PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری بعد از دیدار با سوریه شرکت کرد.
کارلوس کروش سرمربی تیم ملی ایران بعد از تساوی با سوریه در دیدار تشریفاتی در نشست خبری حاضر شد. سرمربی تیم ملی در این نشست پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد که مشروح آن در ادامه می آید:

 

به تیمم افتخار می کنم


به عملکرد فوق العاده ای که در 10 بازی داشتیم، افتخار می کنیم. از لحاظ صعود کار فوق العاده ای انجام دادیم. 12 بازی بی شکست داشتیم و اکنون صدر جدول هستیم. دو بازی قبل از پایان مسابقات صعود کردیم و از این بابت خوشحالم.

 

برابر سوریه خوب نبودیم


امروز اصلا خوب نبودیم و اشتباهات زیادی داخل زمین داشتیم. در قدم اول امشب به این نتیجه می رسیم که راه بسیار زیادی تا جام جهانی داریم و اگر بخواهیم شاهد توسعه در کنار تیم های بین المللی باشیم، باید کارهای زیادی انجام بدهیم. فکر می کنم تعدادی از بازیکنان جوان نتوانستند با فشار داخل زمین به ویژه در نیمه اول کنار بیایند. وقتی تیمی در 12 بازی گذشته گلی دریافت نکرده است و امروز اولین گل را می خوریم، بازیکنان جوان به این شکل به لرزه افتادند و دچار گمراهی شدند. بازیکنان ما می خواستند گل نخورند و برای کسب پیروزی عجله داشتند. وقتی یک بر صفر عقب بودیم، باید با 3 گل زده نیمه اول را تمام می کردیم. توانستیم به بازی برگردیم و دو بر یک برنده بودیم و باید بازی را حفظ می کردیم؛ اما درست همینجاست که تجربه به میان می آید و بازیکنان باید با استفاده از تجربه، بازی را حفظ می کردند.

 

سوریه با انگیزه بود


دلیل دومی که شاهد تساوی داخل خانه بودیم این بود که سوریه بسیار با انگیزه بود و خوب بازی کرد. هیچ تیمی به اندازه سوریه نتوانست برای ما مشکل ایجاد کند. باید به تیم سوریه صعود به پلی آف را تبریک بگوییم.

 

باید کار را شروع کنیم


از همین الان باید کار را شروع کنیم و برنامه‌ای مدون برای جام جهانی داشته باشیم. به ویژه بازیکنان لیگ ایران را باید خیلی خوب آماده کنیم، زیرا برای حضور در جام جهانی خیلی آماده نیستند. ما 10 ماه وقت داریم تا این کار را انجام بدهیم. موضوع دیگر این است که بازیکنان، مربیان، رئیس فدراسیون، فدراسیون فوتبال و دیگران نباید با این مشکلات رو به رو شوند. ما باید در گذشته مشق شب را انجام داده باشیم.

 

داوری نا امید کننده بود


کیفیت داوران بسیار ناامید کننده بود. کیفیت تیم داوری بسیار نا امید کننده بود. بسیار ناراحت کننده است وقتی شاهد این هستیم که داوران بدون آمادگی چنین دیدارهایی را قضاوت می کنند. مهارت های لازم و قدرت های تصمیم گیری در لحظات حساس بازی را داوران ندارند. بازی ازبکستان و چین دیداری بود که داور علیه ازبکستان یک اشتباه تاریخی انجام داد که هیچ وقت فراموش نمی شود. امروز شاهد بودیم که سوریه در نیمه اول 10 دقیقه زمان را کشت و دروازه بان سوریه حداقل 5 دقیقه وقت را کشت. اینقدر ناراحت بودم که به داور گفتم اگر آمبولانس نیاز داریم، در ایران وجود دارد؛ اما داور تنها 4 دقیقه زمان گرفت. در نیمه دوم داور 5 دقیقه زمان تلف شده گرفت، زیرا آنها دنبال بازگشت به بازی بودند. ژاپن و کره جنوبی ساعت های خوبی می سازند؛ اما نمی دانم چرا این داوران ضعیف عمل کردند. افرادی که حرفه ای فکر می کنند و بازیکنان باید حمایت شوند. برای تک تک شما خبرنگاران و هواداران تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. باز هم روی این ایده تاکید می کنیم که می خواستیم با برد در خانه مسابقات را تمام کنیم.

 

نیاز به یک رهبر داریم


روز گذشته درباره قدرت گلزنی صحبت کردیم و امروز 2 گل زدیم و موقعیت های زیادی داشتیم. شانس های زیادی را امروز از دست دادیم. امروز البته متاسفانه دو گل دریافت کردیم. هیچ شکی نداریم که تیم ما نشان داد که تحت فشار مشکلاتی برای آنها ایجاد می شود. بازیکنان نیاز به یادگیری و پیشرفت دارند و زمانی این اتفاق رخ می دهد که تجربه بین المللی بالایی داشته باشند. امکان پذیر نیست که یک تیم بالغ گلی را مانند گل دوم دریافت کند؛ زیرا هیچ بازیکن ایرانی در آن منطقه حضور نداشت. ما باید پیشرفت کنیم، زیرا نیاز به تجربه و بلوغ بیشتری داریم. درون زمین نیاز به یک رهبری داریم. من احتیاج دارم بازیکنانی را داخل زمین داشته باشم که تیم را رهبری کنند و به بازیکنان جوان بگویند که اینجا نباید، این کار انجام شود. از نظر بعد هجومی باید چند گل می زدیم و موقعیت های زیادی داشتیم. الان کار دست بازیکنان نیست و دست برنامه آماده سازی است.

نباید فرصت ها را از دست بدهیم


بعد از 7 سال من شخص مناسبی نیستم که بخواهم درباره انجام برنامه آماده سازی صحبت کنم. فردا می توانید با حضور در فدراسیون فوتبال درباره این برنامه صحبت کنید. راجع به یک مطلب شکی نداریم و آن این است که نمی توانیم فرصت ها را از دست بدهیم. این موضوع مانند اتفاقی است که سال 2014 رخ داد. با تمام احترامی که برای رئیس فدراسیون قائلم، می توانم به شما بگویم که چه مطالبی به او گفتم. بازی های مقدماتی امروز برای ما رسما به پایان رسید. به تاج گفتم این دفعه آخری است که شما از زبان من درباره برنامه ریزی صحبتی را می شنوید و بعد از آن هیچ صحبتی درباره برنامه ریزی نخواهم داشت. زیرا به این مساله پی بردم که هر بار به دنبال برنامه بهتر هستیم، در آخر اینگونه به نظر می آید که من آدم بدی هستم. هیچ وقت هیچ چیزی را برای خودم نخواستم؛ اما در رسانه ها من فرد بدی منعکس شدم. به رئیس فدراسیون گفتم و به شما هم می گویم، دیگر روی من و تعهد من برای جنگیدن روی این برنامه ها حساب نکنید.

 

من در مورد مشکلات حرف نمی زنم، در مورد راه کارها حرف می زنم


عدم حضور من یک داستان کاملا مجزا است که نمی خواهم در مورد آن حرف بزنم؛ ولی باید در مورد یک موضوع صحبت کنم. من نمی خواهم مشکل ساز باشم و نمی خواهم برای اینجا مشکل به ارمغان بیاورم. بدترین سو تفاهم این است که وقتی من در مورد زمین تمرین مناسب، سطح مسابقاتی بالا و تجهیزات و البسه حرف می زنم، راجع به مشکلات حرف نمی زنم و راجع به راهکارها صحبت می کنم. راجع به مسائلی حرف می زنم که می تواند فوتبال ایران را به سمت بهتری هدایت کند. ولی شما می نویسید که من در مورد مشکلات صحبت کردم. وقتی راجع به زمین تمرینی صحبت می کنم، در مورد یک زمین فوتبال حرف می زنم که برای آینده فوتبال ایران لازم است. وقتی راجع به روزهای بعد از کی روش صحبت می کنید، آینده ایران به واژه هایی مانند زمین بهتر، امکانات بهتر و غیره گره خورده است. وقتی یک لیگ حرفه ای دارید، نمی توانید توقع داشته باشید آنها 6 ماه حقوق خود را دریافت نکنند. من نمی خواهم مشکل سازی کنم و تنها راجع به راهکارها صحبت می کنم. این راهکارها برای ورزشی است که عشق میلیونها ایرانی است.

 

اشتباهات امشب غیر قابل ترمیم نیست


از نظر ریکاوری کار سختی داشتیم و شکی نیست که بازی در کره کار ما را سخت کرد. برای تیم ما بسیار سخت بود که تیم ما دو پرواز داشت و نتوانستند بازیکنان من یک شب را بخوابند. نباید بعد از این دیدار عزاداری کنیم. داریم راجع به تیمی حرف می زنیم که صدرنشین است. ما همواره بیشتر می خواهیم و می خواهیم بیش از گذشته پیروزی کسب کنیم. بازی امروز را بسیار خوب شروع کردیم و فرصت های خوبی خلق کردیم. مطمئنا بعد از 12 بازی، وقتی یک گل می خورید کل تیم شما به هم می ریزد. بازیکنان من به بازی بازگشت خوبی داشتند. اشتباهاتی که امشب در زمین مشاهده شد، غیر قابل ترمیم نیست.

برچسب ها: کارلوس کروش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار