ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: ۳۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
والیبال المپیک ریو: ایران- لهستان

کیهان ورزشی-

تیم ملی والیبال ایران برخلاف دیدار با آرژانتین در دومین پیکار المپیک ریو، مقابل لهستان عملکرد فنی بهتری نسبت به دیدار با آرژانتین داشت. تیم ایران در ست اول مقابل لهستان مثل دیدار مقابل آرژانتین آرایش خوبی نداشت. شش چرخ دنده تیم ایران متعادل و مطلوب حرکت نمیکرد اما از ست دوم، با حضور  فرهاد قائمی در میدان، آرایش تیم ایران شکل واقعی و مطلوب گرفت با حضور این بازیکن شایسته دریافت تیم ایران نسبت به دیدار مقابل آرژانتین و حتی ست اول مقابل لهستان روانتر و بهتر شد و دیدیم با حضور یک بازیکن چه تحولی به وجود آمد و  هم سیامک مرندی (لیبرو) به اتفاق میلاد عبادیپور دریافتهای بهتر از گذشته داشتند. در توپگیری نیز فرهاد قائمی به همراه سیامک مرندی پوشش خوبی در دفاع از مدافع داشتند. زیبایی بازی ایران زمانی  دو چندان شد که تیم ایران در نواختن سرویس بهتر و پرقدرت عمل کرد و از «ست» سوم با فشار سرویس، عملکرد فنی حمله تیم لهستان را کاهش داد تا با قدرت دفاع روی تور، توانایی خود را مقابل تور بیشتر آشکار کند. از طرفی سعید معروف در پاسوری بهتر کار کرد و تنوع پاس تیم ایران جالب توجه شد.

در والیبال مدرن جهان، بیشترین عامل پیروزی یک تیم اسپکرهای قدرتی دریافتکننده هستند و دیدیم که هر گاه  قطر قدرتی تیم ایران و (قائمی و میلاد عبادیپور) و از سویی دیگر شهرام محمودی (پشت خطزن) خوب بازی کردند، برتری از آن  ایران شد. ست سرنوشتساز پنجم شرایط خاص خودش را داشت و چند اشتباه فردی از جانب بازیکنان باعث برتری لهستان شد. تیم ایران هر چند شکست خورد ولی عملکرد فنی بازیکنان و تیم ملی ایران قابل توصیف است.

پس هوشیار باشیم که آرایش تیم ایران اگر مثل «ست» سوم مقابل لهستان باشد، در آینده حریفان پیش رو (کوبا، مصر و روسیه) را شکست خواهیم داد. با این اوصاف اگر تیم ایران  از روز اول ترکیب اصلی و واقعی خود را چنین به میدان میآورد، بیشک، شکست آرژانتین و شکست لهستان دور از باور نبود ولی بسیار خوشحالیم که مربی ایران (لوزانو) پس از شکست ست دوم در مقابل لهستان، آرایش خود را عوض کرد  و موفق بود. و بدون شک، اگر همین آرایش را حفظ کنیم نتایج خوبی برای ایران رقم خواهد خورد و از طرفی نیاز هست که میرزاجانپور و امیر غفور دو بازیکن ارزنده  را زیر نظر داشته باشیم و در فرصتهای آینده میدان بیشتری به آنها بدهیم.

ایران حالا 2 شکست دارد و در بازیهای آینده باید به فکر صعود باشد و هر چند قرار گرفتن روی پله اول و دوم مشکل شده است ولی برای صعود هنوز دو خانه خالی سوم و چهارم گروه برای ایران باقی مانده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار