PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۳۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
پای صحبت های امید سینگ مهاجم تیم پارس جنوبی جم
دو سه فصل گذشته بود که پسر لاغر اندام سبزه رویی در خط حمله تیم سیاه جامگان مشهد ظاهر شد که جنب و جوش قابل توجهی داشت. در زدن ضربات آخر عجول بود اما رو به جلو بازی می کرد و سرعتش، تماشاگران فوتبال را به یاد فورواردهای سریع دهه هفتاد می انداخت.آنچه از نحوه بازی امید سینگ مهاجم تیم پارس جنوبی جم مستفاد می شود این است که او در مسیر رشد قرار دارد و با تمرینات بیشتر قادر است مراحل پیشرفت را طی کند. البته ترقی فوتبالیست های جوان بدون نظم و دوری حواشی امکان پذیر نیست. از سوی دیگر پارس جنوبی با درخشش یک مشت بازیکنان بی ادعا و بی نام و نشان نتایج ارزشمندی در لیگ برتر کسب کرده و درحال حاضر صدرنشین لیگ است. امید هم یکی از عناصر تهاجمی پارس جنوبی است که با زدن سه گل دوران خوبی را سپری می کند.او می گوید که بازیکنان پارس جنوبی شخصیت بالایی دارند و می تواند بالانشینی در لیگ را حفظ کنند.

زادگاهم بهبهان است

-محل ولادت امید سینگ مهاجم تیم پارس جنوبی جم ،شهر بهبهان استان خوزستان است و زادروزش در نوزدهم دی ماه ۱۳۷۱ ثبت شده است.

-بازیکن پارس جنوبی می گوید:خانواده ما در بهبهان مستاجر بود و ما هر سال خانه مان را عوض می کردیم. من بیشتر در خیابان باقرزاده بهبهان بودم و اهالی این محله را می شناسم.

-او در خانواده ای فوتبالیست شد که تاکید پدر و مادرش بر درس خواندن بود:«خانواده ما ورزشی نبودند.مادرم خیلی تاکید می کرد که وقتم صرف درس خواندن کنم و به جای رفتن دنبال فوتبال و ورزش به علم اندوزی فکر کنم.گرچه باگذشت زمان مشخص شد که من در فوتبال مستعد هستم و می توانم پیشرفت کنم.»

-امید ادامه داد:دو برادر و یک خواهر دارم . همانطور که می دانید پدرم متولد هند است. سینگ یک فامیلی معروف در هند است. مثل خان ها که در هند بسیار هستند.پدرم در جوانی برای راه اندازی کاری به ایران آمد اما ورشکست شد و سپس روی ماشین های سنگین کار کرد و حتی با ماشین خود به جبهه ها رفت تا به رزمندگان یاری برساند. پدرم در جبهه با دایی ام آشنا شد و از طریق وی به خواستگاری آمد و تشکیل خانواده داد.مادرم اهل کهگیلویه و بویر احمد است اما ما سالهاست که در بهبهان سکونت داریم.

-سینگ اضافه کرد: لیسانس معماری دارم و الان دانشجوی فوق لیسانس هستم و هدفم این است که رشته ام را تا مقطع دکترا ادامه دهم. رشته معماری دوست دارم و می خواهم از این طریق امرار معاش کنم.الان در کنار فوتبال کار هم می کنم. اگر پروژه ای در دانشگاه باشد از طریق برنامه های معماری در لپ تاپ انجام می دهم.دوره اتد و طراحی با دست گذشته است و همه کارها را می توان با نوت بوک انجام داد.من به رشته تخصصی ام علاقه دارم و نمی خواهم از معماری فاصله بگیریم.گرچه علاقه ام به فوتبال بیشتر است.(می خندد)

از بهبهان تا جم

-وی در خصوص فرهنگ ایران و هند می گوید: من ایرانی هستم و دوست دارم روزی روزگاری برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کنم اما با فرهنگ هند نیز آشنایی دارم.پدرم سالهاست در ایران زندگی می کند و با وجود این کماکان آداب و فرهنگ کشورش را پاس داشته است.

-امید در خصوص نحوه ورودش به عالم فوتبال خاطر نشان کرد:من مثل تمامی بچه ها در کوچه و محله فوتبال بازی می کردم. بهبهان شهری است که کلی زمین خاکی دارد که نوجوانان و جوانان به این زمین ها می روند و در این زمین ها فوتبال بازی می کنند. بهبهان شهر فوتبال است و متاسفانه بیشتر بازیکنانش به علت نبودن تیم های فوتبال در زیر گروه های لیگ کنار می ماند و فرصت بای پیدا نمی کنند.حقیقت این است که بیشتر استعدادها در بهبهان هدر می روند. ای کاش کسانی بودند تا این استعدادها را کشف کنند و در مسیر پیشرفت قرار دهند.

-سینگ ادامه داد:من با تیم سیمان بهبهان شروع کردم و فوتبالم در این تیم استارت خورد .پس از مدتی باشگاه فولاد رفتم و در این باشگاه تمرینات تازه ای را تجربه کردم. سپس به نفت مسجد سلیمان پیوستم و پس از مدتی به تیم گهر درود رفتم و در این تیم بازی کردم.از گهر جدا شدم و دوباره به نفت مسجد سلیمان ملحق شدم و سال خوبی سپری کردیم و از لیگ دسته اول به لیگ برتر راه پیدا کردیم.با جدایی از نفت مسجد سلیمان به استقلال اهواز پیوستم و پس از پایان قراردادم به تیم سیاه جامگان مشهد اضافه شدم و با این تیم در لیگ برتر به میدان رفتم. فصل بعد روانه استقلال خوزستان شدم و فصل گذشته نیز با تیم پارس جنوبی جم قرارداد بستم و با این تیم قهرمان لیگ دسته اول شدیم و به لیگ برتر هم صعود کردیم. امسال هم در خدمت پارس جنوبی هستم و از این رو خوشحالم.

پارس جنوبی جرقه نیست

-امید برای جدایی از تیم گهر به مشکل مواجه شد و باشگاه درود به او رضایت نامه نداد:«می خواستم از گهر جدا شوم به تیم نفت مسجد سلیمان بروم. گهر به من رضایت نامه نمی داد اما من هر چه پول از نفت مسجد سلیمان دریافت کردم به گهر دادم تا به عنوان بازیکن آزاد شناخته شوم و به تیم نفت مسجد سلیمان بپیوندم.»

-بسیاری از علاقه مندان فوتبال ،امید سینگ را با بازی در تیم سیاه جامگان مشهد می شناسند:«سالی بود که دنبال برگه رضایت نامه از باشگاه استقلال خوزستان بودم. با مشکلاتی مواجه شدم . خوشبختانه شرایطی پیش آمد و رضایت نامه دریافت کردم و توانستم با سیاه جامگان قرارداد ببندم. در همان فصل هم با پیراهن سیاه جامگان در لیگ برتر به میدان رفتم و علاقه مندان به فوتبال نام مرا شنیدند و از همان جا بود اسم من به گوش فوتبالی ها خورد.سالی بود که می خواستم در لیگ بازی کنم . فوتبالیستی که بازی نکند خیلی زود فراموش می شود.»

-صدرنشینی تیم پارس جنوبی در لیگ هفدهم موضع بعدی گفت و گو با امید بود و او در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید:من با تیم استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شدم و با جو یک تیم موفق آشنایی دارم و می دانم درون تیم موفق چه می گذرد و چه روابطی بین مربیان و بازیکنان جاری است.نیم فصل گذشته بود که به تیم پارس جنوبی در لیگ دسته اول اضافه شدم.در همان روزهای نخست به همبازیانم در پارس گفتم که تیم ما قهرمان می شود.اتحاد و همدلی که در بین اعضای تیم ما وجود داشت بسان تیم استقلال خوزستان بود.همدلی از جانب هواداران پارس جنوبی به مدیریت، کادرفنی و بازیکنان ترزیق شد و کماکان یکدلی در تیم ما موج می زند و سبب موفقیت و قهرمانی تیم ما در فصل گذشته لیگ دسته اول شد.الان تیم پارس جنوبی صدرنشین لیگ برتر است . برخی می گفتند تیم ما در لیگ جرقه است اما پارس کماکان صدرنشین است و با نتایج هفته های گذشته نشان داد که جرقه نیست.

-امید ادامه داد:با روحیه ای در بین کادرفنی و بازیکنان پارس سراغ دارم تیم می تواند در لیگ برتر مدعی باشد.در تیم ما یک روحیه مشترک جاری است و آن هم این است که به برد فکر می کنند و می خواهند تیم در بالای جدول رده بندی مدعی بماند.

بازیکنان پارس جنوبی اشباع نمی شوند

-سینگ اضافه کرد:باشگاه پارس جنوبی به اندازه تیم های مطرح لیگ برتر به بازیکنانش پول نمی دهد اما هر چه به بازیکنانش وعده داده عملی کرده است.اگر قول پاداش داده پس از کسب پیروزی به بازیکنانش پاداش داده است.پارس ستاره ندارد اما تیمی است که ستاره می سازد و بازیکنان جوان و گمنام را به مرز درخشش می رساند. هنر پارس ستاره ساختن است . مدیریت پارس و مهدی تارتار به بازیکنان یاد می دهند که در تیم تازه لیگ برتری شان ستاره شوند.سایر تیم ها ستاره می خرند اما پارس ستاره می سازد.

-امید درخصوص مهدی تارتار سرمربی پارس عنوان کرد:تارتار یک مربی باشخصیت است که بیست و چهاری در خدمت تیم خود است.جو تیم آقای تارتار طوری است که بازیکنان از کسب موفقیت اشباع نمی شوند. بازیکنان تارتار جنبه بالایی پیدا می کنند و از کسب موفقیت های کوچک و بزرگ سیر نخواهند شد.الان جوی در تیم پارس وجود دارد که برایم آشنا است. بچه های پارس این روزها درست حال و هوای همبازیان سابقم را دارند. منظورم همبازیانم در تیم استقلال خوزستان است همان تیمی که در عین ناباوری قهرمان لیگ شد . الان شخصیت قهرمانی را در تیم ما دیده می شود بچه ها طوری دربازه بازیهای پیش رو صحبت می کنند و طوری تمرینات را برگزار می نمایند که انگار هدفی جزو قهرمانی در لیگ ندارند.بدون تعارف این شخصیت در تیم ما پدیدار شده است.ما می توانیم مدعی در لیگ بمانیم.تارتار در شکل گیری این شخصیت ها نقش دارد و مدیریت باشگاه پارس هم در این مسیر کوشا بوده است.

-سینگ دو بار از سوی هندی ها پیشنهاد داشت:«مسئولان تیم ملی هند دفعه اول تماس گرفتند و من از خواستند که برای تیم ملی هند بازی کنم. تیم پارس جنوبی قهرمان لیگ دسته اول شده بود . من به هندی ها پاسخ منفی دادم و به آنها گفتم که هدف من پیشرفت در عالم فوتبال است . اخیرا بازهم با من تماس گرفتند و بحث حضورم در تیم ملی هند را مطرح کردم که بازهم به آنها یاداوری کردم که من دنبال ترقی در عالم حرفه ای فوتبال هستم و می خواهم به فوتبال اروپا برسم و لژیونر شوم.بازی کردن در تیم ملی ایران یکی از آرزوهای من در دنیای فوتبال است.»

سرگرمی من مطالعه است

-چندی پیش شایعاتی علیه تیم پارس جنوبی صدرنشین لیگ برتر مطر حشد که امید دراین باره به کیهان ورزشی گفت:چرا این شایعات برای تیم های مثل گسترش فولاد تبریز یا صنعت نفت آبادان ساخته نمی شود. هر تیمی که در لیگ برتر نتیجه بگیرد و چند برد پیاپی کسب کند برایش شایعه می سازند. معمولا تیم هایی که مدعی می شوند منتقدان شان هم دوچندان خواهند شد .آنهایی که می گویند که پارس با سحر و جادو نتیجه گرفته افکار غلطی دارند و خرافاتی هستند.مهدی تارتار به این مسائل اعتقادی ندارد و ما با کمک خداوند وهمت بازیکنان و مربیان در لیگ نتیجه می گیریم.هر کسی دلش با خدواند باشد و زحمت بکشد و در میدان بیشتر تلاش کند برنده خواهد شد. این قانون ورزش بخصوص فوتبال است.

-از بحث فوتبال خارج می شویم و از امید درباره غذاهای هندی می پرسیم:«من بیشتر غذاهای ایرانی را دوست دارم زیرا غذاهای ایرانی از نظر طعم بی نظیر هستند.غذاهای هندی می خورم ولی طعم بیشترشان تند است و هندی ها غذاهایی که فلفل نداشته باشند کمتر می خورند.اتفاقا ما چند دوست و آشنای هندی در سایر شهرستانها داریم که هر مدتی به دیدارشان می رویم.

-او ادامه داد: اوقات فراغت من با مطالعه سپری می شود. کتاب خواندن را دوست دارم و اگر برنامه تمرینی نداشته باشم حتما کتاب به دست می گیریم و خودم را کتاب مشغول می کنم.اخیرا دو کتاب به نام های راز و فلورانس را خواندم و معمولا هر بیست روز سعی می کنم یک کتاب را تا پایان بخوانم.از مطالعه لذت می برم.

-امید اضافه کرد:من با تمامی بازیکنان تیممان رفیق هستم . فردی اجتماعی هستم و سعی می کنم با بیشتر آدم های پیرامونم دوست باشم.لازم است از تمامی مربیانم و همبازیانم تشکر کنم که در میدان فوتبال کمکم کرده اند. هم چنین لازم است از آقای مسعود عالی پور مربی خوبم در تیم پارس جنوبی تشکر کنم. او یک مربی بادانش و علم گرا است و بیست و چهار ساعت دنبال موضوعات علمی در فوتبال است تا خود را به روز کند.آدم پری است و در زمینه های گوناگون اطلاعات خوبی دارد.

استقلال یکی از مدعیان لیگ می شود

-دوباره به بحث قهرمانی در لیگ برتر اشاره می کنیم:« امسال تیم ما مدعی می ماند و پرسپولیس شانس قهرمانی دارد و به نظر من تیم استقلال تهران هم به کورس قهرمانی اضافه می شود و مدعی خواهد شد.هر هفته که از لیگ برتر بگذرد رقابت بالای جدول لیگ تماشایی تر خواهد شد.

-بحث پاس ندادن امید در خط حمله همواره مطرح بوده و امید دراین باره می گوید:من پاس گل را بیشتر از گل زدن دوست دارم. وقتی من با بازیکن حریف مواجه هستم و در موقعیت گلزنی قرار دارم تمام حواسم را روی عبور از بازیکن حریف متمرکز می کنم و از این رو از اطرافم غافل می شوم در حالی که قصدی ندارم.کسانی که فوتبال بازی کرده اند متوجه صحبت هایم می شوند و می دانند که یک مهاجم در خط حمله چه وضعیتی پیدا می کند.مهدی تارتار مربی زحمت کش و ریزبینی است و با دقت عملکرد بازیکنانش را رصد می کند.

-علاقه امید به کریس رونالدو موضوع بعدی این گفت وگو بود:رونالدو شخصیت فوق العاده ای دارد. بیشتر به زندگی حرفه ای رونالدو علاقه مند هستم.دوست دارم براساس نحوه برنامه تمرینی رونالدو پیش بروم.حتی ضربات کاشته ام را سعی می کنم مثل او بزنم و رونالدو الگو ورزشی من است.او از نظر فوتبالی هم بی نظیر است و با نگاهی به افتخاراتش می توان فهمید او یک فوتبالیست تاریخ ساز و بی نظیر است.

-دعوت شدن به تیم ملی یکی از آرزوی های مهم امید است:« هر فوتبالیستی مایل است که پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کند و برای تیم کشورش به میدان برود. من با تمام وجود تمریناتم را انجام می دهم و مطمئن هستم که آقای کارلوس کروش تمامی بازی تمامی تیم ها را رصد می کند و من هم شانس حضور در تیم ملی را پیدا می کنم.تیم پارس جنوبی در لیگ امسال نتایج خوبی کسب کرده و بطور حتم کروش از تیم صدرنشین نفراتی را انتخاب خواهد کرد.

-وی در خاتمه به کیهان ورزشی گفت:با سپاس از نشریه کیهان ورزشی که توجه کافی به ورزشکاران شهرستانی دارد و در این زمینه حواس جمع حرکت می کند.هم چنین لازم است از خانواده و تمام کسانی که برایم در فوتبال زحمت کشیده اند قدردانی کنم.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار