فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
اینکه چه کسانی با چه نیتی در دل باشگاه دست به بیانیه نویسی می زنند و آیا اساسا رنگ و بوی دلسوزی در رفتار آنها دیده می شود، پرسشی مهم در این میان است.

کیهان ورزشی-

روز گذشته باشگاه تراکتورسازی تبریز اعلام کرد که به دلیل نتایج اخیر این تیم در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، بازیکنان و اعضای کادر فنی ۱۰ درصد مبلغ قراردادهای خود را جریمه خواهند شد. 

متعاقب این تصمیم، بیانیه ای از سوی باشگاه تبریزی منتشر شد که نکات مختلفی را در دل خود داشت اما در بخشی از این بیانیه آمده بود که تیم فوتبال تراکتورسازی پتانسیل قهرمانی در لیگ برتر را داشته و نتایج اخیر آنها موجب شده تا از کورس قهرمانی خارج شوند.

فارغ از این بحث که چه کسانی در ماجرای محرومیت باشگاه تبریزی از نقل و انتقالات زمستانی مقصر بوده اند و با علم به این موضوع که تراکتورسازان ضربه ای کاری از این اتفاق خوردند و بعد از جدایی ستاره تاثیر گذار خود یعنی سروش رفیعی و کوچ او به تیم رقیب، بیرون ماندن خریدهای جدید با حکم فیفا شوکی مهلک برای آنها بود، انتشار چنین بیانیه ای را نه حرفه ای می دانیم و نه اصولی و برای ما که با این گونه صحبت ها آشنا هستیم و در گذشته نیز نمونه این شیطنت ها را دیده ایم، این بحث وجود دارد که ظاهرا تیم مردمی و پرطرفدار تبریزی قصد دارد این بار هم خودزنی کند و در حساس ترین هفته های لیگ برتر و در آستانه فینال جام حذفی مسیر ناهموار خود را ناهموارتر سازد.

اینکه چه کسانی با چه نیتی در دل باشگاه دست به بیانیه نویسی می زنند و آیا اساسا رنگ و بوی دلسوزی در رفتار آنها دیده می شود، پرسشی مهم در این میان است.

بدیهی است که در موفقیت و ناکامی هر مجموعه ای نه یک نفر بلکه عوامل مختلفی دخیل هستند و همانگونه که در نتایج درخشان شاگردان امیر قلعه نویی در جام حذفی، حلقه های مختلفی از مدیریت، کادرفنی و بازیکنان بهم متصل شدند و آن پیروزی ها را رقم زدند، در پی افت این تیم در لیگ برتر و دور افتادن از قهرمانی نیز عوامل مختلف دخیل بودند لذا اینکه باشگاه تبریزی بخواهد توپ را در زمین یک نفر بیندازد و همه چیز را در چارچوب فنی ببیند، بی انصافی است.

مسلما آنهایی که فوتبال را منصفانه و کارشناسانه دنبال می کنند، می دانند که بحث و درد بزرگ و همیشگی فوتبال ما یعنی کم انگیزه شدن بازیکنان بعد از یک موفقیت، در داستان تراکتورسازی هم نمود پیدا کرد و این درد ریشه در فرهنگ غلط فوتبالی ما دارد و برخی بازیکنان ظرفیت لازم برای حفظ انگیزه خود را ندارند.

در تراکتورسازی هم به زعم ما پس از حضور این تیم در فینال جام حذفی چنین مسئله ای بوجود آمد اما بازهم نمی توان این یک عامل را تنها عامل افت آنها قلمداد کرد و باید محرومیت این تیم از سوی فیفا و خالی شدن دست کادر فنی آنهم در روزهایی که رقبای این تیم مسلح شده بودند را یکی از علت های مهم عقب افتادن آنها از رقیب شان پرسپولیس دانست.

بدیهی است که کسی نمی تواند با حذف یک حلقه از حلقه های ناکامی، خود را بی تقصیر و تنها دیگران را مقصر بداند لذا مدیریت باشگاه تبریزی که خود بعد از اتفاقات اخیر در سیما حضور یافت و از هواداران تیمش به دلیل محرومیت صورت گرفته عذرخواهی کرد و تقصیرات را پذیرفت، می داند که ادامه اینگونه بیانیه نویسی های شیطنت آمیز و تفرقه انداز نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه بر پیکره این تیم بزرگ و دوست داشتنی تازیانه های محکم تری را می زد.

امیر قلعه نویی بارها در مصاحبه های خود از مصطفی آجورلو بعنوان مدیری توانمد یاد کرده است و در آنسوی سکه، آجورلو نیز اعتماد ویژه ای به سرمربی خود دارد و این را به دفعات عنوان نموده است لذا این رفتارها و بیانیه های های مشکوک و هدفمند، مسلما کسانی را پشت پرده خود دارد که نیت شان ایجاد تفرقه و در نهایت ضربه زنی به تیم ریشه دار تبریز است.

وظیفه مهم مدیریت این باشگاه در قبال چنین رفتارهایی این است که مانع ادامه این شیطنت ها شود و نگذارد عده ای به نفع خود به دیگران آدرس غلط بدهند و روشن است که مخاطب نیز چنین حرفهایی را نمی پذیرد و ... 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار