ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: ۳۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
رئیس مجلس شورای اسلامی از ورزشکاران مدال ‌آور المپیک ریو تقدیر کرد.
کیهان ورزشی-
اولین مراسم تقدیر از ورزشکاران مدال آور بازی های المپیک۲۰۱۶ ریو برگزار شد. این مراسم امروز یکشنبه از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و طی آن از مدال آوران کاروان ایران در المپیک تقدیر شد.
محمود گودرزی وزیر ورزش ورزش جوانان و ‌کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک همراه با رباب شهریان معاون بانوان وزارت ورزش و نایب رئیس کمیته ملی المپیک و‌ امیررضا خادم معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش از مسئولان ورزش بودند که تقدیر علی لاریجانی رئیس مجلس از مدال آوران المپیک در حضور آنها انجام شد.
در این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نتایج کاروان اعزامی به المپیک ریو نسبت به دیگر ادوار بازی های المپیک خوب بود و در کل کاروان ایران در المپیک ریو نتیجه ای قابل قبول گرفته است، تجلیل ازمدال آوران المپیک را انجام داد.
کیانوش رستمی و سهراب مرادی (وزنه برداری) همراه با حسن یزدانی (کشتی آزاد)‌که در المپیک ریو مدال طلا گرفتند همراه با قاسم رضایی (مدال برنز کشتی فرنگی)، سعید عبدولی (مدال برنز کشتی فرنگی) از جمله مدال آوران المپیک ریو بودند که در مراسم امروز لوح تقدیر و پاداش خود را از رئیس قوه مقننه دریافت کردند.
کیمیاعلیزاده که با مدال برنز خود در مسابقات تکواندو بازی های المپیک،‌ یکی از تاریخی ترین مدال های ورزش ایران را به دست آورد از دیگر ورزشکارانی بود که در مراسم امروز مورد تقدیر علی لاریجانی قرار گرفت،‌لاریجانی البته با اشاره به نتایج دیگر بانوان اعزامی ورزش ایران به المپیک ریو گفت: در عرصه ورزش بانوان نیز افتخارآفرینی خوبی انجام شد که قابل تقدیر است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم نسبت به آینده ورزش ابراز نگرانی کرد و گفت: هم اکنون برنامه ششم توسعه در حال تدوین است. در لایحه برنامه ششم توسعه یک ماده قوی که به ورزش اختصاص داشته و نافذ باشد مشاهده نمی شود و آینده ورزش در 5 سال آینده به خوبی مشخص نیست.
از دیگر نکات جالب توجه در مراسم تقدیر رئیس مجلس شورای اسلامی از مدال آوران المپیک،‌ حضور بهداد سلیمی و مجتبی عابدینی بود که در المپیک مدال نگرفتند اما قرار است معادل طلا و برنز المپیک به آنها پاداش تعلق بگیرد. در مراسم امروز لاریجانی از این دو ورزشکار هم تقدیر کرد.
در جریان مراسم تقدیر علی لاریجانی از مدال آوران المپیک، گودررزی هم عملکرد کاروان ایران در المپیک ریو تشریح و تاکید کرد که نتایج به نسبت خوب بوده ضمن اینکه ناداوری ها باعث شد مدال‌های خوش‌رنگ از دست ورزشکاران ایرانی ربوده شود، مافیای جهانی اجازه نمی‌دهد کشوری در یک رشته ورزشی بیش از 2 مدال در آن رشته به دست بیاورد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار