ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۳۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
در صورت حذف 4 نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا ذوب آهن، سپاهان، پیکان و استقلال خوزستان یا گسترش فولاد به این مسابقات می روند.
کیهان ورزشی -
با پایان یافتن مهلت باشگاه های ایرانی برای تکمیل مدارک و دریافت مجوز حرفه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا شمارش معکوس برای حذف نمایندگان بدهکار ایران در لیگ قهرمانان آسیا آغاز خواهد شد.با اینکه همه باشگاه های لیگ برتری برای دریافت مجوز حرفه ای اقدام کرده اند اما حساسیت موضوع برای 4 نماینده آسیایی بسیار بیشتر است؛ چراکه آنها در صورت عدم دریافت مجوز حرفه ای نمی توانند در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند. در این شرایط بدهکاری های هنگفت 4 باشگاه استقلال، پرسپولیس، نفت تهران و تراکتورسازی باعث شده تا خطر حذف 4 نماینده ایران از لیگ قهرمانان بیش از گذشته احساس شود. اگرچه در بین 4 تیم مذکور تراکتورسازی تلاش بیشتری برای پرداخت بدهی های خود انجام داده، اما این تیم نیز همچنان بدهی های زیادی دارد و احتمال حذف آن از لیگ قهرمانان آسیا کم نیست.
با توجه به اینکه 4 نماینده ایران فقط تا امروز برای تکمیل مدارک و دریافت تاییدیه وصول بدهی های خود زمان دارند، احتمال کنار گذاشته شدن هر 4 نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا زیاد به نظر می رسد. در چنین شرایطی اگرچه این 4 تیم نتواند در مسابقات آسیایی حضور پیدا کنند، 4 نماینده دیگر جواز حضور در این مسابقات را کسب خواهند کرد.بر اساس نتایجی که تیم های لیگ برتری سال گذشته گرفتند، ذوب آهن، سپاهان، پیکان و استقلال خوزستان 4 تیم بعدی هستند که باید در لیگ قهرمانان حاضر باشند. ذوب آهن، سپاهان و پیکان با توجه به ساختار مدیریتی که دارند مشکلی از بابت بدهی و مسائل گذشته ندارند و قطعا در صورت حذف نمایندگان ایران، می توانند در لیگ قهرمانان بدون مساله اداری حاضر باشند. استقلال خوزستان اما به دلیل مشکلات مالی بدهی هایی را بالا آورده و به همین خاطر احتمال می رود که نتواند مجوز حرفه ای دریافت کند و آنها نیز حتی اگر سهمیه نماینده چهارم ایران در آسیا را بگیرند، احتمالا نتوانند در لیگ قهرمانان حاضر شوند. اگر استقلال خوزستان هم نتواند مجوز حرفه ای کسب کند، تیم بعدی گسترش فولاد خواهد بود. آبی پوشان فوتبال تبریز که در سال گذشته رتبه هشتم را به دست آوردند، به نظر می رسد از نظر امکاناتی مشکلی نداشته باشند اما شاید به دلیل بدهی های خود به چند بازیکن و مربی سابق نتوانند در لیگ قهرمانان حاضر باشند که در این صورت فولاد خوزستان آخرین سهمیه ایران خواهد شد.با این تفاسیر در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا رای به حذف استقلال، پرسپولیس، نفت تهران و تراکتورسازی از لیگ قهرمانان آسیا بدهد، ذوب آهن و سپاهان به عنوان دو سهمیه مستقیم ایران راهی این رقابت ها خواهند شد. پیکان اولین سهمیه پلی آف را به دست می آورد و از بین گسترش فولاد، فولاد و استقلال خوزستان چهارمین سهمیه ایران در پلی آف مشخص می شود.با توجه به جدی بودن هشدار AFC به نظر می رسد 4 تیم بعدی که جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب خواهند کرد، باید از حالا خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا آماده کنند تا در موقع مسابقات به مشکل نخورند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها