PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۳۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کارشناس والیبال کیهان ورزشی:
سیف الله ترابی در برنامه "ورزش بدون ویرایش" رادیو گفت و گو، گفت: در المپیک ریو در انتخاب بازیکن تعارف داشتیم چرا که بازیکنی داشتیم که خیلی بد بازی می کرد و روی کل تیم تاثیر می گذاشت و در مقابل وقتی فرهاد قائمی به زمین می آمد، تیم متحول می شد.

لطفا اینجا را کلیک کنید


سیف الله ترابی در برنامه "ورزش بدون ویرایش" رادیو گفت و گو، گفت: در المپیک ریو در انتخاب بازیکن تعارف داشتیم چرا که بازیکنی داشتیم که خیلی بد بازی می کرد و روی کل تیم تاثیر می گذاشت و در مقابل هم وقتی فرهاد قائمی به زمین می آمد، تیم متحول می شد.

برنامه "ورزش بدون ویرایش" با موضوع آینده والیبال ملی پس از المپیک ، با حضور سیف الله ترابی کارشناس والیبال به روی آنتن رفت.

سیف الله ترابی رفتن به المپیک را بعد از 53 سال خیلی دیر دانست و عنوان داشت: سوال این است که چرا باید 53 سال برای رسیدن به المپیک متوقف شویم. المپیک 2016 به پایان رسید، اما باید بدانیم در والیبال چه داشتیم، چه کردیم و چه می خواهیم؟وی خاطرنشان کرد: در زمان مدیریت یزدانی خرم با ورود "پارک کی وون" حرکت برای المپیکی شدن را آغاز کردیم. آنجا نتوانستیم عنوانی کسب کنیم و در آن زمان در مسابقات آسیایی که سهمیه المپیک را هم می دادند، پنجم شدیم. در مدیریت آقای داورزنی در سال 2008، گائیچ آمد؛ آن زمان تیم ما می توانست به المپیک راه پیدا کند اما این اتفاق نیافتاد.این کارشناس والیبال با بیان اینکه همانطور که مربی نا موفق خارجی برای ما سم است، مربی نا موفق ایرانی نیز برای ما سم است، اظهار داشت: در سال 2008 آقای گائیچ همه بازیکنان پخته و خوب کشورمان را کنار گذاشت و اعلام کرد، ایران باید برای المپیک 2012 تلاش کند! بنابراین آقای گائیچ ما را عقب انداخت. آن زمان بازیکنانی به تیم ملی آمدند که الان هیچ اسمی از آنان نیست و حتی الان به عنوان نفرات دوم تیم های خودشان بازی می کنند.ترابی در خصوص انتخابی المپیک 2012 نیز بیان داشت: در این سال آقای ولاسکو خیلی برای تیم ما زحمت کشید و یکی از افرادی که به والیبال ایران خدمت کرد، روحیه داد و همه چیز را دگرگون کرد، این مربی بود زیرا فقط بازیکن نساخت بلکه تیم ساخت. البته آنجا نیز ولاسکو اشتباه کرد و شهرام محمودی و عادل غلامی که در اوج پختگی بودند را انتخاب نکرد. در المپیک ریو نیز در انتخاب بازیکن تعارف داشتیم زیرا بازیکنی داشتیم که انقدر بد بازی می کرد، روی کل تیم تاثیر می گذاشت و وقتی فرهاد قائمی به زمین می آمد، تیم متحول می شد.وی با تصریح بر اینکه بازیکنان کنونی کشورمان، مربی داخلی را در سطح تیم ملی نخواهند پذیرفت، گفت: فاصله بازیکنان ما با مربی های داخلی مان زیاد شده است. در حال حاضر در سطح جهان نیز بحران مربی گری به وجود آمده است و همه کشورها دنبال مربی خوب می گردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار