PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۳۰۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کیهان ورزشی-

تراکتورسازی تبریز (1) 1

داریوش حاج رشیدی، مجید سوزنده(12)، غلامرضا زینیوند(4)، ناصر میرزائی(7)، میرمجید ناظمی(5)، (سرگروه)، حسین نورمحمدزاده(6)، ایوب شارقی(8)، محمود صدیق احمدی(13)، رحیم مهنمای اقدم(11)، حسن علی خانفام(10) و هدایت مهابادپور(16).

ذخیرهها: احد متین(27)، جلال صدیق احمدی(19)، سیروس جوشیری(2)، محمدعلی پاژخ(18)، خلیل سلیمی(13)، مربی تیم محمد بیاتی

تاج تهران(0)

منصور رشیدی، منصور پورحیدری(2)، نوین روزگار(14)، اکبر کارگر جم(4)، آندرانیک اسکندریان(16)، کارو حقوردیان(6)، حسن ابراهیمی(22)، علی جباری(8)، غلامحسین مظلومی(9)، (از دقیقه 76 حسین مددی)، مسعود مژدهی(13)، مهرداد زمانزاده(12) (از دقیقه 76 پرویز مظلومی)

ذخیرهها: حسن نگارش، حسین مددی، پرویز مظلومی، عزتالله جانملکی، سعید باغوردانی مربی تیم: رایکوف

گل: دقیقه 10 توسط حسین نورمحمدزاده برای تراکتورسازی

داور عباس مقدسزاده با کمک ممیزی و دزفولی.

بازیکن اخطاری: محمود صدیق احمدی از تراکتورسازی.

تماشاگر نزدیک به 15 هزار نفر.

فروش بلیت: در حدود 600 هزار ریال.

هوا: نامساعد

«یکشنبه 24 فروردین 1354 - ورزشگاه باغشمال»

تراکتورسازی اولین دیدار خانگی خود را در برابر تیم صاحب نام تاج برگزار کرد و پس از 90 دقیقه جنگ و حمله موفق شد دو امتیاز حساس به دست آورد.

بازی را تاجیها آغاز کردند و در نخستین دقیقه بازی صاحب یک کرنر شدند ولی از اولین موقعیت به دست آمده نتوانستند استفاده کنند و توپ را به خارج فرستادند.

یاران تیم تراکتورسازی - که بیش از 15 هزار تماشاگر را به ورزشگاه باغشمال کشانده بودند - یک دم از فعالیت و جنگندگی باز نایستادند و پا به پای تاجیهای ملیپوش در میانه میدان جنگیدند.

در دقیقه 5 حسن علی خانفام سنتر فوروارد تیم تراکتورسازی تا داخل محوطه 18 قدم پیش رفت، ولی با عکسالعمل خوب رشیدی دروازهبان تیم تاج مواجه شد و نتوانست از موقعیت به دست آمده استفاده کند.

5 دقیقه بعد مجید سوزنده ضربه خارج را به حسن نورمحمدزاده فرستاد و این یکی از بیرون محوطه 18 قدم با شوت سنگینی دروازه تاج را گشود.

روی هم رفته تاجیها در طول بازی - به ویژه در نیمه اول - نتوانستند یک بازی خوب و دستجمعی ارائه کنند و بیشتر سعی خود را در حفظ ساقهای خود به کار میبردند.

در دقیقه شانزدهم میرمجید ناظمی (مدافع خوب تیم تراکتورسازی) در پشت محوطه 18 قدم روی مهرداد زمانزاده خطا کرد. جباری پاس بلندی به ابراهیمی داد و این یکی از آن یک کرنر به سود تیم تاج ساخت ولی نتیجه بازی عوض نشد.

در دقیقه 21 ایوب شارقی در یک ضدحمله خوب میرفت که دومین گل تیم تراکتورسازی را وارد دروازه تیم تاج کند که در اثر شتابزدگی توپ را به فاصله کمی از بالای دروازه به خارج فرستاد.

از دقیقه 25 به بعد بازیکنان هر دو تیم حملات پراکندهای روی دروازه یکدیگر داشتند ولی بهطور کلی خط حمله هر دو تیم دستپاچه مینمود و موقعیتها بدون استفاده از بین میرفت.

نیمه اول یک بر صفر به سود تراکتورسازی خاتمه یافت.

نیمه دوم را تراکتورسازی با آرایش 4-2-4 و تاج با همان روش قبلی 4-3-3 آغاز کردند، در این نیمه همه یاران تیم تاج به قصد تلافی گل نخست، جلو کشیده بودند و آهنگ دروازه حریف را میکردند ولی دفاع هوشیار تراکتورسازی -

به ویژه میرمجید ناظمی و غلامرضا زینیوند- امکان هرگونه خودنمائی را از یاران خط حمله تاج سلب کرده بودند. در دقایق 60 تا 70 تاج نیکوترین فرصتهای خود را برای گشودن دروازه حریف از دست داد و این موقعی بود که غلامحسین مظلومی مهاجم این تیم به همراهی مهرداد زمانزاده و حسن ابراهیمی نسبت به همدیگر احساس غریبی میکردند و هر چند خط میانی بر فشار خود میافزود، خط حمله تاج با شوتهای بیهدف و سرگردان پاسخگوی جباری و یاران میانی نبود.

در دقیقه 70 حسن ابراهیمی پا به توپ وارد زمین تراکتورسازی شدو با فراری سریع تا داخل محوطه جریمه پیشروی کرد و با ضربهای زهردار و خطرناک- که از یک وجبی دیرک افقی بخارج رفت- امید مسلم تاجیها را برباد داد.

بازی کمکم رنگ خشونت بخود میگرفت که داور اولین و آخرین اخطار بازی را در دقیقه 72 به محمود صدیق احمدی بعلت درگیری با کاروحقوردیان داد و از ادامه خشونت تا حدی جلوگیری کرد. رایکوف مربی تیم تاج که بسیار آشفته مینمود و مرتب در کنار زمین به شاگردان خود امر و نهی میکرد و تعویض در تیم خود انجام داد. پرویز مظلومی را به جای مهرداد زمانزاده و حسین مددی را به جای غلامحسین مظلومی وارد زمین کرد.

بختهای هدر رفته

اواخر نیمه دوم زمان بختهای هدر رفته تاج بود و نمایش قدرت دفاعی تراکتورسازی، که توانست با دفاع محکم و سختگیر و در عین حال گاه خشن خود، روزنههای امید را به روی تاجیها ببندد. در دقیقه 86 حسن علی خانفام از جناح راست توپ خوبی بطرف دروازه تاج فرستاد ولی باد شدید، مسیر آخرین ضربه یاران تراکتورسازی را- که میرفت برای دومین بار در درون دروازه تاج جای بگیرد- عوض کرد و توپ به فاصله کمی از دروازه به خارج رفت.

اگر قدرت تاج را باور کنیم که از آن ناگزیریم، ناچاریم در برابر نیروی فوتبال تراکتورسازی هم سرفرود آوریم و ناچاریم این را هم بپذیریم که در فوتبال ما قدرتها بهم نزدیک شدهاند و با اندکی مساعدت برابر میشوند.

در خاتمه این دیدار هیجانبخش در حالی که رشیدی و سایر بازیکنان تیم تاج ماتم و زانوی غم در برگرفته بودند، در آن سوی میدان داریوش حاج رشیدی و یارانش در آسمانها پرواز میکردند.


اسامی نفرات ایستاده در عکس با لباس تراکتورسازی:

ایستاده از چپ: غلام زینیوند، محمود صدیق احمدی، ناصر میرزائی، ایوب شارقی، حسین نورمحمدزاده و میرمجید ناظمی. نشسته از چپ: حسن خانفام، هدایت مهابادپور، داریوش حاج رشیدی، مجید سوزنده و رحیم مهنمای اقدم.

نتایج سایر دیدارهای هفته

* آرارات 0- سپاهان 0

* ذوب آهن 1- دارایی 0

صنعت نفت 1- بانک ملی 0

* ابومسلم 0 - پاس 0

* نیرو 0- ملوان 3

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
majid khalili
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
لطفا از گذشته بگذرید شما در گذشته گیر کردید . سراغ جوانان هم بروید...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار