PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۳۰۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
خطری بزرگ تیم ملی را تهدید می کند؛ خطری که می تواند هم به کروش ضربه بزند و هم فوتبال ملی ایران را به بیراهه بکشاند.

کیهان ورزشی-

حواشی ای که مصاحبه ها و بیانیه های کارلوس کروش طی روزهای گذشته برای فدراسیون فوتبال ایجاد کرده است، می تواند علت العللی شود برای بهم ریختن تمرکز تمام اجزای فوتبال ملی و در راس همه آنها خود کارلوس کروش و خدای ناکرده از دست رفتن جام جهانی روسیه.

سرمربی پرتغالی که طی سالهای حضورش در فوتبال ایران این موضوع را به اثبات رسانده که دغدغه دارد و نسبت به اتفاقات بی تفاوت نیست، بیشترین ضربه را از این حاشیه های خطرناک می خورد و شاید او که درگیر این داستان های تکراری شده است خود نیز نداند که هر لحظه از وقت و انرژی اش که صرف این جنگ جدل های فزاینده و البته فرسایشی شود، چندین برابر آن زمان را از کار اصلی اش-که می دانیم برای انجام آن کم نمی گذارد- دور افتاده است.

این را هم شاید نداند که عده ای برایش خواب شومی دیده اند و ...!

این مقدمه را آوردیم تا به موضوع مهمتر و البته مرتبط با این داستان اشاره کنیم؛ موضوعی که به مثابه پوست خربزه زیر پای مهدی تاج بعنوان نفر اول فدراسیون فوتبال و شخص کروش می ماند.

طی سالهایی که کروش در فوتبال ایران مشغول به کار بوده است و بویژه طی ماههای بعد از جام جهانی 2014 برزیل، این مربی شیوه ای خاصی در مواجهه با منتقدینش پیش گرفته است که این روش ها گاها مورد پسند بسیاری از حامیان این مربی نیز نبوده است؛ شیوه ای مبتنی بر ارائه بیانیه های تند و استفاده از جملات کوبنده علیه افرادی که برابر او موضع گرفته اند.البته مصاحبه ها و رفتارهایی مثل همین حضور طولانی مدت چند روز قبلش در فدراسیون و بست نشستن در انتظار یک منتقد(امیر عابدینی) مکمل آن بیانیه ها بوده است و بر شدت و حدت جنگ افزوده است.

بدیهی است که کروش از طریق یک کانال خبری خاص در جریان اظهارات افراد مختلف قرار می گیرد و آنقدر به آن کانال اعتماد دارد که پس از اطلاع از یک مصاحبه چند خطی یا نقل قول کوتاه علیه خود، فی الفور به اوج عصبانیت رسیده و در مقام پاسخگویی و بیانیه نویسی بر می آید.

البته در این مسئله که سرمربی تیم ملی بعنوان حافظ منافع این تیم باید حواسش به اطراف دنیای پیرامون خود و تیم تحت رهبری اش باشد جای بحثی وجود ندارد و این حس مسئولیت پذیری و وجدان کاری تحسین بر انگیز هم هست اما برخی شنیده ها و مستندات ما درباره این پرونده، حاکی از آن است که عده ای از دغدغه های کروش و دلسوزی اش برای تیم ملی به نفع خود بهره می برند و جریان را آنگونه که خودشان می خواهند و و منافع شان می طلبد پیش می برند.

این افراد که تعداشان نیز اندک است و شاید بتوان یک نفرشان را شاه مهره جریان خزنده تیم ملی دانست، با نزدیک شدن به رییس فدراسیون فوتبال و شخص کروش و حفظ ظاهر و نشان دادن خود در قامت یک دلسوز، مشغول کلنگ زنی به پیکره تیمی هستند که به گواه 90درصد کارشناسان، تیمی شایسته است و پتانسیل بالایی برای تحقق آرزوی دومین صعود پیاپی به جام جهانی دارد.

ماموریت این جریان مخرب، در وهله اول ایجاد شکاف در بدنه فدراسیون و سپس مشغول کردن ذهن کروش به دعواهای حیدری- نعمتی است.

برخی از آنها تا چندی قبل به دلیل مشکلات فرا فوتبالی - که مستندات آن را در دست داریم- حتی مجوزهمراهی تیم ملی را نداشتند، در این گیر و دار خود را پنهان کرده و حمله به افراد مختلف را با استفاده ابزاری از سرمربی تیم ملی محقق می سازند.

موضوع وقتی عجیب تر می شود که می شنویم آنان مصاحبه های انتقادی علیه کروش و تیم ملی را گزینشی به سمع این مربی می رسانند.

همین چند روز قبل بود که یکی از منتقدان بسیار جدی کروش در گفت و گویی غیر رسمی اعلام کرد فردی که مصاحبه های افراد مختلف و منتقد را برای کی روش ترجمه می کند، حرفهای مرا به گوش او نمی رساند که دلیل آن را بعدها خواهم گفت.

از سوی دیگر یکی از سرمربیان مطرح کشور نیز بارها در مصاحبه های خود به کروش توصیه کرده که تنها از طریق مترجم خود در جریان اظهارات و اتفاقات قرار بگیرد و هر کسی را امین قرار ندهد.

یکی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال نیز اخیرا در گفت و گویی خصوصی با خبرنگار ما پرده از تحرکات یک فرد مسئول در تیم ملی برداشت و وی را آتش بیار معرکه اخیر معرفی کرد.

اکنون با علم به این اتفاقات باید نگران تیم ملی شد و مدیریت فوتبال را خطاب قرار داد و از او خواست تا در برابر این مسائل، مقتدرانه تر بایستد و اجازه ندهد سرنوشت تیمی که به میلیون ها ایرانی تعلق دارد، به افکار شیطانی چند نفر فرصت طلب گره بخورد و...

مهدی تاج که بعد از تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال، به دلیل تجربه و شناختش از این فضا، اظهار امیدواری کرده بودیم مانع از تکرار اتفاقات دوره ریاست قبلی شود، موظف است بدون ترس از افراد مخرب و جریانات مسموم رسانه ای وابسته به آنها، در برابر هر فردی که می خواهد از تیم ملی و سرمربی احساسی آن سواستفاده کند محکم بایستد و به تهدیدهای باج خواهانه تن ندهد.

در آینده باز هم در اینباره خواهیم نوشت.


*حمید ترابپور

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mohamadi
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
bayad bedonim ke hame mardom iran ba kole mardome donya motafavetan dar afkar va arjaiat ha va dar nahve tasmim giriha va hamchenin nahve ghadr dani .jenabe keyrosh fekr mikonam alan ba aksolamal hashon mikhan neshon bedan ke man mishnasam atrafianamo .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار