فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
والیبال المپیک ریو در انتظار مدعیان جدید
کیهان ورزشی –
چهاردهمین دوره والیبال المپیک در سال 2016 از فردا با شرکت 12 تیم در گروه مردان و 12 تیم در گروه زنان در شهر ریو کشور برزیل آغاز خواهد شد. در پیکارهای مردان تیم ایران در مقابل تیمهای آرژانتین، لهستان، کوبا، مصر و روسیه صفآرایی میکند. در گروه دیگر والیبال المپیک، تیم برزیل میزبان مسابقات در مقابل حریفان قدرتمندی همچون آمریکا، ایتالیا، فرانسه، کانادا و مکزیک قرار میگیرد.
ایران - آرژانتین در هشتمین پیکار
ایران - آرژانتین در اولین روز مسابقات (فردا) در مقابل هم قرار خواهند گرفت. این دیدار برای هر دو تیم از اهمیت ویژهای برخوردار است و در کل بازی آسانی مقابل دو تیم قرار نخواهد گرفت. تیمی که از این گذرگاه سخت عبور مقتدرانه داشته باشد، جاده مسابقات را در چهار بازی دیگر به خوبی میتواند طی کند. این دیدار حساس، هشتمین مبارزه دو تیم از سال 1998 به حساب میآید و تیم ایران در هفت بازی گذشته، چهار پیروزی و 3 شکست داشته است و از نظر تعداد برد از آرژانتین برتر میباشد. این در شرایطی است که ایران برای اولین بار در المپیک ظاهر میشود و در مقابل آرژانتین هفتمین حضور خودش را در المپیک تجربه میکند.
آرژانتین، در شرایطی حریف نام آشنایی از ایران را در اولین قدم به مبارزه دعوت میکند که ایران اولین حضورش را در المپیک به تصویر میکشد.
تیم ایران در این پیکار باید بهگونهای آرایش اصلی خود را آشکار کند که هیچ چیزی را به اما و اگر نسپارد و پرقدرت وارد میدان شود. چرا که اگر یک لحظه غفلت در چیدمان بازیکنان ارائه بدهیم، میتواند عواقب ناخوش داشته باشد.
تیم ایران اگر ترکیب اصلی خودش را با سعیدمعروف (پاسور) - شهرام محمودی (پشت خطزن)، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی در قطر سرعتی دفاع وسط، میلاد عبادیپور و مجتبی میرزاجانپور (فرهاد قائمی) در قطر قدرتی دریافت کننده وارد کارزار کند، آرایش خوبی خواهد داشت و سیامک مرندی نیز به عنوان لیبرو باید نقش آفرین باشد.
ایران اگر در این مبارزه، سرویسهای کارساز داشته باشد، میتواند ساختار حمله تیم آرژانتین را که آسیبپذیر است متلاشی کند و نواختن سرویسهای قدرتمند از سوی ایران، ظرفیت حمله آرژانتین را کاهش خواهد داد. در این مبارزه دو تیم از همدیگر شناخت خوبی دارند و بیشتر در تلاش خواهند بود تا یاران کلیدی همدیگر را خنثی نمایند. از طرفی ایران باید در دریافت اول جدیت و هوشیاری داشته باشد و اگر توپ سالم به دستهای سعید معروف برسد فضایی برای پاسهای متنوع فراهم خواهد شد ولی باید قبول کرد تیمی میتواند برگ برنده را به دست بگیرد که در دفاع و حمله اشتباه کمتری داشته باشد.
تیم ایران، بدون هراس از نام حریفان قدرتمند تمام حواس خود را جمع کرده است تا به عنوان تیم اول و دوم از گروه 6 تیمی عبور کند.
تیم ایران اگر پس از تمرینات سخت برای بازی اول، حساب ویژه داشته باشد میتواند پیروزی مقابل آرژانتین را به کام خود بریزد و در ادامه تیمهای روسیه، کوبا و لهستان و مصر را از سر راه بردارد.
فردا ایران برای شاد کردن دل مردم، پرشور و پرقدرت بازی خواهد کرد و برخلاف گذشته باید ثابت کند که در بازی اول نمایش قابل قبول برای پیروزی خواهد داشت.
ایران برای خلع سلاح آرژانتین باید نگاه ویژه به سوله، داشته باشد و بداند که یاران آرژانتین تا آخرین لحظه تلاش میکنند.
آرژانتین در مقابل ایران خولیو و لاسکو را به عنوان مربی در کنار دارد که شناخت خوب ولاسکو از تیم و نفرات ایران کار ما را دشوار میکند ولی مربیان آرژانتینی ایران (لوزانو و سیچلو) هم از تیم کشور خودشان شناخت کافی دارند و تمام زوایای ضعیف تیم آرژانتین را خوب بررسی کردهاند. اما تیم ایران قبل آنکه حریفان خود را شناسایی کند باید خود را بیشتر بشناسند چرا که خود شناسی آغاز حریف شناسی است و ما باید ابتدا پرقدرت وارد میدان شویم و هیچ حریفی را دستکم نگیریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار