PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۳۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
جدیدترین رنکینگ فیفا امروز اعلام شد که در آن شاگردان کارلوس کروش با صعود پنج پله‌ای در رده 28 جهان قرار گرفتند.

کیهان ورزشی-


تیم فوتبال ایران ماه گذشته یک پله در رنکینگ فیفا سقوط کرد ولی با حفظ جایگاه اول قاره آسیا، در رده سی و سوم جهان جای گرفت ولی ملی پوشان با کسب دو پیروزی پیاپی در مرحله مقدماتی جام جهانی برابر تیم‌های قطر و چین این رتبه را بهبود بخشیدند و اکنون در بین 30 تیم برتر دنیا هستند.


آخرین رنکینگ تیم‌های ملی جهان در ماه آپریل امروز روی خروجی سایت فیفا قرار گرفت و طبق گمانه‌زنی‌هایی که از یک هفته پیش مطرح شده بود، شاگردان کارلوس کی‌روش صعود 5 پله‌ای داشتند و با کسب 815 امتیاز در رده بیست و هشتم دنیا قرار گرفتند.

 


تیم ملی ایران همچنان توانسته جایگاه اول آسیا را حفظ کند اما رتبه هفت تیم برتر این قاره نیز تغییری نداشته و کره جنوبی با وجود سه رتبه نزول در رنکینگ جهانی، همچنان دوم آسیاست و بعد از آن تیم‌های ژاپن، استرالیا، عربستان، ازبکستان و امارات هستند ولی تیم ملی سوریه، همگروه ایران در مقدماتی جام جهانی با یک برد برابر کره جنوبی و شکست مقابل ازبکستان، صعود 15 پله‌ای در رنکینگ داشته و به جایگاه هشتم آسیا رسیده است و بعد از آن چین و قطر هستند.


تیم ملی ایران با این روند صعودی و رسیدن به جایگاه بیست و هشتم دنیا اکنون بالاتر از هلندی قرار گرفته که با شکست 2 بر صفر اخیر مقابل بلغارستان سقوط 11 پله‌ای در رنکینگ داشته و اکنون در رده سی و دوم جهان است و بعد از آن تیم‌های مطرح کامرون و سوئد هستند.

 


برزیل با دو پیروزی متوالی 4 بر یک و 3 بر صفر مقابل تیم‌های اروگوئه و پاراگوئه که صعودش را به‌عنوان نخستین تیم به جام جهانی قطعی کرد، پس از 7 سال دوباره در صدر رنکینگ جهانی برگشت و جایگاه اول را از آرژانتینی که یک سال بود دراختیار داشت، گرفت.

 

بعد از برزیل و آرژانتین تیم‌های ملی آلمان، شیلی، کلمبیا، فرانسه، بلژیک، پرتغال، سوئیس و اسپانیا در رده‌های سوم تا دهم رنکینگ فیفا هستند که نسبت به ماه قبل جایگاه پنجمی و هفتمی بین کلمبیا و بلژیک عوض شده و سوئیس نیز توانسته در جمع 10 تیم برتر قرار گیرد و جای اروگوئه‌ای که 6 پله سقوط داشته را بگیرد.


در رنکینگ ماه آپریل تیم‌های ملی جهان برزیل با 127 امتیاز، بیشترین افزایش امتیازی را داشته و بیشترین صعود برای تیم ملی مقدونیه است که توانسته به رتبه 133 برسد و بیشترین نزول هم به تیم لیبریا اختصاص دارد که با سقوط 39 پله‌ای اکنون در جایگاه 141 دیده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها