فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
24 ساعت مانده به بازی بزرگ، حساسیت آن بالاتر رفته است.


کیهان ورزشی-

دربی 83 هم از راه رسید و عصر فردا ورزشگاه بزرگ پایتخت محل نمایشی حساس از دو تیم آبی و قرمز خواهد بود.

این دیدار سنتی که حدود نیم قرن از عمر آن می گذرد برای همه اهالی فوتبال مهم است زیرا این بازی نمایشگر جایگاه فوتبال نزد مردمان این سرزمین است.

همواره بر این موضوع تاکید داشته ایم که این دیدار مهم فارغ از حساسیت های حقیقی و کاذب خود، کارکردهایی می تواند داشته باشد که در بسیاری از این سالها آن کارکردها نادیده گرفته شده است.

دربی تهران می تواند فوتبال ایران و علاقه مندی مثال زدنی مردم ما را به این رشته ورزشی به دنیا نشان دهد و از آن مهمتر می تواند نمایانگر فرهنگ بالای ما باشد.

بسیاری از کشورهای کوچک و بزرگ آسیایی و غیر آسیایی همواره حسرت چنین مسابقه مهمی را خورده اند اما ما هنوز قدر این بازی را نمی دانیم و از کارکردهای آن غافل شده ایم و متاسفانه بیش از هر چیز غرق در کری خوانی ها و برد و باخت های دربی شده ایم؛ موضوعاتی که نهایتا 48 ساعت بعد از بازی، تب شان فروکش می کند و به تاریخ می پیوندد.

***

فردا در ورزشگاه آزادی استقلال که در جدول رده بندی حال و روز خوشی ندارد برابر پرسپولیسی قرار می گیرد که صدرنشین و مدعی جدی قهرمانی است و همین موضوع طرفداران تیم سرخپوش را بسیار امیدوار ساخته اما آنهایی که سرگذشت این بازی را به چشم دیده و یا درباره آن مطالعه کرده اند نیک می دانند که داستان دربی ارتباطی با جایگاه تیم ها ندارد و بسیار اتفاق افتاده که تیم بحران زده شگفتی ساز شده و البته بارها نیز تیم بهتر با صلابت برنده شده است، لذا نه می توان ضعف های استقلال و قدرت پرسپولیس طی هفته های اخیر را نادیده گرفت و نه به ضرس قاطع می توان گفت که استقلال بازنده است.

دربی دربی است و همواره عجایب و خصوصیات خودش را داشته است و به قول بسیاری از سرد و گرم چشیده های فوتبال ایران تا بازی آغاز نشود نمی توان درباره برنده و بازنده آن پیش بینی درستی داشت.

***

فردا نگاه مردم ایران به بازی بزرگ است و همین توجه خاص، مسئولیت نفرات دو تیم را سنگین تر می کند؛ آنها باید بدانند که همه حرکات شان زیر ذره بین قرار دارد و به احترام توجه مردم، باید همه انرژی خود را در زمین بگذراند و با ارائه فوتبالی مردانه و جوانمردانه، نشان دهند بی جهت نیست که دربی تهران را بزرگترین و مهمترین دربی قاره کهن می دانند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار