فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
وزیر ورزش و جوانان گفت: کادر فنی کشتی فرنگی باید به گونه‌ای عمل می‌کرد که بدن کشتی‌گیران تحلیل نرود اما کشتی‌گیران دچار ضعف بدنی بودند.

کیهان ورزشی-

 محمود گودرزی در حاشیه حضورش در تمرین استقلال اظهار داشت: اول برای دیدن بازیکنان و شرایط آنها آمدم. خدا را شکر دارند به مرز آمادگی می‌رسند. ما هم یکی از علاقه‌مندان آنها هستیم و هم به تمرین استقلال و هم پرسپولیس می‌رویم.

وی ادامه داد: ما همه تیم‌ها را مورد حمایت خود قرار می‌دهیم اگر باشگاه‌ها عملکرد خوبی داشته باشند ما تیم ملی خوبی داریم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه آیا به وضعیت استقلال امیدوار است، گفت: به هر حال مربیان زحمات خود را می‌کشند و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهند هواداران هم باید کمک کنند تیم نیاز به حمایت دارد. پرسپولیس هم سال گذشته همین شرایط را داشت و با گذشت زمان بهتر شد، استقلال هم همین گونه خواهد بود.

گودرزی در مورد اینکه چه زمانی در تمرین پرسپولیس حاضر خواهد شد، یادآور شد: هر زمانی که پرسپولیس تمرین کرد و فرصت بود به تمرین آنها هم خواهم رفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظرش در خصوص نتایج کشتی فرنگی و عملکرد ورزشکاران در المپیک چیست، یادآور شد: امیدوارم نتایج ورزشکاران ما در خور شأن ملت باشد البته یک بحثی وجود دارد و آن اینکه ما 15 دوره در المپیک شرکت کرده‌ایم و میانگین کسب مدال‌هایمان 4 عدد بوده است. واقعیت را باید بگوییم البته شرایط خوش‌بینانه و برخی اوقات هم نوساناتی وجود داشته است اما جایگاه جهانی ما این اندازه است.

گودرزی تأکید کرد: به تکواندو امیدوار هستیم هر چند که عاشورزاده در اولین مسابقه خود شکست خورد و آسیب دید اما ما به کشتی آزاد هم خوش‌بین هستیم البته در کشتی فرنگی نقص بارزی می‌دیدم اینکه کشتی‌گیران ما به خاطر تمرینات پرفشار و استراحت کم دچار ضعف بدنی شده بودند و با مشکل روبه‌رو بودند به هر حال کادر مربی‌گری باید چنان عمل کند که خستگی و تحلیل‌رفتگی در بدن ورزشکاران وجود نداشته باشد اما متأسفانه ما این موضوع را در عملکرد آنها می‌دیدیم.

گودرزی در مورد اینکه آیا از عملکرد ورزشکاران راضی بودید یا خیر، گفت: من بارها در مورد این مسأله صحبت کردم خیلی‌ها گفتند که بدبینانه است و یا توقع‌زدایی صورت می‌گیرد اما شما نگاه کنید که ما پیش از انقلاب 7 دوره در المپیک شرکت کردیم و پس از انقلاب هم 8 دوره شرکت کردیم که در مجموع 60 مدال کسب کردیم که میانگین آن با احتساب 12 مدالی که در دوره گذشته به دست آوردیم 4 مدال می‌شود. دوره گذشته یک استثنا بود که برخی موارد به وجود می‌آید اگر آن دوره را حساب نکنیم میانگین 3.5 مدال کسب کرده‌ایم البته باید طرح‌های استعدادیابی برای رشد و توسعه ورزش داشته باشیم اما نباید توقعات را بالا ببریم حد ما در ورزش جهان همین است و باید آن را بپذیریم.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: باید بر اساس علوم جدید پیش برویم نه اینکه بر اساس تجربه بخواهیم کار را پیش ببریم باید مربیان ما یاد بگیرند که یک تیم متعلق به خود آنها نیست و دیواری آهنین به دور آن نکشند که کسی نتواند این تیم را نقد کند و شرایط را ببیند همان اتفاقاتی که در کشتی فرنگی رخ داد و امیدواریم در کشتی آزاد بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی در مورد اینکه آیا قبول دارد حق بهداد سلیمی خورده شده، گفت: فدراسیون جهانی اشتباهی کرد و به ما پیشنهاد داد که در انتخاب خود دخالت کنیم و یک نفر خاص را از درون صندوق بیرون بیاوریم اما ما آن را نپذیرفتیم که البته پس از آن فدراسیون جهانی صحبت خود را به گونه‌ای دیگر مطرح کرد. من آنچه که در رقابت سلیمی دیدم ناداوری بود و قضاوت منطقی رخ نداد.

گودرزی یادآور شد: قضاوتی که صورت گرفت بر اساس منطق نبود متأسفانه در بعضی از فدراسیون‌های جهانی ما این مسأله را می‌بینیم که اجازه نمی‌دهد یک کشور 3، 4 مدال از 6 مدال را کسب کند. در کشتی و وزنه‌برداری شاهد این مسأله بوده‌ایم، موضوع بهداد سلیمی را هم گفته‌ایم پیگیری کنند البته قطعاً به مدال تبدیل نخواهد شد. متأسفانه روند خوب داوری در المپیک وجود ندارد و این موضوع با روح المپیک مغایر است. امیدواریم که از این به بعد ناداوری را شاهد نباشیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه راهکاری برای مقابله با قراردادهای میلیاردی بازیکنان دارند، گفت: در ابتدا باید بگویم آن چیزی که سازمان لیگ اعلام می‌کند را به عنوان سند رسمی می‌پذیریم باید بگویم رسانه‌ها هم می‌توانند در خصوص فضای مسموم به وجود آمده به ما کمک کنند و باعث افزایش رقم قراردادها نشوند. اینکه رقم‌های بالا بسته می‌شود دلیل بر این نیست که قطعاً آن رقم‌ها پرداخت شود که مطمئناً این گونه هم نیست و گر نه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حدود 60 میلیارد بدهی نداشتند.

گودرزی خاطرنشان کرد: هیچگاه قراردادها به صورت منطقی بسته نشده است، رسانه‌ها هم در این زمینه به موارد دامن می‌زنند که منجر می‌شود رقابت بین دو باشگاه بی‌مورد به وجود بیاید و افزایش قیمت بازیکنان به وجود آید.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وزارت ورزش چه اقدامی برای عدم افزایش قرارداد بازیکنان کرده، گفت: به عنوان جامعه روشنفکر یک رسانه اخبار را به گونه‌ای منتشر کند که در جهت افزایش قرارداد بازیکنان نباشد. در فصل نقل و انتقالات اتفاقات بدی را شاهد بودیم، بخشی از این موارد مربوط به رسانه‌ها می‌شود و بخشی مربوط به افرادی می‌شود که آویزان باشگاه‌ها هستند و مطالبات نامشروع دارند که ما با تلاش قوه قضاییه آنها را شناسایی می‌کنیم و با آنها برخورد خواهیم کرد. امیدواریم که آنها سر عقل بیایند.

وی در مورد اینکه دوست دارد چه تیمی قهرمان شود، گفت: پیش‌بینی کار سختی است به هر حال ما همه تیم‌ها از جمله تراکتورسازی، سپاهان و فولاد و سایر تیم‌ها را دوست داریم امیدواریم همه خوب بازی کنند تا بتوانیم تیم ملی خوبی داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار