فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - July 16 2024
کد خبر: ۳۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
با ورود آلمان و انگلیس، زنگ آغاز رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 به صدا درمی‌آید.
کیهان ورزشی-

با انجام بازی‌های 3 گروه، رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 در قاره اروپا شروع می‌شود.
در مهم‌ترین بازی‌، تیم ملی آلمان، قهرمان جام‌جهانی 2014 در حالی در ورزشگاه «اوله‌وال» شهر اسلو میهمان نروژ است که هنوز از حال و هوای روز خداحافظی باستین شواین‌اشتایگر در رده ملی خارج نشده است.
در حالت عادی برای آلمان برتری در این بازی گروه سوم مقدماتی جام‌جهانی چندان دشوار نیست اما نروژ در چند سال اخیر با پدیده‌های مثل اودگار دیگر مثل چند سال قبل دست و پا بسنه نیست و قصد دارد در همین گام اول به رویای اولین حضور در یک تورنمنت بزرگ طی نزدیک به 2 دهه نزدیک شود.
آخرین حضور تیم منطقه اسکاندیناوی در جام‌جهانی، سال 1998 شکل گرفت و این تیم از یورو 2000 تا به حال درحسرت حضور در یک تورنمنت بزرگ قرار دارد.
 آلمان سرحال نیست
ژرمن‌ها در اولین بازی با کاپیتانی قطعی مانوئل نویر، بدنه اصلی خود را در اختیار دارند و نروژ هم مصدوم بزرگی را در اردوی خود ندارد. در این شرایط، سرحال نبودن قهرمان جهان، هواداران مانشاف را اندکی نگران می‌کند؛ هر چند تجربه نشان داده مردان «لو» حداقل در مراحل مقدماتی مشکلی برای صعود ندارند. 
رویارویی‌های قبلی 
آخرین رویارویی 2 تیم، یک بازی دوستانه در سال 2009 بودکه در نهایت ناباوری با برتری یک بر صفر نروژ در شهر دوسلدورف آلمان خاتمه یافت. تنها رویارویی آلمان و نروژ در مقدماتی جام‌جهانی، 2 بازی رفت و برگشت سال 1953 بود که آلمان بازی رفت را با برتری 5 بریک به سود خاتمه داد و در بازی برگشت یک تساوی نصیب برد.
انگلیس- اسلواکی، تلاش برای بهبودی
در دیگر بازی مهم، انگلیس در بازی اول خود در گروه ششم در براتیسلاوا میهمان اسلواکی است. از تساوی بدون گل 2 تیم در یکی از سردترین بازی‌های مرحله گروهی یورو 2016 مدت زمان زیادی نگذشته اما انگلیس با انتخاب یک مربی جدید به نام سام آلاردایس کلی تغییر کرده است. تیم سفیدپوش در این بازی با 3 تغییر نسبت به آخرین بازی در یورو 2016 به میدان می‌رود.کریس اسمالینگ، دله علی و دانیل استوریج جای خود را به آدام لالانا، جوردن هندرسون و جان استونز خواهند داد. در سوی مقابل اسلواکی با اتکا به ستاره‌ای مثل اسکرتل و شناخت او از انگلیس به خاطر سال‌ها حضور در لیورپول، قصد رقم زدن یک شگفتی در گام اول را دارد. انگلیس هر 10 بازی مرحله گروهی یورو 2016 را برد و برای تکمیل این پیروزی‌ها آن هم پس از شکست فضاحت‌بار در یورو 2016 نقشه‌های اساسی دارد.
سایر بازی‌ها
گروه سوم: سن‌مارینو- جمهوری آذربایجان، جمهوری چک- ایرلندشمالی
گروه پنجم: دانمارک- ارمنستان، قزاقستان-لهستان، رومانی- مونته‌نگرو
گروه ششم: لیتوانی- اسلوونی، مالت- اسکاتلند



برچسب ها: جام جهانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار