فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
گفت و گو با سیدحسین حسینی سنگربان استقلالی ها و رکورددار «کلین شیت» لیگ برتر
سیدحسین حسینی متولد 9 تیرماه 1371 شیراز، او فوتبالش را از تیم برق شیراز آغاز کرد. حسینی از 9 سالگی وقتی عاشق فوتبال شد در پست هافبک راست بازی میکرد و در آن مقطع نیز موفق شده بود چند گل هم بزند! اما با توجه به قد 188 سانتیمتریاش ناگهان تصمیم گرفت درون دروازه قرار گیرد و گلری را تجربه کند. حسینی سال 89 تا 91 در تیم برق شیراز عضویت داشت و بعد از حضور در تیم ملی امید از سوی منصوریان به قلعهنویی معرفی شد و در 19 سالگی پیراهن تیم استقلال را برتن کرد. دروازهبان بااخلاق استقلال بعد از چند سال نیمکتنشینی و تحمل زیاد توانست به مرد شماره یک آبیپوشان پایتخت تبدیل شده و رکورددار کلینشیت ایران شود و پیراهن تیم ملی را هم بدست آورد. گفتوگوی نوروزی ما با سیدحسین حسینی پیش روی خوانندگان کیهان ورزشی است:

* از بهترین اتفاق زندگیات در سال 1396 بگو؟

- خدا را شکر سال 96 سال بسیار خوبی بود. تلاش کردم تا به آنچه که میخواستم برسم. خداوند جواب تلاشهایم را داد. اولین اتفاق خوب زندگیام ازدواج با همسرم بود و چون قدم ایشان برایم خوشیمن بود توانستم فیکس استقلال شوم، رکورد کلینشیت را از آن خود کنم و به تیم ملی دعوت شوم.

* چطور توانستی رکورد کلین شیت را از آن خود نمایی؟

- من وقتی به استقلال آمدم در سالهای اول و دوم کسی من را نمیشناخت! سختی زیادی کشیدم و میتوانستم حتی از استقلال جدا شده و تیم دیگری را تجربه کنم. اما ماندم، تلاش کردم و مطمئن بودم با توکل به خدا نتیجه میگیرم. از طرفی هم هواداران در موفقیت من نقش مهمی داشتند. من جای بزرگانی همچون سیدمهدی رحمتی را گرفتم. از بازی سال گذشته (1395) که منصوریان در بازی با سپاهان به من بازی داد هواداران به من اطمینان کردند و حمایت آنها در این رکورد نقش مهمی داشت. بعد از اطمینان هواداران 8 بازی دیگر را فیکس بازی کردم و تجربه خوبی شد برایم. امسال هم تمام سعی و تلاش خود را کردم تا برای استقلال فیکس بازی کنم. خدا را شکر رکورد کلین شیت را بعد از 40 سال از آن خود کردم. البته این رکورد روی کار تیمی بدست آمد و پاداش زحمات تمام تیم بود. خصوصا در دو بازی آخر بچهها خیلی تلاش کردند در ابتدای فصل آقای حمید بابازاده (مربی دروازهبانان) و بعد از آن مربی جوان و بااخلاق آقای اشکان نامداری که در این موفقیت نقش مهمی داشتند. جا دارد به اعتماد آقای شفر هم اشاره کنم که ایشان هم میتوانست بعد از آمدن به استقلال گلر را تغییر دهد اما این کار را نکرد و من هم جواب این اعتماد را دادم و توانستم این رکورد را به نام استقلال ثبت نمایم.

* حاضری نیمکتنشین شوی؟

- من در زندگیام همیشه سعی کرده ام راستگو و صادق باشم. روزی که نیمکتنشین باشم از چهرهام میتوانند بفهمند. من 4 الی 5 سال در استقلال نیمکتنشین بودهام، تلاش کردم تا به اینجا برسم حالا هم به تیم ملی رسیدم. با احترامی که برای سیدمهدی رحمتی این دروازهبان بزرگ قائل هستم الان دیگر نیمکتنشینی برایم سخت شده است. استقلال را دوست دارم میخواهم با استقلال و تیم ملی قهرمان شوم.

* چه تیمی قهرمان جام حذفی میشود؟

- خدا را شکر استقلال به فینال رسید. من فکر کنم شرایط ما نسبت به خونه به خونه و استقلال خوزستان که یکی از این تیمها حریف ما خواهد شد، بهتر است. البته بازی فینال استرس خاص خودش را دارد اما ما میرویم برای قهرمانی و این جام را میخواهیم.

* لیگ برتر امسال را چطور دیدی؟

- لیگ امسال، لیگ خوبی بود. البته به نظرم تیمها کمی ضعیفتر شدهاند. سال قبل تیمها بهتر و هجومیتر بودند و گلهای بیشتری رد و بدل شد. البته برگزاری مسابقات خوب بوده! هرچند در مقطعی به خاطر تیم ملی لیگ تعطیل میشود اما باید به کروش حق بدهیم. چون امسال سال جام جهانی است. هرچند وقفههای لیگ برخی را هم ناراحت کرده است.

* فکر میکنی مسافر جام جهانی 2018 باشی؟

- تمام تلاشم را خواهم کرد. از اول فصل تلاش کردم تا فیکس استقلال شوم. بعد خوب بازی کنم تا نظر کادر فنی را جلب نمایم و به تیم ملی دعوت شوم. حالا هم امیدوارم با توجه به نظر مساعد کروش، بتوانم نماینده استقلال در جام جهانی 2018 روسیه باشم.

* بزرگترین حسرت زندگیات چه بوده است؟

- حسرتی نبوده، ولی شاید دوست داشتم زودتر از اینها در استقلال بازی کنم.

* نوروز را برایمان تعریف کن.

- نوروز یک جشن و سنت قدیمی بوده و من عید را خیلی دوست دارم. در آن شور و زندگی است، قبل از عید خانهتکانی میکنیم، خرید میکنیم و این حس بسیار خوبی است. همه چیز نو میشود.

* خاطره تلخی از نوروز داشتی؟

- خاطره تلخ؟ نه! امیدوارم هیچ کسی هم نداشته باشد.

* کدام سین هفتسین را بیشتر دوست داری؟

- سبزه.

* برای چی؟

- به خاطر سرسبزی. در سبزه با توجه به رشدی که میکند زندگی است.

* اولین عیدی که گرفتی یادت هست؟

- 9 سالم بود که اولین عیدی را گرفتم یادم هست در آن زمان جوگیر شدم و عیدیهایم را جمع کردم و به پدر و مادرم گفتم شب شام میهمان من هستید بریم بیرون خیلی حس خوبی داشتم.

* عیدی هم میدی؟

- سن و سالمان که کمتر بود دوست داشتیم عیدی بگیریم ولی حالا باید به همسرم، خواهر و برادرم عیدی بدهم.

* اهل فضای مجازی هستی؟

- زیاد دنبال فضای مجازی نیستم. اما اینستاگرام دارم و در آنجا با هواداران در ارتباط هستم و هواداران به من انرژی میدهند.

* تا حالا گل هم زدی؟!

- بله. در 9 سالگی، آن موقع هافبک راست بودم و چند گل زدم ولی بعدش آمدم درون دروازه و سعی کردم گل نخورم.

* بدترین گلی که خوردی؟

- از خدا میخواهم تا هیچ وقت گل بد نخورم.

* چه لقبی را در فوتبال دوست داری تا هواداران به تو بدهند؟

- هیچ وقت دنبال لقب نیستم و دوست دارم همیشه سیدحسین حسینی باشم.

* یک جمله درباره رحمتی بگو.

- یک دوست خوب.

* وحید طالبلو ...

- مرد اخلاق، با وحید ارتباط خوبی دارم چندین سال گلر اول استقلال بوده و زحمات زیادی برای استقلال کشیده او اولین فردی بود که وقتی من رکورد کلین شیت را زدم به من زنگ زد و تبریک گفت و در فضای مجازی هم برایم سنگ تمام گذاشت.

* به شغل دوم فکر کردی؟

- فوتبالیها در کنار فوتبال باید کار دوم داشته باشند. الان همین پادوانی مدافع استقلال را ببینید متاسفانه دچار مصدومیت شدیدی شده است اگر کار دوم نداشته باشد باید چه کار کند؟

یک زمانی میگفتند فوتبالیستها پول زیاد میگیرند اما الان دیگر این خبرها نیست و باید به فکر کار دوم باشی هر چند کار دوم مثل رستورانداری و کافیشاپ حاشیههایی هم دارد.

* اوقات فراغت را چگونه میگذرانی؟

- سال 96 که صبح و عصر تمرین کردم تا به هدفم برسم. جا دارد در اینجا از همسرم عذرخواهی کنم که در اولین سال ازدواجمان نتوانستم آنطور که باید در خدمت خانواده باشم و به سفر و تفریح برویم. اما اگر وقت پیدا کنم با خانمم پلیاستیشن بازی میکنیم.

* شهر مورد علاقهات؟

- شیراز.

* بهترین دوستت؟

- همسرم.

* طرفدار کدام تیم خارجی هستی؟

- رئالمادرید.

* چی شد که استقلالی شدی؟

- من در تیم برق شیراز بودم که ازطرف علیرضا منصوریان به تیم ملی امید دعوت شدم. از آنجا بودکه بعد از اتمام قراردادم با برق راهی استقلال شدم. در اصل آقای منصوریان و خرمگاه من را به آقای قلعهنویی معرفی کردند و در آن مقطع دروازهبان استقلال آقایان محمد محمدی و سیدمهدی رحمتی بودند. از تیم ملی امید به استقلال آمدم.

* از ناصرخان حجازی خاطرهای داری؟

- متاسفانه افتخار شاگردی ایشان را نداشتم ولی دیدم و شنیدم که ایشان فردی صادق و روراست بود. ناصرخان مردمی بود و میخواهم سالیان سال راه ایشان را در استقلال ادامه دهم.

* کیهان ورزشی را میخوانی؟

- بله. بعد از رکوردشکنیام در بازی با سایپا یک مطلب بسیار خوب دربارهام نوشته بودید و جا دارد از همکارانتان تشکر کنم.

* یک پیام نوروزی برای خوانندگان کیهان ورزشی بده.

- پیشاپیش سال 97 را خدمت خوانندگان خوب کیهان ورزشی تبریک میگویم و امیدوارم سال خوبی را در پیش داشته باشند. امیدوارم سال 97 سال پرخیر وبرکت و سال سربلندی ایران اسلامی باشد.

* حرفی باقی مانده؟

- ضمن تشکر از شما امیدوارم در سال جدید مشکلات اقتصادی مردم کمتر شود. شاهد اتفاقات ناگوار مثل حادثه سانچی، سقوط هواپیما و ... نباشیم. همه کنار هم شاد زندگی کنیم. و دولتمردان برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

*محسن خمارلو

می خواهم «ناصر حجازی» باشم

بیوگرافی

نام و نام خانوادگی: سیدحسین حسینی

متولد: 9 تیرماه 1371

پست: دروازهبان

زادگاه: شیراز

تیمها: برق شیراز - استقلال تهران - ملوان بندرانزلی - استقلال تهران

تیم ملی: زیر 17 سال 8 بازی - زیر 20 سال 2 بازی - زیر 22 سال 3 بازی

قهرمانی: با استقلال سال (91-92)

رکورددار: کلین شیت ایران با رکورد 874 دقیقه گل نخوردن

دوران سربازی: عضویت در تیم ملوان بندرانزلی

متاهل: سال 1396

تیم مورد علاقه: استقلال - رئالمادرید اسپانیا.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار