PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۳۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
موافق تماشاي رايگان مسابقه ها نيستم.

کیهان ورزشی –

وحيد هاشميان بازيكن اسبق تيم ملي ايران و باشگاه پرسپوليس در طول صحبت هايش با كيهان ورزشي به نكاتي اشاره كرد كه در فوتبال جهان دم دستي محسوب مي شود ولي در فوتبال ما كماكان در دسترس تماشاگران نيست . مربي فوتبال كشورمان در ابتدا صحبت هاي خود مي گويد:به نظر من يك سري موارد وجود دارد كه اگر مورد توجه قرار بگيرد بدون شك مورد اقبال تماشاگران فوتبال ما قرار خواهد گرفت.معتقدم كه حمل و نقل تماشاگران به ورزشگاه نكته مهمي است كه اگر برايش به نحو بهتري برنامه ريزي كنيم مي توانيم به تماشاگران خدمات بهتري بدهيم. همين كه تماشاگر بداند كه به راحتي مي تواند به ورزشگاه برسد و زمان بازگشت به منزل با مشكلاتي مواجه نخواهد شد براي حضور در ورزشگاه دغدغه اي ندارد.زماني به راحتي به ورزشگاه برسد قطعا از نظر روحي شرايط مناسبي دارد و با روحيه روي سكوها حاضر خواهد شد.من موافق تماشاي رايگان مسابقه ها نيستم اما بايد به فكر جيب تماشاگران هم بود.لازم است بهاي بليت را با شرايط اقتصادي تماشاگران تعيين كنيم . تماشاگران بايد بتوانند براي تماشاي يك بازي دست به جيب شوند. به هر حال هر تماشاگري كه به ورزشگاه مي آيد مي بايست مبلغي را براي تهيه بليت و خوراكي هزينه كند. اگر خدمات ارزنده و باكيفيتي به تماشاگران ارائه شود قطعا با روحيه بهتري روي سكوها حضور مي يابند و از فوتبال لذت مي برند.

كار خوب تماشاگران پرسپوليس

مهاجم اسبق تيم هاي بايرن مونيخ،بوخوم و هامبورگ ادامه داد:فرهنگ سازي در بيشتر موارد براي تماشاگران امر مهمي است كه مسئولان فرهنگي ورزش لازم است به تك تك موارد فرهنگي حضور تماشاگران در ورزشگاه توجه كنند. تماشاگران را مي توان با فرهنگ سازي و آموزش به سمت و سويي برد تا از فوتبال بيشتر لذت ببرند.البته اخيرا اتفاقات خوبي در اين زمينه به وقوع پيوسته است . مثلا تماشاگران تيم پرسپوليس در هفته پاياني فصل گذشته ليگ برتر ،كادرفني و بازيكنان خود را تشويق كردند. زماني كه تيمشان جام قهرماني را از دست داد هواداران پرسپوليس از بازيكنان و مربيان تيم خود قدرداني كردند. اينها موارد اميدواركننده اي است كه مي بايست تقويت شود.زماني مي توان از فوتبال لذت برد كه مربيان تيم ها در ليگ برتر حاشيه امنيت داشته باشند و بتوانند برنامه هاي خود را تمام و كمال اجرا كنند.نبايد يك مربي پس از چند نتيجه ضعيف در هفته هاي آغازين ليگ تعويض شود. يك مربي بايد حاشيه امنيت داشته باشد تا برنامه هاي خود را اجرايي نمايد.وقتي مربي نتواند ايرادات تيمش را رفع كند و زمان كافي براي اجراي برنامه هايش نداشته باشد چگونه تيمش مي تواند فوتبال زيبا و لذت بخش بازي كند.

برگزاري بازيهاي مهيج

هاشميان اضافه كرد:مديريت برگزاري بازيهاي ليگ خيلي مهم است.اگر مديريت برگزاري بازيها بتواند با رعايت تمامي مسائل ساعت مناسبي براي برپايي بازيها در نظر بگيرد بطور حتم تماشاگران مشتاق روانه ورزشگاه ها خواهند شد و سكوها را پر خواهند كرد. زمان برگزاري بازي اهميت دارد و باعث مي شود كه تماشاگران در ورزشگاه ها حاضر شوند.زمان برگزاري بازيها بايد با فصل هاي سال تنظيم شود .اينها مواردي است كه اگر رعايت شود به زيبايي هاي فوتبال كمك مي كند زيرا فوتبال بدون تماشاگر معنا ندارد.مورد ديگري كه فوتبال را زيبا و لذت بخش خواهد كرد برگزاري بازيهاي مهيج و دلخواه تماشاگران است. برگزاري بازي تداركاتي براي تيم ملي برابر تيم هاي مطرح جهان هميشه با استقبال تماشاگران مواجه مي شود و اگر فدراسيون فوتبال قادر باشد در اين زمينه اقدامات لازمي انجام دهد و تيم هاي بزرگي را به كشورمان دعوت كند وضعيت فوتبال ما در بهتر خواهد شد و تماشاگران از تماشاي اين بازيهاي مهيج لذت مي برند. ديدن ستارگان فوتبال جهان در ورزشگاه آزادي خوشايند تماشاگران است.مورد ديگري كه در فوتبال ما مي بايست موردتوجه قرار بگيرد ميدان دادن به بازيكنان جوان و باانگيزه است.وقتي فوتباليست هاي جوان روانه ميدان شوند بازيها به جهت انگيزه بالاي جوانان و دوندگي شان زيباتر و سريع تر خواهد شد و تماشاگران از اين شكل فوتبال در سراسر جهان لذت مي برند. تماشاگران طرفدار فوتبال سرعتي و زيبا هستند.

تمركز روي پيشرفت بازيكنان جوان

هاشميان با اشاره به دستمزد حرفه اي بازيكنان و نحوه تعيين مبالغ قراردادها به كيهان ورزشي گفت:پيشرفت بازيكنان در فوتبال پروسه مهمي است.لازم است مسئولان فوتبال و كساني كه در باشگاهها سمت مديريتي و اجرايي دارند روي دستمزد بازيكنان جوان و حرفه اي تمركز بيشتري كنند و براي دادن دستمزد به بازيكن جوان طبق برنامه اي كارشناسي شده عمل نمايند.اينطور نباشد كه يك مدير بدون در نظر گرفتن شرايط رشد يك بازيكن جوان پاي ميز قراداد بنشيند و اين موارد بااهميت را مورد توجه قرار ندهد.مورد ديگري كه اخيرا در ورزشگاه آزادي در دستور كار بايد قرار بگيرد شماره گذاري صندلي هاي ورزشگاه است.وقتي تماشاگر يك يا چند روز پيش از مسابقه بليت خود را تهيه كند و شماره صندلي اش در روز بازي مشخص باشد با خيال آسوده وارد ورزشگاه مي شود و تيم مورد علاقه اش را تشويق خواهد كرد. الان تماشاگر وارد ورزشگاه مي شود اما جايش در ورزشگاه مشخص نيست و بايد مدتي روي سكوها بگردد تا مكان مورد دلخواه خود را پيدا كند يا اين كه چند ساعت زودتر به ورزشگاه بيايد تا در جاي مورد نظرش مستقر شود.بهتر است براي تماشاگران تيفوسي يك جايگاه مشخص درنظر گرفته شود و فردي كه روحيات آرامي دارد و مي خواهد فوتبال را تا دقيقه نود با دقت تماشا كند در جايگاه ديگري مستقر شود.چنين مواردباعث مي شود تا تماشاگران از فوتبال لذت ببرند و بي دغدغه بازي را تا پايان تماشا كنند.

آشفتگي تماشاگران هنگام ورود

هاشميان در خاتمه به كيهان ورزشي گفت:تغذيه تماشاگران در ورزشگاه ها اهميت دارد و مسئولان بايد شرايطي مهيا سازند تا تماشاگران با كيفيت ترين خوراكي را در ورزشگاه خريداري كنند. طوري نباشد كه تماشاگر تصور كند كه از پولش براي خريد اغذيه هدر رفته است. تغذيه مناسب موضوع مهمي است كه بايد در ورزشگاه ها لحاظ و جدي گرفته شود.سرويس بهداشتي ورزشگاه ها بايد تميز باشد و تماشاگر از ديدنش متعجب نشود.الان سرويس بهداشتي بيشتر ورزشگاه ها پاكيزه نيست و تماشاگران براي استفاده از سرويس بهداشتي هميشه گلايه دارند. موضوع پاياني هم درباره نحوه ورود تماشاگران به ورزشگاه است. گاهي تماشاگر براي ورود به ورزشگاه با آشفتگي عجيبي روبرو مي شود و از اين بابت دچار كلافكي و خستگي خواهد شد و از فوتبال لذت نمي برد.شايد اين موارد پيش وپا افتاده باشد اما بسيار واجب است و جز اولويت هاست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار