PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
استقلال به لطف درخشش جوان و تجربه مردان بزرگ روی نیمکت خود به پیروزی رسید.
کیهان ورزشی-

فارغ از اتفاقات ناپسند حاشیه ای دربی، تماشاگران فوتبال شاهد یکی از کم نظیرترین بازی های دو تیم طی سالیان اخیر بودند؛ مسابقه ای که هم گل های زیادی داشت و هم صحنه های فنی قابل توجهی.

استقلال در روزی که برابر یکی از پر مهره ترین پرسپولیس های تاریخ قرار می گرفت، به لطف جوانان مصمم و جویای نام خود توانست سه گل به حریف سنتی اش بزند و پیروز دربی شود.

این برد فارغ از ارزش آن برای استقلالی ها نشان داد که فوتبال ایران از حیث جوان از چه پتانسیل بالایی برخوردار است و بار دیگر این نکته را نمایان ساخت که اگر این جوانان دیده شوند فوتبال در مسیر پیشرفت قرار می گیرد.

بازیکنانی چون اسماعیلی، برزای، نورافکن، حقدوست، زکی پور در کنار بازیکنان ارزشمندی چون سروش رفیعی، محسن مسلمان و ...در روز دربی به همه آنهایی که جوانان را نادیده می گیرند تلنگر زد.

فوتبال ایران هنوز کف گیر خود را خورده به کف دیگ نمی بیند منتهی برای شکوفا کردن این جوانان جسارت لازم است و استقلال منصوریان با تکیه بر این نفرات و به خرج دادن جسارت مزد گرفت؛ آنهم مزدی با ارزش بنام پیروزی در دربی.

برانکو ایوانکوویچ و همکارانش نیز اگر امروز صدرنشین لیگ برتر هستند نان همین جسارت خود را می خورند.

عملکرد تماشایی بازیکنی بنام فرشید اسماعیلی در مرکز زمین استقلال گویای همه چیز بود؛ بازیکنی که نشان داد می تواند به هافبکی بزرگ برای فوتبال ملی ایران مبدل شود.

***
در خط دفاعی استقلال که زیر فشار های پرسپولیس کم اشتباه ظاهر شد بازیکنی بنام  لئوناردو پادووانی حضور داشت که با کلاس بالای فوتبالی خود نه تنها سد بزرگی مقابل حملات هوایی و زمینی پرسپولیس بود بلکه به خط دفاعی آبی ها نظم ویژه ای بخشید. در کنار او رابسون جانوآریو نیز نقش مکمل را بخوبی ایفا می کرد و آنها خیال منصوریان را از خط دفاعی که سالهای سال پاشنه آشیل آبی ها بود را راحت می کردند.

***
فارغ از اتفاقات داخل زمین استقلالی ها در این روز نان تجربه مردانی را خوردند که در کنار منصوریان قرار دارند؛ افرادی چون نصرالله عبداللهی و بهتاش فریبا.
این دو نفر کوه تجربه هستند در کنار سرمربی جوان استقلال و در تعیین ترکیب دربی و تصمیمات مهم و درست منصوریان در جریان بازی نیز نقش کلیدی داشتند برای استقلال نعمت هستند و البته منصوریان نیز که به آنها اعتماد کرده و نظرات شان را نادیده نمی گیرد مسلما تا امروز سود برده است.
 
برچسب ها: دربی 84
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار