PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۳۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
میلاد محمدی ملی پوش تیم احمد گروژنی روسیه که از جنوب شهر به فوتبال اروپا رسید
پشتکار و ممارست صفاتی است که به افراد موفق اطلاق می شود.موفقیت یک شبه سراغ افراد نمی آید بلکه فرآیند عملکرد ماهها تلاش شبانه روزی است.در عالم فوتبال هم فوتبالیست ها با کوشش روزانه خود به فرم ایده ال بدنی و فنی می رسند و پشتکار لازمه موفقیت شان است. میلاد محمدی بازیکن ملی پوش تیم احمد گروژنی روسیه مثال خوبی برای جوانانی است که می خواهند فوتبالیست شوند و در این رشته ورزشی فراگیر به جایگاه ارزشمندی برسند. میلاد الگوی مناسبی برای تمامی جوانانی است که فوتبال را جدی دنبال می کنند و در تیم های پایه حضور دارند. میلاد برادر دوقلوی مهرداد محمدی مهاجم تیم سپاهان اصفهان با تمرینات بیشتر و دوری از حواشی به تیم ملی رسید و لژیونر شد. آینده روشنی پیش روی وینگر تیم احمد گروژنی روسیه است و تاکنون با انتخاب درستش مراحل ترقی را پشت سر گذاشته است.میلاد محمدی از صفر شروع کرد و لژیونر شد.درآمدزایی در فوتبال را فدای پیشرفت فنی کرد و همین نوع نگاهش به فوتبال بود که در تیم ملی به میدان رفت و مراحل ترقی را طی کرد.

متولد تهران

-میلاد محمدی بازیکن تیم احمد گروژنی روسیه متولد هفتم مهر ماه 1372 در تهران است.

-مدافع کناری و وینگر تیم احمد گروژنی لیگ برتر روسیه برادر دوقلوی مهرداد محمدی مهاجم تیم سپاهان أصفهان است .

-او دارای سه برادر است:«من و مهرداد از میثم و محسن کوچکتر هستیم.»

-فوتبال را به همراه مهرداد برادر دوقلوی خود از رده های پایه شروع کرد. او در تیم های جوانان پرسپولیس، داماش تهران و نیروی زمینی بازی کرد و با تیم راه آهن تهران در لیگ برتر به میدان رفت. از راه آهن به تیم امید رسید و سپس به واسطه بازیهای درخشان خود در لیگ برتر به باشگاه روسی احمد گروژنی ترانسفر شد و در حال حاضر طبق آمار و ارقام جزو نفرات شاخص این تیم در لیگ برتر روسیه بوده است.

-میلاد در خصوص حضورش در لیگ روسیه می گوید: اینکه توانستم از فوتبال ایران و آسیا به اروپا برسم بسیار خوشحال‌کننده است. به لیگ روسیه هم آمده‌ام که در رتبه‌بندی یوفا، لیگ هفتم اروپاست و به نظرم جای خوبی برای این است که تغییر ذهنیت بدهم و حرفه‌ای زندگی کردن و فوتبال بازی کردن را یاد بگیرم. باید تلاش زیادی کنم تا تاثیرگذاری ام در تیم بیشتر شود. خوشبختانه به باشگاه و لیگی آمده‌ام که همه چیز به خوبی پیش می رود و به جایی آمده ام که مشکل زیادی هم از نظر زندگی نخواهم داشت. در ایالت چچن و شهر گروژنی مسلمانان زیادی هستند . در این شهر مسجد وجود دارد و دسترسی به مساجد و اماکن مذهبی آسان است.

گروژنی شهر مسلمانان است

وی ادامه داد:پیش از پیوستن به احمد گروژنی از تیم اشتروم گراتس اتریش پیشنهاد داشتم و در تمرینات این تیم هم شرکت کردم. مسئولان احمد گروژنی مرا در اتریش دیده بودند اما آن موقع شرایط به گونه‌ای پیش نرفت که در لیگ اتریش لژیونر شوم. دوستان مسئول در باشگاه راه آهن کمک کردند تا بتوانم به احمد گروژنی ملحق شوم.

-محمدی درباره شهر گروژنی می گوید: گروژنی بسیار زیباست و مردم بسیار خونگرمی دارد. اهالی این شهر روابط گرمی با بازیکنان خارجی تیم شان دارند. هواداران احمد گروژنی به ورزشگاه می آیند و تیم شهرشان را با شور و حال مثال زدنی تشویق می کنند.برای هر بازی حداقل 10هزار نفر به ورزشگاه می آیند. در مجموع این شهر مردمی مسلمان و یک رنگ دارد که برای خودم هم جالب بود. مردم گروژنی از من با روی باز استقبال کردند. این مسئله اعتمادبه‌نفس مرا هم بیشتر کرد و به من انگیزه بیشتر داد.

یکی از اهدافم بازی در لیگ برتر انگلیس است

-وینگر ملی پوش احمد گروژنی در خصوص مصایب روزهای ابتدایی خود می گوید: باشگاه روسی برای چند ماه ابتدایی برایم مترجم گرفته بود.. من هم بازیکن بین‌المللی هستم و از همین رو زبان انگلیسی ام را کامل کردم و الان مصاحبه هایم را به زبان انگلیسی انجام می دهم.شش ماهه انگلیسی یاد گرفتم.هم چنین از مترجم باشگاهمان خواستم که هر روز چند لغت کاربردی روسی برایم ارسال کند تا زبان روسی ام هفته به هفته بهتر شود.به هر حال من با احمد گروژنی قرارداد 3.5 ساله دارم و باید در اینجا باشم که مسلماً یکی از نیازهای من زبان خواهد بود.

-محمدی در خصوص این که چه شد لیگ روسیه را به پیشنهاد قابل توجه باشگاه قطری ترجیح داد ، می گوید: باشگاه احمد گروژنی زودتر به من پیشنهاد داده بود و مدیر برنامه‌هایم روی این پیشنهاد کار می‌کرد. بعد از حضورم در قطر با تیم امید هم چند پیشنهاد از تیم‌های عربی داشتم و اتفاقاً پیشنهادهای مالی وسوسه انگیزی بود، اما لیگ روسیه و احمد گروژنی را انتخاب کردم.اتفاقا مبلغ قراردادم در تیم از همه بازیکنان پایین تر است ولی من پول را فدای پیشرفت فنی کردم.برایم ترقی در فوتبال اروپا اهمیت داشت و می خواهم لیگ روسیه سکوی پرتابم باشد. امیدوارم بتوانم در آینده به لیگ های معتبر اروپایی ترانسفر شوم. دوست دارم به تیم های بالانشین لیگ برتر انگلیس ملحق شوم در لیگ برتر به میدان بروم. لیگ انگلیس را دوست دارم که جزو لیگ های پرتماشاگر جهان است.

کروش به من کمک کرد

-وی اضافه کرد:به لیگ قطر نرفتم زیرا دوست داشتم به فوتبال اروپا بروم . اینجا پول خیلی کمتری می گیرم اما می‌توانم زحمت بکشم، کار کنم و پیشرفت زیادی داشته باشم تا به تیم‌های خوب اروپایی برسم.

-میلاد با اشاره به راهنمایی های کارلوس کروش سرمربی تیم ملی مبنی بر این که بازیکنان جوان با تلاش بیشتر می توانند پیشنهادات خوبی دریافت کنند ،می گوید: پیشنهادهای مالی خوبی داشتم اما تفکر حرفه‌ای و بین‌المللی کارلوش کروش خیلی به من کمک کرد. از مشورت‌های او استفاده کردم و به فوتبال روسیه آمدم تا بتوانم در اروپا پیشرفت کنم و به پله‌های بعدی برسم. سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی هم بازیکنان جوانی هستند که در لیگ روسیه بازی می‌کنند و تجربه خوبی از بازی در اروپا کسب کرده‌اند. من هم دوست دارم در اروپا به این تجربه برسم.همانطور که گفتم یکی از اهداف من این است که به تیم‌های بزرگ اروپایی و لیگ‌های معتبر دنیا بروم. در ذهنم این تفکر را دارم که روزی به لیگ برتر انگلیس بروم، چون عاشق این لیگ هستم.

لیگ روسیه سکوی پرتاب است

-وینگر تیم ملی ادامه داد:بسیاری از بازیکنان پیشین لیگ برتر روسیه در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند. مارکوس روخو، مدافع منچستریونایتد در اسپارتاک مسکو بازی می‌کرد .به نظرمن لیگ برتر روسیه می‌تواند برای بازیکنان خارجی یک سکوی پرتاب باشد. همه چیز به بازیکن بستگی دارد. هر بازیکنی سخت تلاش کند و زحمت بکشد می تواند در لیگ های معتبر به میدان برود.

-میلاد محمدی درباره سردار آزمون و سعید عزت اللهی که در لیگ روسیه شاغل هستند ، می گوید: خوشحالم که سردار و سعید در لیگ روسیه حضور دارند . آنها مثل برادرانم هستند.دوستان خوبی که زودتر از من به روسیه آمدند. اینکه در بازی های رودررو با سردار و سعید روبرو می شوم اتفاق خوبی است.

-میلاد در ادامه درباره باشگاه احمد گروژنی صحبت کرد و گفت:احمد نام پدر رئیس باشگاه است که برروی عنوان باشگاه گذاشته است. اسم ورزشگاه ما هم احمد آرنا است . باشگاه احمد گروژنی برای پیشرفت فنی اقدامات خوبی انجام داده است و خوشحالم که به این باشگاه ترانسفر شده ام .روزهای نخستی که به احمد گروژنی آمده بودم فشار تمرینات را تحت هر شرایطی تحمل می کردم و انگیزه ام برای انجام تمرینات دوچندان شده بود. طوری تمرین می کردم که مربیانم فکر کنند من از نظر جسمانی آمادگی بالایی دارم در حالی که بدنم در روزهای ابتدایی تمرینات آماده نبود.حتی در تمرینات ابتدایی و بدنسازی هنگام دویدن إحساس درد شدید می کردم ولی به مربیانم نمی گفتم تا آنها متوجه نشوند.سختی و درد شدید را به جان می خریدم تا بتوانم در ترکیب اصلی تیم به میدان بروم.نمی خواستم برای یک درد فرصت ها را هدر دهم و از میادین دور شوم.
کروش کارش را بلد است

-محمدی درباره جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان گفت:کارلوس کروش در تیم ملی اقدامات ارزنده ای انجام داده است.انصافا از آقای کروش به عنوان سرمربی تیم ملی بسیاری از نکات فنی را آموختم.بازیکنانی که با کروش کار کرده اند به خوبی می دادند که کروش از نظر فنی یک مربی بزرگ است. بزرگترین کار کروش در تیم ملی اعتماد کردن به بازیکنان جوان لیگ برتر بود.کروش از یک کادرفنی خوب برخوردار است و یکدلی را به تیمش تزریق کرده است.مطمئن باشید تیم ملی در جام جهانی روسیه حرفهای زیادی برای گفتن دارد و تیم ملی یکی از حریفان دشوار هم گروهی صاحب نامش خواهد بود.تیم ملی با هدایت کروش این توان را دارد که به صعود فکر کند . البته جام جهانی شرایط خاص خود را دارد اما تیم ملی با کروش به آینده امیدوار است. باید تمام مسائل برای کروش فراهم شود تا بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم. ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم.کروش کارش را بلد است . خیلی چیزها از کروش یاد گرفتم؛ سطح مربیگری او واقعا بالاست و جوانگرایی زیادی انجام داده است. سعید عزت‌اللهی، سردار آزمون، رامین رضائیان و...بازیکنانی هستند که با نظر کروش فرصت بازی پیدا کرده اند.

-میلاد در ادامه به تفاوت های ساختاری لیگ روسیه با لیگ برتر ایران اشاره کرد و گفت:متاسفانه بسیاری از بازیکنان سرعتی در لیگ برتر خودمان نمی توانند از ویژگی های منحصرشان به درستی استفاده کنند. وقتی به لیگ روسیه آمدم از بازی در زمین های استاندارد لذت بردم.بیشتر زمین های فوتبال ما استاندارد نیستند و چنین زمین هایی سرعت بازیکنان را کاهش می دهد در حالی که روسیه از نظر داشتن زمین های هموار شرایط بسیار مناسبی دارد.بازیکنان سرعتی روی زمین های استاندارد لیگ روسیه نگران نیستند و می توانند از تمام توانایی خود استفاده کنند.حیف است که فوتبال ما برای نداشتن زمین هموار و استاندارد ضرر کند.

-بازیکن ملی پوش احمد گروژنی یادی از راه آهن باشگاه سابق خود کرد و گفت:راه آهن تیم بچه های جنوب شهر بود.تیمی که بازیکنان زیادی را به فوتبال ما هدیه کرد.متاسفانه راه آهن نابود شد. من از راه آهن به لیگ برتر و لیگ روسیه رسیدم.زمانی که برای راه آهن بازی می کردم بازیکنان از مشکلات مالی آسیب دیدند. بازیکنان جوان در ان برهه پول ایاب و ذهاب نداشتند و از بزرگترهای تیم پول می گرفتند. به هر روی راه آهن امید بچه های پایین شهر بود اما نابود شد.

جرات نمی کردم از کروش عذرخواهی کنم

-محمدی به زعم خودش روابط صمیمانه ای با مدیران باشگاه احمد گروژنی دارد:«خوشحالم که در باشگاهی حضور دارم که تمامی مدیرانش مرا دوست دارند و تاکنون لطف شان شامل حالم شده است.دوستان خوبی در گروژنی دارم و در این شهر مسلمان نشین یک کادو خوب گرفتم. یکی دوستان خوبم در گروژنی به من ، یک ساعت هدیه داد.مردم گروژنی مهربان و خوب هستند. در نگاه اول تصور می کنید مردم روسیه از نظر رفتاری سرد هستند اما وقتی پای صحبت هایشان می نشینید و با آنها صمیمی می شوید متوجه خصلت های خوب شان خواهید شد.»

-محمدی چندی پیش در دیداری مصدوم شد و چند هفته از میادین لیگ روسیه دور بود:«آسیب دیدگی ام سبب شد تا چند هفته ای از ترکیب احمد گروژنی بیرون بمانم. پس از مداوای قطعی مصدومیتم با جدیت تمرین کردم و به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفتم.خوشحالم که پس از رفع مصدومیت توانستم به لیگ برگردم و برای تیمم بازی کنم.هدفم بازگشت به ترکیب اصلی احمد گروژنی است .»

-اشتباه میلاد محمدی در بازی برگشت تیم ملی برابر تیم سوریه موضوع بعدی بود که مدافع چپ ملی پوش احمد گروژنی دراین باره می گوید:فریاد بلند کروش کماکان در گوشم است.آقای کروش به حدی از دستم ناراحت شد که هنگام خداحافطی در پایان اردوی تیم ملی جرات نمی کردم به سمت کروش بروم و از او خداحافظی کنم.کروش هنگام کارش به حدی جدی است که با هیچ فردی شوخی ندارد.حقیقتا آن شب می ترسدم به سمت کروش بروم و از او عذرخواهی کنم.

مهرداد هم لژیونر می شود

-بازیکن تیم احمد گروژنی ادامه داد: شب‌ بازیهای تیم ملی تا صبح خوابم نمی برد و دائما به بازی و وظایفی که سرمربی بر عهده ام گذاشته فکر می کنم.بطوری که با سید جلال و کریم انصاری‌فرد صحبت می‌کنم چون نکات کارلوس کروش را باید مو به مو انجام دهیم.اگر در اجرای نکاتی که به بازیکنان محول شده کوتاهی کنیم می بایست منتظر عصبانیت کروش باشیم و قطعا عواقبی دارد .شب مسابقه تیم ملی ،فکر و ذهنم برای بازی کردن است؛ در مسابقات تلاش می‌کنم با سرعت به توپ برسم و تمرکز زیادی روی بازی کردن دارم و شب مسابقات به آن فکر می‌کنم.

-میلاد در گذشته برای تامین هزینه های زندگی کار می کرد:« هر کسی این دوره‌ها را می‌گذراند. الان خدا را شکرمی کنم که شرایط بهتر شده است. دعای پدر و مادر و لطف ائمه اطهار موجب شده به اینجا برسم. ضمنا حمید استیلی، فرهاد کاظمی، مهدی تارتار زحمات زیادی برای من کشیده اند.»

-محمدی در قسمت پایانی صحبت هایش به دوری از مهرداد برادر دوقلوی خود اشاره کرد:خیلی سخت است. مطمئنم مهرداد هم به زودی به فوتبال اروپا راه پیدا می‌کند. الان مهرداد در سپاهان است و هر تیمی در برهه ای افت و خیز دارد .لژیونر شدن مهرداد چندان دور نیست .مهرداد هم می‌تواند به اروپا بیاید. او این شانس را دارد، چون بازیکن خیلی خوبی است و استعدادش را دارد.

وی در خاتمه گفت:از خانواده‌ام، تمام مربیانم در رده باشگاهی و تیم ملی، از دوستانم که به من انگیزه دادند، و از تمام کسانی که باعث موفقیت من شدند تشکر می‌کنم. از مردم کشور عزیزم و هواداران تیم ملی هم می‌خواهم دعای خیرشان پشت سر من باشد تا بتوانم به موفقیت‌های بعدی برسم و با کسب تجربه به تیم ملی کشورم خدمت کنم.

* کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار