PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
قهرمان و نایب‌قهرمان اروپا شب دشواری را در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ پشت سر گذاشتند و بلژیک به اولین تیم صعود کرده به جام‌جهانی از قاره اروپا تبدیل شد.


کیهان ورزشی-

 

رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 در قاره اروپا با تساوی عجیبی که صعود تیم ملی فرانسه را به خطر انداخت و همچنین قطعی شدن حضور بلژیک  در جام‌جهانی دنبال شد.

 در تنها بازی دور هشتم گروه اول، فرانسه در جدال با میهمان ضعیفش، لوکزامبورگ با وجود حملات فراوان به نتیجه‌ای دست نیافت و با رضایت به تساوی بدون گل، صعود خودش را به خطر انداخت. نایب‌قهرمان یورو 2016 با این نتیجه 17 امتیازی شد و در صدر قرار گرفت اما در 2 بازی آینده کار دشواری پیش‌رو دارد.

 جدال‌های گروه دوم با برتری یک بر صفر پرتغال در خانه مجارستان دنبال شد. قهرمان اروپا در حالی که رقیبش از دقیقه 30 به خاطر اخراج پریسکین 10 نفره شده بود به زحمت به لطف گل دقیقه 48 سیلوا به برتری یک بر صفر رسید  تا با 21 امتیاز  رسیدن به مرحله پلی‌آف را قطعی کند. مجارستان 10 امتیازی در رده سوم عملا حذف شد.

در دیگر بازی گروه دوم، سوئیس 3 بر صفر میهمانش، لتونی را برد و با24 امتیاز در صدر قرار گرفت.

 در گروه هشتم، بوسنی و هرزگوین به راحتی 4 بر صفر  در خانه جبل‌الطارق به برتری رسید و بلژیک در خانه یونان 2 بریک پیروز شد.

 با رقم خوردن این نتایج  بلژیک 22 امتیازی در صدر جدول به عنوان اولین تیم اروپایی  صعود به جام‌جهانی را قطعی کرد.بوسنی 14،  یونان 13 و قبرس 10 امتیازی در رده‌های دوم تا چهارم شانس رسیدن به پلی‌آف را دارند.

برچسب ها: فوتبال اروپا
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار