلا مجردم و مي خواهم روي فوتبال تمركز كنم. البته ازدواج سنت پيامبر اكرم (ص) است و لازمه زندگي هر انساني مي باشد".

-بوعذار از هموطنان عرب زبان كشورمان به شمار مي آيد:"پدرم عرب زبان است و مادر از لرهاي خوزستان مي باشد. تمام اجدادم پدري ام سيه چرده هستند و مي گويند چهره شان به خاطر كار كردن متمادي زير آفتاب سوزان خوزستان بوده است".

*از شاهين اهواز تا نفت تهران

-عباس درباره نحوه ورودش در فوتبال به كيهان ورزشي مي گويد:من از زمين هاي خاكي پرديس اهواز شروع كردم و سال 1385 بود كه به تيم جوانان شاهين اهواز اضافه شدم.مدتي در شاهين بودم و با اين تيم تمرين مي كردم و به ميدان مي رفتم.مرحوم عيدي كريمي مربي مان در تيم شاهين اهواز بود. متاسفانه دو هفته پيش بود كه آقاي كريمي اولين مربي ام در فوتبال را از دست دادم. عيدي كريمي براي من و امثال من خيلي زحمت كشيد و از مربيان دلسوز فوتبال پايه اهواز بود. روحش شاد و يادش گرامي.

-بوعذار ادامه داد:متاسفانه كسي را نداشتم اگر يك نفر بود كه مي توانست مرا به مربيان پايه تيم هاي اهواز معرفي كند من زودتر وارد تيم هاي باشگاهي اهواز مي شدم. خلاصه اين كه از شاهين به تيم اميد استقلال اهواز پيوستم و نزديك به نيم فصل خدمت تيم اميد استقلال اهواز بودم و بنا به صلاحديد مربيان به تيم بزرگسالان استقلال اهواز پيوستم.تيم استقلال در آن برهه در ليگ دسته دوم ايران حاضر بود. ما در ليگ دسته دوم كشور قهرمان شديم و به ليگ دسته اول صعود كرديم.سه فصل در ليگ دسته اول بوديم تا اين كه به ليگ برتر راه يافتم.متاسفانه استقلال اهواز در فصل گذشته ليگ برتر نتوانست از جايگاه خود در ليگ دفاع كند و دوباره به ليگ دسته اول سقوط كرد.

-او اضافه كرد:تيم استقلال اهواز در جام حذفي حريف تيم نفت تهران شد. من در اين مسابقه بازي خوبي ارائه دادم و عليرضا منصوريان سرمربي وقت تيم نفت تهران از عملكردم رضايت داشت و شرايط انتقالم به نفت تهران مهيا شد.الان سه فصل است كه در خدمت باشگاه نفت تهران هستم و امسال هم خوشحالم كه علي دايي چهره خوشنام فوتبال ايران مربي ام است. شاگردي دايي برايم ارزشمند است و اميدوارم امسال بتوانم مهره اثرگذاري براي علي آقا در ميدان فوتبال باشم.

*فوتباليست ها در پخش زنده ديده مي شوند

-بازيكن نفت تهران درباره مصدوميت خود در پايان نيم فصل گذشته به كيهان ورزشي گفت:هفته هاي پاياني ليگ فصل گذشته بود كه من در بازي برابر تيم پرسپوليس دچار پارگي همسترينگ شدم و نيم فصل دوم ليگ شانزدهم را از دست دادم.حدود هفت سانت از همسترينگم پاره شد.متاسفانه پس از مصدوميت، سختي زيادي كشيدم . ريكاوري ام طولاني بود و از اين رو ماهها درگير رفع مصدوميتم بودم.بازگشتم به زمين فوتبال با مسائل زيادي توام شد و حقيقتا از اين بابت خيلي رنج كشيدم. خداراشكر كه توانستم سلامتي ام را به دست آوردم و به ميدان فوتبال برگردم.

-اولين بازي بوعذار در ليگ برتر با پيراهن تيم نفت تهران بود:"اولين بازي ام را برابر تيم سپاهان اصفهان انجام دادم. شروع خوبي بود و در اولين بازي موفق شدم براي تيمم گل بزنم .خاطرات خوبي از از اولين بازي ام در ليگ برتر دارم. اين مسابقه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد و من در خارج از خانه براي تيمم گل زدم".

-عباس ادامه داد: تاكنون به لطف خداوند منان توانسته ام شش گل در ليگ برتر بزنم. البته نيمي از فصل گذشته را از دست دادم و اگر مصدوم نمي شدم مي توانستم در ليگ بيشتر گل بزنم و آمار خوبي از خود بر جا بگذارم.

-بوعذار در ديدار دو تيم نفت تهران و استقلال تهران در ليگ امسال عملكرد خوبي داشت و به زعم مربيان در زمين ديده شد:"پس از بازي برابر استقلال تهران درباره من زياد صحبت شد و برخي از عملكردم تعريف كردند و از من به عنوان يك هافبك اثرگذار نام بردند. ابتدا از رسانه ها تشكر كنم و دوم اين كه من بازيهاي خيلي بهتري در ليگ برتر انجام داده ام كه متاسفانه ديده نشده است. بازي هاي استقلال و پرسپوليس بطور زنده از تلويزيون پخش مي شود و همه نفرات اين تيم ها را مي شناسند و عملكردشان زير ذره بين است اما تيم هاي مثل نفت تهران سالي چهار بازي شان از تلويزيون پخش مي شود و آن مقابل دو تيم پرسپوليس و استقلال است.متاسفانه بازيهاي تيم نفت تهران در شبكه كارتون هم پخش نمي شود . اگر بازيهاي تيم نفت از تلويزيون پخش شود بيشتر بازيكنان ما از نظر فني تاييد خواهند شد و بيشتر از امروز در فوتبال ايران ترقي خواهند كرد.به هر حال بازيهاي پخش زنده از اهميت بالايي برخوردار است و بازيكنان در اين ديدارها مي توانند خودنمايي كنند".

* نيمار الگوي من است

-عباس بوعذار يك فوتباليست چند پسته در فوتبال محسوب مي شود:"قادر هستم كه در پست هاي هافبك چپ و راست بازي كنم و به عنوان هافبك نفوذي به تيمم كمك نمايم.بازيكني راست پا هستم اما طي سالهاي گذشته بارها نشان داده ام كه يك هافبك چند پسته هستم".

-او ادامه داد:من در زدن ضربات ايستگاهي بگي نگي تبحر دارم(در اين لحظه بوعذار مي خندد و مكث مي كند)تاكنون چهار يا پنج گل از طريق ضربات ايستگاهي در ليگ برتر به ثمر رسانده ام.سالهاست كه ضربات ايستگاهي را تمرين مي كنم و پارسال هم در چند بازي حساس ضربات ايستگاهي نفت را مي نواختم.از نوجواني دارم ضربات ايستگاهي را تمرين مي كنم.امسال در بازي برابر تيم استقلال تهران توانستم يك ضربه ايستگاهي اثرگذار بزنم و البته سيد حسين حسيني دروازه بان استقلال ضربه مرا دفع كرد و اجازه نداد توپ وارد دروازه شود.

-عباس در لقب خود در فوتبال مي گويد:الگوي من در دنياي فوتبال كسي نيست جز" نيمار " مهاجم برزيلي تيم بارسلونا كه فصل گذشته عالي بازي كرد و در خط حمله بارسلونا درخشيد اما لقب من در فوتبال عباس "روبينيو" است. تماشاگران خوزستاني به دليل شباهتم با اين بازيكن مطرح برزيلي مدتهاست كه به من مي گويند عباس "روبينيو" و اين لقب روي من مانده است.البته اين القاب در فوتبال همواره بوده و بازيكنان نبايد فريب اين القاب را بخورند.

-او ادامه داد:بيشتر بازيهاي "نيمار" برزيلي در بارسلونا را تماشا مي كنم و او بازيكن ايده الم است و سعي مي كنم حركاتش را در زمين اجرا نمايم.

* مديون علي منصور هستم

-از عباس درباره علاقه اش به تيم موردعلاقه اش در فوتبال ايران سوال مي كنيم كه او به كيهان ورزشي مي گويد:الان در خدمت تيم نفت تهران هستم و طرفدار اين تيم هستم.حقيقتا مدتهاست كه به رنگ تيم ها فكر نمي كنم و فقط به ترقي در فوتبال مي انديشم و مي خواهم در فوتبال به مقصدم برسم.واقعا دو رنگ قرمز و آبي برايم فرقي نمي كند و اصلا مايل نيستم كه در اين مورد بيشتر صحبت كنم زيرا وارد حاشيه مي شوم و هر كاري در ميادين فوتبال انجام دهم ديگران اين كارها را به شكلي تعبير مي كنند كه ظاهرا طرفدار يكي از دو رنگ قرمز و آبي هستم.يك فوتباليست حرفه اي مي بايست به رشد فني و اخلاقي خود در فوتبال فكر كند و هدفش را به دور از حواشي ترسيم نمايد.

-بوعذار ادامه داد:بدون شك اهواز شهر استقلالي ها است و مردم دوست دارند كه استقلال در فوتبال ايران قهرمان شود اما انصافا براي من فرقي نمي كند كه كداميك از اين دو تيم در ليگ برتر برنده شود.

-عباس بوعذار درباره عليرضا منصوريان سرمربي فصل گذشته خود در تيم نفت تهران به كيهان ورزشي مي گويد:منصوريان برايم خيلي زحمت كشيده است. من به لحاظ فوتبالي مديون منصوريان هستم.علي آقا، مرا به ليگ برتر آورد و مرا به ميدان فرستاد.از روزي كه مرا در تركيب تيم استقلال اهواز ديد و خواهان حضورم در تيم نفت تهران شد و حالا سرمربي تيم استقلال تهران است هميشه به من و شاگردانش لطف داشته است. واقعا منصوريان در حقم بزرگي كرد و لازم است از اين تريبون به او خسته نباشيد بگويم و از تمام محبت هايش در قبال خودم تشكر ويژه كنم. اميدوارم علي آقا امسال در تيم استقلال تهران موفق شود و مثل تيم نفت تهران در مسير پيشرفت قرار بگيرد.منصوريان به لحاظ فوتبالي به من بها داد و از او ممنون هستم.

*دايي به من ميگه ابرام تهامي!

-او درباره علي دايي سرمربي خود در تيم نفت تهران هم گفت:دايي نياز به تعريف امثال من ندارد. آقاي گل جهان است و فردي برجسته در فوتبال ايران و جهان است. شما به هر كشوري برويد و نام علي دايي را بياوريد طرفداران فوتبال علي دايي را مي شناسند و مي دانند كه او مهاجم تيم ملي ايران بوده است.همكاري با علي دايي يك افتخار است كه امسال نصيبم شد.دايي يك مربي بزرگ است و رفتارش با بازيكنان حرفه اي است . خوشحالم كه امسال شاگرد دايي هستم و او به من از هفته نخست ليگ برتر اعتماد كرده است.

-عباس اضافه كرد:علي آقا در تمرينات اسمم را صدا نمي كند. او به من مي گويد ابراهيم تهامي و شوخي هاي خاطره انگيز آقاي گل جهان با من در طول تمرينات سبب مي شود تا خستگي تمرينات را كمتر احساس كنم. ضمنا آقاي تهامي در گذشته مربي من در استقلال اهواز بوده است. تهامي يك مربي دوست داشتني در فوتبال است كه براي امثال من خيلي زحمت كشيده است.لازم است از همين تربيون به تهامي عزيز يك خسته نباشيد بگويم.

-بوعذار درباره قهرماني استقلال خوزستان در فصل گذشته ليگ برتر به كيهان ورزشي مي گويد:قهرماني استقلال خوزستان اتفاق مهمي بود و نشان داد كه فوتبال خوزستان چه جايگاه شاخصي در كشورمان دارد. زيبايي قهرماني استقلال خوزستان اين بود كه اين تيم با تعدادي از بازيكنان بومي در ليگ پانزدهم قهرمان شد .زماني كه استقلال خوزستان با تعدادي جوان بومي قادر است قهرمان شود چرا نبايد به فوتبال استان ما بيشتر رسيدگي شود؟واقعا دليلش را نمي دانم كه چرا امكانات فوتبال خوزستان بيشتر نمي شود و مسئولان براي رشد فوتبال خوزستان چاره انديشي نمي كنند. اگر به فوتبال خوزستان توجه لازم را داشته باشند و سازندگي در فوتبال اين استان جدي تر گرفته شود سالانه به اندازه دو تيم مي توانيم بازيكنان مستعد و خلاق توليد كنيم . فوتبال خوزستان با اين وضع چنين پتانسيل قابل توجهي دارد. فكرش را بكنيد كه به فوتبال خوزستان بيشتر بها داده شود آن وقت خوزستان براي خود يك برزيل خواهد شد.

*هدفم اروپاست

-او اضافه كرد:خوزستان كماكان جزو استان هاي محروم كشور است. پس از دفاع مقدس تلاش شده كه خوزستان آباد شود اما بسياري از نقاط استان ما با محروميت مواجه است و اميدوارم كه مسئولان به اين مسائل رسيدگي كنند. اگر از نظر فوتبالي به خوزستان توجه شود همين بچه هاي محروم مي توانند به تيم ملي برسند و در تيم هاي بزرگ ليگ برتر بازي كنند.

-عباس يكيبار به تيم جوانان ايران دعوت شده است:"متاسفانه همان يك بار با بدشانسي روبرو شدم و گفتند كه به لحاظ سني نمي توانم در خدمت تيم جوانان ايران باشم.حدود چهار سال پيش بود كه دچار بدشانسي شدم و شانس حضور در تيم جوانان را از دست دادم.آقاي داوود مهابادي سرمربي وقت تيم استقلال اهواز به تيم جوانان معرفي ام كرد.با اين حال اميدوارم در ليگ برتر امسال به تيم ملي ايران دعوت شوم. آرزوي هر فوتباليستي است كه در تيم ملي كشور خود به ميدان برود و پيراهن زيبا و ارزشمند تيم كشورش را برتن كند".

-از عباس درباره شماره پيراهنش در تيم نفت تهران سوال كرديم كه او به كيهان ورزشي گفت:شماره هفتاد براي من يادآور يك اتفاق است و مرا به ياد يك نفر مي اندازد.من بدين خاطر اين شماره را انتخاب كردم و اميدوارم كه امسال با اين پيراهن به تيم ملي دعوت شوم.

-نوبت به سوالات غير ورزشي مي رسد و عباس به كيهان ورزشي مي گويد: يك اتومبيل 206 دارم و درحال حاضر در محله تهران پارس ساكن هستم.پارسال باشگاه نفت تهران به ما پولي نداد اما امسال كه تيم واگذار شده مطالبات اعضاي تيم پرداخت شده است و از اين بابت مشكلي ندارم.پارسال حدود هشت ماه هيچ دريافتي از باشگاه نفت نداشتيم.

-او ادامه داد:ماكاروني و قورمه سبزي غذاي موردعلاقه ام است. البته ماهي هم دوست دارم و مجتبي حقدوست مهاجم تيم نفت تهران كه در بازي برگشت فصل گذشته برابر پرسپوليس گلزني كرد دوست صميمي ام در تيم نفت تهران است.

-عباس درباره آينده خود در فوتبال گفت:دوست دارم كه براي يك فصل به منظور درآمدزايي در ليگ هاي كشورهاي عربي بازي كنم و سپس براي پيشرفت بيشتر به اروپا بروم و در يكي از ليگ هاي معتبر قاره سبز بازي كنم.

-بوعذار درباره عنوان احتمالي نفت تهران در ليگ شانزدهم گفت:دوست دارم امسال با تيم نفت تهران جزو سه تيم بالاي جدول باشيم و بتوانيم سهميه ورود به ليگ قهرمانان اسيا را دريافت كنيم.تيم ها در زمان كوتاهي جمع و جور شد اما با علي دايي شروع خوبي در ليگ امسال داشتيم.

-او در پايان گفت: از كيهان ورزشي نشريه قديمي ورزش كشور تشكر مي كنم كه اين فرصت را به من داد تا درباره خودم و آينده ام در فوتبال صحبت كنم.ضمنا از تمامي مربياني كه برايم در فوتبال زحمت كشيده اند تشكر ويژه دارم.


* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
goodman
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
مصاحبه باحالی بود غباس روبینیو رو عشقه
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار