ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۳۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
رئیس ‌کمیته پارالمپیک با انتقاد از رئیس ‌کمیته ملی المپیک می‌گوید، هاشمی کارمند وزارت ورزش است، آن وقت مدعی می‌شود دولت در کارش دخالت می‌کند.


کیهان ورزشی- 
در روزهایی که اختلافات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شدت گرفته، محمود خسروی‌ وفا رئیس‌کمیته ملی پارالمپیک در گفت‌و‌گویی انتقادات تندی را متوجه اقدامات کمیته ملی المپیک کرده است. گزیده‌ای از تازه‌ترین صحبت‌های محمود خسروی وفا در ادامه می‌آید:
* من ١١ ماه پیش به اعضای مجمع کمیته ملی المپیک نامه محرمانه دادم که می‌خواهند انتخابات را مهندسی کنند. یک بخشش طبیعی است. همیشه در انتخابات موجی راه می‌افتد. این موج طبیعی و شیرین است. انتخابات است دیگر. اما بخش‌هایی از آن تلخ است. دیگر طبیعی نیست بلکه مصلحت‌اندیشی‌های فردی و خدای نکرده پشت‌ پرده سیاسی است. 
* یادم می‌آید دومین جلسه ستاد عالی المپیک ریو در وزارت ورزش با حضور اعضای شورا تشکیل شد. اعضای شورا؛ رئیس ‌ورزش، رئیس ‌کمیته ملی المپیک، رئیس ‌پارالمپیک، چندین نفر از معاونان و دبیرکل المپیک و پارالمپیک بودند. آقای جهانگیری در جلسه شرکت کردند. اولین گزارشی که رئیس‌کمیته ملی المپیک داد، گفتند متأسفانه چون انتخابات با تأخیر برگزار شده است، در این دوره برای بازی‌های آسیایی فرصت نداریم. خب این خیلی حرف قشنگی بود. تو که این حرف قشنگ را زدی و حالا این فرصت را برای نسل آینده به وجود بیاور. ما می‌خواهیم ورزشکارانمان پوریای ولی شوند ولی خودمان نمی‌خواهیم کاری کنیم. تو پوریای ولی شو. عقب‌نشینی کن. فرصت را به دولت‌های آینده بده.
* به خدا قسم آزادترین انتخابات فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک در ایران است. به خدا بدون تعصب ملی می‌گویم. شما کافی است فهرست رؤسای کمیته‌های ملی المپیک‌های دنیا را ببینید. یا سِر هستند یا دوک یا لرد یا پرنس. یا خانواده سلطنتی یا خانواده رئیس‌جمهور هستند. اینها از خیابان آمدند نام‌نویسی کردند؟ ما در کشورمان برای انتخابات فدراسیون‌ها در روزنامه‌ها اطلاعیه می‌دهیم. کجاي دنیا این اتفاق می‌افتد؟!
* پول ما را دولت می‌دهد و این درست نیست ما به غریبه پالس بدهیم؛ ما را بپا، مواظب ما باش. به خدا به ما می‌خندند. رئیس‌کمیته ملی ایران کارمند وزارت ورزش است. رئیس‌کمیته ملی المپیک ایران با پست مشاور وزیر رئیس‌کمیته ملی المپیک است. با١٧٠ ساعت اضافه‌ حقوق در رأس کمیته نشسته، همه‌چیزش از دولت است، ساختمانش هم از دولت است؛ بعد می‌گوید دولت در کار من دخالت می‌کند. این دخالت نیست اما اگر دخالت کند، دخالت بحقی است. اولین دخالتش باید این باشد که تو آنجا چه کار می‌کنی؟ تو دولتی هستی، پول هم از دولت می‌گیری. تنها رئیس‌کمیته ملی المپیک در تاریخ صدساله ماست که تمام‌ وقت با پول دولت آنجا نشسته است. 
* در ایران این دوره تنها دوره‌ای است که کارمند دولت، رئیس‌کمیته شده است. چرا؟ ما این کار را کردیم که اختلافات دفعه قبل ایجاد نشود. بین وزارت و کمیته انسجام باشد. حالا تلخ‌ترش می‌کنی؟ از تو تلخی‌اش خیلی سخت‌تر است. چون تو کارمند دولت هستی. کارمند دولت فردا مأمور می‌شود و باید به یک استان دیگر برود. به تو گفتند برو مأمور شو، آنجا بشین؛ حالا تو دغدغه این را‌ داری که دولت دخالت می‌کند. کجای دنیا دولت دخالت نمی‌کند؟ اول به من بگویید کجای دنیا دولت دخالت نمی‌کند؟ در سوئیس دخالت نمی‌کند؟ در آمریکا دخالت نمی‌کند. در کشورهای عربی که امریه است. همه جای دنیا ظاهر امر این است که دولت‌ها نباید دخالت کنند اما باطن امر باید دخالت کنند. متأسفانه، متأسفانه، متأسفانه و متأسفانه دولت ما دخالت نمی‌کند. مشکل ما اینجاست. دولت دخالت نمی‌کند، بعد ما جری می‌شویم، پا را از گلیممان بیشتر دراز می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار