PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۳۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
یازدهم آبان، سالگرد شهادت پهلوان طیب حاج رضایی است و امسال دوستداران و خانواده طیب در جوار بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در شهرری پنجاه و سومین سالگرد در گذشت این پهلوان را گرامی می دارند.
کیهان ورزشی -

یازدهم آبان، سالگرد شهادت پهلوان طیب حاجرضایی است و امسال دوستداران و خانواده طیب در جوار بارگاه حضرت عبدالعظیمالحسنی(ع) در شهرری پنجاه و سومین سالگرد در گذشت این پهلوان را گرامی میدارند.

طیب حاجرضایی در سال 1280 در محله صابونپزخونه در جنوب تهران متولد شد و پدرش حسینعلی از اهالی روستای «سگمس» از توابع قزوین بود که پس از مهاجرت به تهران به شغل هیزم و بوتهفروشی برای نانواییها تهران مشغول شد و طیب نیز در کنار شغل پدر به خرید و فروش میوه و ترهبار در میدان شوش و انبار گندم مشغول شد و در کنار این شغل به ورزش باستانی و پهلوانی (زورخانه اصغر شاطر- انبار گندم) پرداخت و در زورخانه صاحب زنگ و ضرب بود.

در روز 15 خرداد 1342 طیب به همراه گروهی از پهلوانان جنوب تهران به طرفداری از انقلاب اسلامی و مرجعیت امامخمینی(ره) بپاخاست و از رژیم پهلوی برائت جست و به صف دوستداران انقلاب اسلامی پیوست. بالاخره طیب توسط رژیم پهلوی دستگیر در دادگاه رژیم شاهنشاهی محاکمه و به اعدام محکوم شد و در روز یازدهم آبان ماه 1342 در میدان تیر پادگان حشمتیه تهران تیرباران شد. طیب در هنگام مرگ هفت فرزند داشت.

کیهان ورزشی در گذشته در مجله شماره 2638- روز شنبه 27 آبان 1385 - ویژهنامهای به مناسبت زندگی و شهادت طیب تهیه کرد و با بیژن حاجرضایی فرزند طیب گفتوگوی ویژه داشت که در آرشیو کیهان ورزشی ضبط است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها