PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۳۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
آنتونیو کنته:

کیهان ورزشی –

آنتونیو کنته، سرمربی جدید چلسی اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی راجع به مسائل مختلف به اظهارنظر پرداخت. مطلب فرانس فوتبال را دراین زمینه بخوانید.

آنتونیو کنته که در جام ملتهای اروپای 2016 بر روی نیمکت تیم ملی ایتالیا موفق عمل کرد فصل آینده سکان هدایت تیم چلسی را در دست خواهد داشت. او در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد جانتری، میشی باتشوایی، فشار کاری و... حرفهایی زد که شنیدنی است.

چلسی

آنتونیو کنته میگوید: «خیلی دوست دارم هرچه زودتر کارم را در چلسی آغاز کنم. فصل جدیدی در زندگی و دوران حرفهای من آغاز شده که برای خودم و خانوادهام اهمیت زیادی دارد. من از کارکردن در یک کشور جدید بسیار خوشحالم. انگلستان کشور فوقالعادهای است و بازیکنان چلسی برای پیراهن خود ارزش زیادی قائل هستند.»

لیگ برتر انگلستان

کنته میافزاید: «لیگ برتر انگلستان یک لیگ خارقالعاده است و دشوارترین رقابت در فوتبال جهان محسوب میشود. در اینجا شش هفت تیم میتوانند به قهرمانی برسند. چلسی تیم بزرگی است و من از اینکه مربی جدید این تیم هستم احساس غرور میکنم.»

جان تری

کنته در مورد جان تری میگوید: «جان تری کاپیتان ماست. او بازیکنی فوقالعاده است که شخصیت و کاریزمای نیرومندی دارد. من حرف زدن با جان تری را دوست دارم زیرا او باشگاه را میشناسد. از نظر من او بازیکن مهمی است. اگر بازیکنی شایستگی بازی کردن را داشته باشد حتما بازی خواهد کرد. جان تری کاپیتان ماست و هر زمان که وارد میدان میشود بازوبند کاپیتانی را بر بازو خواهد بست. او در زمین و خارج از آن کاپیتان چلسی است.»

فشار کاری

کنته اضافه میکند: «به نظر من وجود فشار کاری اهمیت زیادی دارد. من با این گونه فشارها به دنیا آمدهام. کاملا طبیعی است که مربی یک تیم بزرگ تحت فشار باشد. او باید برای کسب پیروزی و جام تلاش کند. همه میدانند که فصل پیش رو برای چلسی آسان نخواهد بود زیرا فصل گذشته در مکان دهم جدول قرار گرفت ولی ما باید به زمان حال بیندیشیم و برای اینکه به جام دست یابیم هر روز، هر هفته و هر ماه تلاش کنیم.»

تاکتیک

کنته میگوید: «هر مربیای شیوه و فلسفه خاص خود را دارد و من میخواهم آنها را به بازیکنانم انتقال دهم. در تیم ملی ایتالیا سه مدافع به میدان میرفتند اما من باید شیوه مناسب برای چلسی را پیدا کنم. یک مربی مانند یک خیاط است و باید لباسی بدوزد که مناسب تیم خودش باشد. او باید به شخصیت و استعداد تکتک بازیکنان خود احترام بگذارد.»

میشی باتشوایی

کنته میگوید: «میشی باتشوایی بازیکن جوانی است ولی بسیار قدرتمند بوده و تکنیک بالایی دارد. او در بازی با هر دو پا تبحر دارد و بسیار مستعد است. از اینکه با چنین بازیکنی کار میکنم بسیار خوشحالم.»

پیام به بازیکنان

کنته میافزاید: «مهمترین پیامی که میخواهم به بازیکنان بدهم این است که من آدم سختکوشی هستم و تلاش کردن را دوست دارم. به نظر من برای موفقیت راهی به جز تلاش کردن وجود ندارد. برای من فقط کوشش کردن اهمیت دارد. در ضمن از شرایط مناسب مرکز تمرین کوبهام بسیار خوشحال شدم.»

علاقه به تیم

کنته اضافه میکند: «از آمدن به چلسی بسیار هیجانزده هستم. من احساس غرور میکنم و میدانم که برای رسیدن به این جایگاه به سختی تلاش کردهام. امیدوارم که حریفان، ما را دستکم بگیرند تا ما بتوانیم همه را شگفتزده کنیم. امیدوارم شعله کوچکی در دل بازیکنان ما روشن شود که قابلیت تبدیل شدن به یک جهنم سوزان را داشته باشد.»

* ترجمه از اعظم فکوری

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار