PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۳۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
رییس فدراسیون فوتبال گفت: هرکسی شکایتی دارد بگوید تا از طریق کمیته اخلاق پیگیری کنیم.


کیهان ورزشی-

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تقدیر و تشکر می کنم از هیات رییسه فدراسیون فوتبال. امروز بحث استعفای کروشرا مطرح کردیم. من خودم با آقای کروش صحبت  کردم. تیم ملی اولویت اول ماست. هم در سطح تیم ملی و هم در سطح باشگاهی. اختلافی به وجود آمده بود باید کار بسیار مهمی انجام دهیم و انتقادات را بپذیریم.

وی ادامه داد: سازمان لیگ قبلا برنامه ها را به تمام باشگاه ها داده بود و این برنامه مورد تایید و تصویب باشگاه ها قرار گرفته بود. با اعتراضی که باشگاه پرسپولیس کرد باعث شد کروش استعفا بدهد. کروش در چند سال اخیر فوتبال ایران را به سطح آسیا رساند. شما می دانید کره حتی ازبکستان بودجه آنها بیشتر از تیم ماست. اما ما بهترین نتایج را کسب کرده ایم. با برنامه ریزی خاصی که صورت می دهیم و برنامه هایی که داریم باعث شد که تیم ما عملکرد خوبی داشته باشد. جوانگرایی که در تیم ملی صورت گرفت و نظم و انضباطی که در تیم ملی ایجاد شد باعث شد که امروز هیات رییسه و همه اعضایش با استعفای آقای کروش مخالفت کنند و تلاش کنند که بتوانیم زمینه حضور دوباره ایشان را فراهم کنیم. ما می خواهیم این مجموعه را حفظ کنیم و به استقبال ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی برویم. این مساله یکی از مصوبه های هیات رییسه در جلسه امروز بود. مصوبات دیگری هم وجود داشت که مربوط به کمیته اخلاق هم می شد.

رییس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: درباره آیین نامه و اساسنامه صحبت هایی شده بود و بنا شد کمیته انضباطی و کمیته استیناف این مصاحبه ها را  جمع آوری کند. بعضی از این اظهارنظرها جنبه قضایی دارد وفدراسیون فوتبال تصمیم دارد بعضی از آنها را از جمله پرسپولیس و استقلال و کسانی که مسوولیت ندارند و صحبت های متفاوت را انجام دادند پیگیری کند. بعضی از بزرگواران انتقادداشتند و انتقاد پذیری هم وظیفه ماست. بعضی از صحبت ها دلسوزانه بود و باید به آنها گوش بدهیم تا مفید واقع شود.

وی درباره جلسه شب گذشته با وزیر ورزش و نظر سلطانی فر درباره کروش گفت: دیشب با وزیر جلسه ای نداشتم و امروز با یکدیگر دیدار کردیم. نظر آقای وزیر این است که با کارلوس کروشادامه دهیم و موافق او هستند. به نظر من باید رفاقت و صمیمیت را فراهم کنیم. این مساله باید اولویت اول فوتبال کشورمان باشد.این همان حرف اولی است که من زدم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره علاقه هیات رییسه به حضور کروش  اذعان داشت: کروش تاکنون خدمات بزرگی را برای فوتبال ایران داشته است. در این خصوص در سه روز اخیر در برخی از شبکه های تلویزیونی هرکسی هر اظهار نظری که داشت آمد و انجام داد ولی در مجموع هیات رییسه فدراسیون با قاطعیت از کروش حمایت می کند و ما شکی به توانایی های ایشان نداریم. همچنین ما باید از نمایندگان مان در آسیا حمایت کنیم و باید نماینده شایستگی در این رقابت ها باشیم. همچنین تیم ملی هم بتواند به جام جهانی 2018 صعود کند. مطمئن باشید تیم های باشگاهی ما در رقابت های لیگ قهرمانان مورد حمایت فدراسیون فوتبال قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: یک نفربوده است که در چند روز اخیر 22 بار صحبت کرده است. چه در رسانه ملی و چه در جاهای دیگر. حرف هایی زده می شود که قابل استناد نیست. این شخص چندسال پیش از وجود پول های آلوده حرف می زد.اما جالب است که همین شخص دستیار همان مربی ای شد که به او  انتقاد داشت. نمی خواهیم به تمام  جزییات بپردازیم. صداوسیما یار دوازدهم تیم ملی است. نباید به مسایل اخیر دامن بزنیم. ما انتقادی نداریم و پاسخگوی شما هستیم و به همه سوالات پاسخ خواهیم داد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا کروش حاضر می شود با این شرایط به کار ادامه دهد بیان داشت: الان که این اتفاق افتاده بهتر این است که در برج 12 یا فروردین سال آینده اینگونه می شد. در ماه اسفند بازی های لیگ قهرمانان آسیا شروع می شود. در برابر یکسری حرف های عجیب و غریب سکوت کردیم. دو هفته پیش هم گفتم هرکسی برنامه ای دارد ارایه کند سازمان لیگ قبول می کند. کارشناسانی داریم که درباره همه چیز نظر می دهند از فوتبال تا آلودگی هوا.هواشناسی می گوید بازی انجام شود ولی کارشناس مربوطه می گوید نباید بازی شود. امیدوارم انتقادات خیرخواهانه باشد. اگر نامه بنویسند مطمئن باشند که ما جواب می دهیم. اگرباشگاهی اعتراضی به برنامه سازمان لیگ دارد ما آماده ایم به  اعتراض آنها جواب بدهیم و اگر پیشنهاد هم بدهد قبول می کنیم. همه برنامه مربوطه را تایید کرده بودند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره پرونده فساد در فوتبال گفت: پرونده فساد در فوتبال از مدت ها پیش مطرح شد و به آن پرداخته شد که فدراسیون فوتبال کمترین نقش را داشت. اگر ادعای بر فساد بر فوتبال است یا فساد در مدارس فوتبال وجود دارد خودشان هم کمک کنند. هرکسی شکایتی دارد بگوید تا از طریق  کمیته اخلاق پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اردوی امارات در برنامه کروش بوده است یا خیر گفت: اردوی امارات اردوی بسیار خوبی بود. زمین چمن ایده الی در اختیار ما قرار داده شده بود. چنین زمین چمنی در ایران وجود  ندارد. آب و هوای امارات نزدیک به شرایط قطر بود و به همین دلیل ما آنجا را انتخاب کردیم. فکر می کنم آن اردو برای ما مناسب بود. این همه انتقاد به این اردو شد. همه تیم ها شرایط خاص خودشان را دارند. حرف هایی زدند مثل اینکه نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شود و یا از اینجور حرف ها.

وی خاطرنشان کرد: ما در سازمان لیگ تلاش کردیم تا 4 سهمیه را کسب کنیم. کار سختی بود همچنین باید با تدبیر کارها را جلو ببریم. نظرات آقای برانکو نظرات هیات رییسه را تغییر داد. من یک بار دیگر می گویم تقویم مسابقات مورد تایید همه تیم ها قرار گرفته بود.

رییس فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می شود پرسپولیسی ها دیگر به تیم ملی دعوت نمی شوند بیان داشت:این حرف کذب است که پرسپولیسی ها دیگر به تیم ملی دعوت نشوند. ما حقایق را می گوییم. ما به خاطر برنامه ای که شرق آسیا دارد همیشه به مشکل می خوریم.لفظ اخراج برای بازیکنانی که برگشتند بد است. آقای کاشانی با من صحبت کردند با آقای طاهری جلسه مفصلی داشتیم. آقای کلانی گفته اند با بازگشت ملی پوشان نگرانی پرسپولیس کم شد. ما احساس کردیم سرمربی پرسپولیس نگران است به همین دلیل بازگشتند کروش هم گفت آنها را در فیفادی دعوت می کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: تمام مربیان قول و امضا دادند تا تیم ملی را حمایت کنند.اختلاف نظر وجود دارد باید انتقاد شود تا فوتبال رشد کند. البته در مسیر قانونی. به عنوان رییس فدراسیون می گویم اگر مربی ای چیزی به ذهنش می رسد به مدیر باشگاهش بگوید و آنها به ما اعلام کنند. هم موافقین و هم مخالفین تیم ملی به فدراسیون نامه بزنند. عده ای اعتراض می کنند که نه مربی هستند و نه مدیر باشگاه.

تاج خاطرنشان کرد: ما باید با تعاملی که ایجاد می کنیم که هم مشمول تیم ملی و باشگاه ها باشد می توانیم با تعامل بیشتر جلو برویم. ما تمام برنامه ها را مکتوب دادیم. در تمام دنیا این مرسوم است. این بهترین کار است تا اینکه همه مدیران را جمع کنیم و آن وقت نقطه نظرات آنها را بگیریم. این روش را پیاده کردیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار