PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۳۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
در این مقاله اسامی بازیکنانی که توانایی تبدیل به ستاره شدن در تیم خودشان در سال پیش رو را دارند را برایتان آورده ایم ...

آرسنال-آلکس ایوبی

ایوبی ستاره نو ظهوری است . با هشت بار قرار گرفتن در ترکیب فصل پیش آرسنال و به ثمر رساندن 2 گل و نشان دادن استعداد زیادش ، ایوبی نشان داد استحقاق اعتماد ونگر را داشته است اما فصل 17-2016 می تواند فصلی باشد که او را از یک بازیکن ناشناخته به ستاره ای تمام عیار تبدیل کند . او توانایی بالایی در کارهای هجومی دارد که در تمامی پست های هجومی وی را به بازیکنی خطرناک تبدیل می کند و با اندکی بهبود قدرت بدنی خود ، ایوبی می تواند در هر بازی نتیجه را به نفع تیمش برگرداند . این بازیکن اهل نیجریه استعداد خارق العاده ای دارد زیرا می تواند در هر پستی بازی کند . مهاجم نوک ، مهاجم سایه و حتی یک بال هجومی . این خصوصیت او می تواند وی را به یکی از بازیکنان برتر نه تنها در آرسنال بلکه در تمام لیگ تبدیل کند .

بورنموث-لیس موست

زمانی صرف هزینه 5 میلیون پوندی برای این مهاجم 20 ساله فرانسوی که هیچ تجربه ای در لیگ برتر نداشته ، یک ریسک محسوب می شد اما با توجه به وضعیت امروزی بازار نقل و انتقالات و ثروت تیم های لیگ برتری ، اقدام بورنموث به جذب موست از تیم لوهاور حرکتی منطقی به نظر می رسد . زدن 14 گل در سطح لیگ دو استعداد او را نشان می دهد و کاملا مشخص است که چرا این بازیکن نظر ادی هاو را به خودش جلب کرده است .با داشتن سرعت بالا ، قد مناسب و خونسردی در مقابل دروازه حریفان ، موست اکثر خصوصیات مد نظر یک مهاجم را دارد . با این وجود اگر می خواهد به موفقیت دست پیدا کند ، باید قدرت تصمیم گیری اش در مقابل دروازه حریفان را بهبود ببخشد . لوهاور سابقه پرورش بازیکنان بزرگی مانند : پل پوگبا ، استیو مانداندا ، دیمیتری پایه و ریاض محرز را در کارنامه دارد و موست می تواند ستاره بعدی در این لیست باشد .

برنلی- آندره گری

گری در حال حاضر در اوسط دهه دوم زندگی خودش است اما پیشرفت او در دوران بازیگری اش وی را شایسته حضور در این لیست می کند . او در عرض دو سال توانسته از تیم لوتون تاون که در لیگ منطقه ای بازی می کند خودش را به لیگ برتر برساند . او توانسته با لباس برنلی عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن فصل را در لیگ دسته دو به دست بیاورد و در 41 بازی 23 گل به ثمر برساند . او یک تمام کنند خوب است و با حرکت هوشمندانه ای که دارد مدافعین را به زحمت می اندازد که این خصوصیت در لیگ برتر قطعا به کمکش می آید . پائول والش یکی از گزارشگرانی که بازی های برنلی را برای شبکه محلی گزارش می کند ، اذعان می کند که او هنوز ناپختگی هایی دارد اما او را مهاجمی می داند که ،بعد از تطابق خود با شرایط لیگ برتر ، تمامی خصوصیت لازم برای گلزنی در بالاترین سطح فوتبال انگلستان را دارد .

چلسی- ناتانیل چالوبا

چلسی بازیکنان با استعداد زیادی در سطح جوانان دارد و لویس بیکر،تامی آبراهام و چارلی موسوندا همگی بازیکنان جذابی هستند اما در کوتاه مدت چالوبا به احتمال زیاد قدم های ارزشمندی رو به جلو بر خواهد داشت . او که به عنوان یک هافبک وسط آموزش دیده ، خصوصیات دفاعی خوبی دارد و حضورش در تیم ناپولی به صورت قرضی مشخصا بر تجارب وی در زمینه مالکیت توپ اضافه کرده است . چالوبا در ناپولی هیچ وقت بازیکن ثابتی نبود اما تجربه حضور او در این تیم وی را آبدیده تر کرده و او را تبدیل به یکی از گزینه های چلسی برای پست هافبک دفاعی کرده است .یک سال از نمایش های خوب چالوبا در جام ملت های زیر 21 ساله ها گذشته و او یکی از بهترین بازیکنان این تورنمنت بود . از نگاهی دیگر ، به نظر می رسد که وقت آن رسیده که چلسی از بازیکنان آکادمی اش به عنوان ذخیره ای برای بازیکنان اصلی تیمش استفاده کند . با این که در ظاهر این طور به نظر نمی رسد ، چلسی تمرکز خود را تا حد زیادی بر روی بازیکنا نی در سنین 16 تا 19 سال گذاشته است و در هیچ جای دیگری در انگلستان تا این میزان به تیم های پایه توجه نشده است . چلسی نباید این موقعیت را به هدر بدهد.

کریستال پالاس- جانی ویلیامز

یک انتخاب قطعی . پالاس تیمی با بازیکنان مسن فراوان است و آلن پاردو فقط به بازیکنانی که به آنها ایمان دارد اعتماد می کند . شاید این قضیه مشکلی جدی برای ویلیامز باشد . نظری که پاردو در کنفرانسی خبری در مورد این هافبک اهل ولز بیان کرد ، گویای این است که ویلیامز هنوز اعتماد او را جلب نکرده است و اگر بخواهیم منصف باشیم ، در دوره ای که به طور قرضی ابتدا به ناتینگهام فارست و سپس به ام کی دانز رفت ، کار خاصی انجام نداد تا بتواند خودش را در برنامه های آینده مربی اش بگنجاند .

با وجود تمام این حرف ها ، کمبود خلاقیت در تیم پالاس موج می زند و آنها اتکای زیادی به ویلفرد زاها و یانیک بولیزی برای پیروزی در مسابقات دارند . به همین دلیل بازیکنی مثل ویلیامز که توانایی پاسکاری خوبی دارد می تواند به حضور در ترکیب امیدوار باشد . عملکرد او قاطع کننده نبوده و فقط به این دلیل در لیست ما قرار گرفته که گزینه دیگری وجود نداشته اما هنوز برای نا امید شدن از او زود است.

اورتون- محمد بسیچ

بسیچ ،در طی دو فصل گذشته همواره اسیر بدن شکننده خودش بوده است . دو سال از حضور او در اورتون می گذرد و او فقط در 22 بازی از ابتدا در ترکیب بوده که بخش اعظم آن به خاطر آمادگی اش بوده و همین موضوع توصیف دقیقی از استعداد او برای مصدومیت است . آینده او هم با قانونی نانوشته عجین است : اگر نتوانید از مصدومیت ها دور بمانید ، اهمیتی ندارد که چقدر با استعداد هستید . از زمانی که رونالد کومان به انگلیس آمده ، نشان داده که در دفاع تخصص خاصی دارد و در دو سالی که در ساوت همپتون مربی بود دو سیستم جداگانه اما کاملا تاثیر گذار را در این تیم پیاده کرد .تنها علامت سوال در حال حاضر این است که بسیچ در تیمی که به خوبی سازمان یافته چه عملکردی دارد و چقدر می تواند پیشرفت کند . وقتی بسیچ در اوج است ، بدون توپ بسیار پر تحرک ظاهر می شود و زمانی که صاحب توپ است هم به طرز غیر قابل باوری مسلط است .اگر کومان بتواند توانایی های او را در سیستمش جای بدهد می توان از این بازیکن بوسنیایی همان نمایش های درخشانی را که برای کشورش دارد در تیم اورتون هم متصور بود.

هال- موزز اودوباجو

اودوباجو بازیکن جالبی است . در اولین فصل حضور او در تیم هال و پس از انتقال از تیم برنت فورد ، او در 42 بازی برای تمیش در لیگ دسته دو به عنوان مدافع راست به بازی گرفته شد و با قدرت حمل توپ بالا و پخش توپ خوبی که داشت، سهم به سزایی در صعود تیمش به لیگ برتر داشت . چنین بازیکنانی به طرز فزاینده ای در تیم های مختلف لیگ برتر نقش مهمی در تیمشان بر عهده دارند .این که آیا او باز هم مهره مهمی برای هال باقی می ماند چیزی است که باید صبر کنیم و در طی فصل ببینیم اما اودوباجو بازیکنی است که ذهنیتی تهاجمی دارد . او بیشتر از اینکه یک مدافع باشد فوتبالیست است و قبلا توانایی خودش را در زدن ضربات آخر نشان داده است . اودوباجو جوان و اهل انگلیس است و باید دید آیا فصلی سخت در لیگ برتر عیار واقعی او را نشان می دهد.آماده باشید تا به طرز خوشایندی شما را غافلگیر کند .

لستر- دمارای گری

ظهور استعدادهای گری به تازگی شروع شده است و با وجود تاثیر اندک در قهرمانی فصل گذشته لستر ، توانست نمایش های قانع کننده ای ارائه دهد. او می تواند به راحتی در هر دو سمت زمین بازی کند و از مدافعان پیش رویش عبور کند . اگر گری بتواند توانایی تمام کنندگی اش را بهبود ببخشد و یاد بگیرد چگونه از فضاهایی که می تواند خلق کند به بهترین نحو استفاده کند ، می تواند به خط حمله لستر که در ضد حملات بسیار کشنده عمل می کنند کمک شایانی بکند اما حضور او در ترکیب فقط به بهتر شدنش بستگی ندارد و به جسارت تاکتیکی کلودیو رانیری هم وابسته است . گری نیاز دارد تا به او فرصت بازی داده شود اما هیچ کدام از بازیکنان اصلی لستر لایق این نیستند که جایگاهشان را در ترکیب اصلی تیم از دست بدهند تا جا برای گری باز شود . هر چقدر زودتر او شروع به بازی برای تیم بکند ، زودتر معلوم می شود که مبلغ 3.75 میلیونی که بیرمنگام در ازای این بازیکن از لستر گرفت چقدر کم بوده است .

لیورپول-دیوک اوریجی

حضور قرضی اوریجی در لیل اصلا موفقیت آمیز نبود و هنگامی که او به لیورپول برگشت از کمبود زمانی که برای بازی به او رسیده بود، رنج می برد . او در ابتدا مورد علاقه راجرز نبود اما با روی کار آمدن کلوپ شرایط برای وی تغییر کرد و این مهاجم جوان بلژیکی این فرصت را یافت تا استعداد واقعی خود را نشان بدهد ، اگر چه این فرصت به خاطر مصدومیت طولانی مدت دنیل استوریج به او رسید .اوریجی خودش را مهاجمی غیر قابل پیش بینی نشان داد که در بعضی بازی ها خوب بود و در بعضی از بازی ها بد اما قدرت بدنی او مکمل خوبی برای تاکتیک ضد حملات سرعتی مربی اش بود .اوریجی بسیار سریع است ، در کار با توپ بسیار با استعداد است و در تمام کنندگی بسیار توانا است . اگر او تبدیل به یک ستاره شود هیچ کس متعجب نخواهد شد . ترافیک زیادی در خط آتش لیورپول وجود دارد و اوریجی باید بتواند در رقابت با آدام لالانا و سادیو مانه ، جایگاهی در ترکیب اصلی برای خودش دست و پا کند اما از نظر تئوری ، او بازیکنی بسیار مناسب است برای باشگاه و لیگی که در آن بازی می کند .

منچستر سیتی کلیچی ایهناچو

در حال حاضر کلیچی ایهناچو درخشان ترین بازیکن جوان پپ گواردیولا است. در حال حاضر تقریبا توجه زیادی به او نمی شود که موضوع عجیبی است . شاید این بی توجهی به این خاطر است که او یک بازیکن انگلیسی نیست و شاید هم به این دلیل است که سیتی محبوبیت کمی دارد و همین موضوع به ایهناچو اجازه داد تا در سایه به کار خودش ادامه دهد و رشد کند اما در ازای آن ، هیچ وقت به اندازه ای که لازم بوده از او تعریف نکرده اند . ضعف هایی در بازی او وجود دارد . گاهی اوقات قدرت پاس دهی او بسیار ضعیف است و باید بر روی کار با توپ هم بیشتر کار کند اما همه این معایب به خاطر بی تجربه بودن او است. او به طرز حیرت آوری گل زن قهاری است .ایهانچودر فصل گذشته هر 84 دقیقه یک گل زده یا پاس گل داده که آمار بسیار خوبی است . هنوز خیلی زود است اما او احتمالا بازیکنی با خصوصیات بازیکنان شماره 9 و 10 می شود و تبدیل به یکی از عناصر هجومی می شود که سابقه گواردیولا نشان می دهد از این نوع مهاجمین خوشش می آید .

منچستر یونایتد متاسفانه هیچ کس

شاید این حرف ما ساختگی به نظر برسد و متهم به جانب داری شویم اما شانس این خوزه مورینیوکه به بازیکن با استعداد فرصت عرض اندام بدهد خیلی دور از ذهن است .در اولین کنفرانس مطبوعاتی ، خوزه مورینیو از نیاز تیم به بازیکنان سطح بالا در پست های کلیدی صحبت کرد و با توجه به فعالیت منچستر در بازار نقل و انتقالات ، به نظر می رسد هر کسی که نتوانسته در تیم اول برای خودش جایگاهی دست و پا کند شانس اندکی برای بازی خواهد داشت . مورینیو تحمل نقص و کمبود را ندارد و رویکرد تاکتیکی او با بازیکنانی که تازه در آغاز راه فوتبال هستند تطابق ندارد .با توجه به رتبه منچستر و بودجه ای که آنها برای بازگشت به لیگ قهرمانان اختصاص داده اند ، منتظر تغییر در رفتار مورینیو نباشید .

میدلزبرو- ویکتور فیشر

چند سال پیش این بازیکن جوان دانمارکی استعدادهایی در حد یک بازیکن نابغه از خودش نشان داد اما مصدومیت های متوالی مانع از پیشرفت بیشتر او در آژاکس شد . اگر فیشر بتواند در انگلستان از مصدومیت دوری کند ، می تواند به یکی از بهترین خرید های فصل تبدیل شود .وقتی که او در اوج باشد ، بازی اش بسیار چشم نواز است . فیشر بازیکن خونسردی است که به راحتی گل زنی می کند و هنوز خیلی زود است که استعداد او را از دست رفته بدانیم. البته نگرانی اصلی این است که شکنندگی و ذات خشن اودر لیگ برتر با هم مطابقت ندارند اما اگر وی بتواند تبدیل به ستاره ای که سال ها قبل همه انتظارش را داشتند بشود ، سود زیادی نصیب فوتبال می شود . اگر همه چیز خوب پیش برود ، فیشر می تواند به یک ستاره تبدیل شود

ساوت همپتون-پیر امیل هویبرگ

بسیار سخت است تا از این تیم فقط یک بازیکن انتخاب کنیم چرا که آنها به خوبی تولید بازیکن می کنند .مت تارگت ، هریسون رید و یا جیمز وارد پروز همگی می توانند در این فصل کارهای قابل توجهی انجام دهند و همه آنها استحقاق حضور در این لیست را داشتند . با این وجود ، هویبرگ ، خرید جدید ساوت همپتون ، از همه این بازیکنان یک سطح بالاتر است . این بازیکن بیست ساله دانمارکی ، خرید موفق دیگری برای این تیم است . با وجود این که او از 16 سالگی در بایرن مونیخ بازی می کرده ، هیچ وقت پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و این موضوع به خاطر رقابت شدید موجود در بایرن مونیخ ، قابل درک است . هویبرگ دو سال گذشته به طور قرضی در آگزبورگ و شالکه بازی کرده است و انتقال او به ساوت همپتون به او این فرصت را به وی می دهد تا استعداد هایش را بروز دهد . او هافبک بسیار کاملی است اما معمولا در پست هافبک دفاعی به کار گرفته شده است و با توجه به توانایی پاس کاری و شوت زنی اش ، می تواند در چند پست جلوتر هم بازی کند .

استوک جیانلی ایمبولا

ایمبولا فصل گذشته با قیمتی نزدیک به 19 میلیون پوند خریداری شد و به همین دلیل به سختی می توان او را بازیکنی در حال پیشرفت و ستاره شدن دانست و وی را در این لیست آورد . با این وجود این طور به نظر می رسد که جهان تازه متوجه این موضوع شده است که او چه بازیکن خوبی است . اگر بازی ایمبولا را تماشا کنید ، او نه تنها یک بازیکن تاکتیک پذیر و تکنیکی است بلکه دوندگی و قدرت بدنی بسیار بالا و غیرمعمولی دارد.در اواخر فصل گذشته و در زمانی که تقریبا تمام بازیکنان استوک از نظر فیزیکی تحلیل رفته بودند ، ایمبولا همچنان به پوشش دهی بخش اعظمی از زمین می پرداخت و به خوبی پخش توپ می کرد، اگر چه نتیجه مسابقات گویای مقدار تلاش او نیست .سوالی که پیش می آید این است که اگر سایر هم تیمی های ایمبولادر بهترین وضعیت خود باشند او قادر به انجام چه کارهایی است .امسال فصلی است که کیفیت او به طور واقعی تایید می شود .

ساندرلند- جوردن پیکفورد

در حالی که اولین بازی او در ورزشگاه وایت هارت لین و مقابل تاتنهام صحنه خوبی برای دیده شدن توانایی های او بود اما استعداد پیک فورد به تازگی به چشم آمده است.با وجود این که قد او برای دروازه بانی کوتاه است و بعید به نظر می رسد که او در سن 22 سالگی پیشرفت بیشتری بکند نشان داده است که قدرت تصمیم گیری بالایی دارد و یک فرمانده در محوطه جریمه است و می تواند به خوبی دفاع تیمش را سازمان دهی کند . زمان و تجربه به ما همه چیز را نشان خواهد داد اما این طور به نظر می رسد که او در حال تبدیل شدن به یک دروازه بان کامل است و می تواند رقیبی جدی برای جو هارت و جک باتلند برای پست دروازه با نی تیم ملی انگلیس باشد . ویتو مانونه فصل را به عنوان دروازه بان اصلی آغاز می کند اما پیک فورد به احتمال زیاد تا سال آینده جای او را در دروازه خواهد گرفت .

سوانسی- مت گریمز

اگر بازیکنی با فلسفه بازی سوانسی هم خوانی داشته باشد آن بازیکن کسی نیست جز گریمز . او که در سال 2015 از اکستر خریداری شد ، بازیکنی توپ نگهدار است که می تواند در سوانسی به خوبی رشد کند .تا به امروز ، او فقط یک بازی را از ابتدا در ترکیب سوانسی در لیگ برتر به میدان رفته و مجبور بوده بر تجاربش در انتقال قرضی اش به بلک برن و دقایقی که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته است اتکا کند اما تصور این که او در خط هافبک تیم فرانچسکو گودلین تبدیل به یک بازیکن ثابت شود دور از ذهن نیست . شایدمت گریمز هچوقت تبدیل به یک "ستاره" نشود چونکه احتمالا در آینده به جای این که در پستی تاثیر گذار بازی کند در خط هافبک دفاعی ایفای نقش خواهد کرد اما سوانزی مدت زمانی طولانی است که متکی به پاس های عمقی و خصوصیاتی است که گریمز دارد و او باید با جک کورک که بازیکن خوبی است ، کی سونگ یونگ که ثبات بالایی دارد و لئون برایتون پا به سن گذاشته رقابت کند و به نظر می رسد خیلی زود شانس بازی به وی برسد .

تاتنهام- الکس پریچارد

پریچارد مدت ها است که عضو ثابت چنین لیست هایی است . او با استعداد و تکنیکی است و نقطه ثقل پایینی دارد که به وی کمک می کند تبدیل به یک عنصر ویرانگر شود . او هافبکی است که می تواند به صورت مستقل خودش به دروازه ها حمله کند و شانس این را دارد تا در ترکیب اصلی مائوریتسیو پوچتینو قرار بگیرد . پریچارد فصل گذشته دوران خوبی را به صورت قرضی در دسته دو انگلیس سپری کرد تا اینکه مصدومیت مچ پا امکان بازی در ادامه فصل را از او گرفت و وی را از حضور در رقابت های اروپایی زیر 21 ساله ها محروم کرد اما حالا و با سپری کردن پیش فصلی خوب و قرار داشتن در سلامت کامل ، او شانس این را دارد تا در یکی از پست های تهاجمی به بازی گرفته شود . توانایی آلکس در پرس کردن هنوز چندان شناخته شده نیست و قابل درک است که پوچتینو در این مورد اندکی نگران باشد امازمانی که توپ در دستان پریچارد است ،او بازیکنی کاملا در سطح لیگ جزیره است . او در این فصل یا خودش را نشان خواهد داد و یا از یاد ها خواهد رفت . در سن 23 سالگی او دیگر یک جوان که آینده خوبی دارد نیست و اگر این فصل خودش را نشان ندهد به احتمال زیاد در فصل 2017 دیگر در عضویت تاتنهام نخواهد بود .

واتفورد-آدالبرتو پناراندا

پناراندا در ماه ژانویه به واتفورد پیوست .حد وسطی برای او وجود ندارد . پناراندا ، یا به خریدی موفق در انگلیس تبدیل خواهد شد یا خریدی ناامید کننده لقب خواهد گرفت . البته او این فصل به صورت قرضی به اودینزه خواهد رفت . بازی با توپ آدالبرتو چشم نواز است و زمانی که توپ را در اختیار ندارد بسیار سخت کوش است . او می تواند برای مدافعین خشن مشکل ساز شود و با پاهای بلند و سرعت بالایی که دارد مدافعان را برای متوقف کردن خود به زحمت بیندازد . در نهایت موفقیت او به این بستگی دارد که بتواند با تکل های خشن مدافعین ایتالیایی کنار بیاید .اگر بتواند ثباتش را حفظ کند و در هر بازی بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد ، آن وقت واتفورد صاحب بازیکن با ارزشی شده است . شاید او هیچ وقت گل های زیادی نزند و توانایی گل زنی او کم است اما برای کسانی که او را نمی شناسند می گوییم که دیمیتار برباتوف را با سرعتی بسیار بیشتر تصور کنید .

وست بروم- جاناتان لکو

یکی از اتفاقات عجیبی که در تیم وست بروم افتاد اما به خاطر قرار داشتن این تیم در نیمه پایینی جدول چندان مهم تلقی نشد این بود که تونی پولیس به لکو بازی داد .لکو مهاجمی حیله گر و با هوش است و خصوصیات او با مهاجم ایده آل پولیس کاملا در تضاد است . پولیس تیمی خشن و سازماندهی شده دوست دارد و لکو هیچ کدام از این خصوصیات را ندارد و بازی هیجان انگیزی به نمایش می گذارد .

وستهام-مارتین ساموئلسن

ساموئلسن ،بازیکنی تهاجمی با قدی بلند است که فصل پیش را به صورت قرضی در تیم پیتربرو گذراند و این تابستان موفق شد اولین بازی ملی اش را برای تیم ملی نروژ انجام دهد . او کاملا با ایده آل های باشگاهی مثل وستهام منطبق است . به راحتی با توپ بازی می کند و با دقت و ظرافت پاس می دهد . موفقیت او در لیگ برتر به توانایی های فیزیکی وی بستگی دارد . با وجود اینکه او فقط 19 سال دارد و جثه اش ، جثه یک بازیکن نوجوان است - باید اندکی به جثه اش رسیدگی کند و هیکلی تر شود تا اسلوان بیلیچ بتواند بر روی او حساب باز کند . زمانی که فرصت بازی به او برسد ، مطمئنا از این فرصت بهترین استفاده را می کند . بهتر شدن ساموئلسن از طریق بازی کردن به نظر اجتناب ناپذیر می رسد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار