PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: آیا این رفتار حرفه‌ای است که عملکرد تیم ملی را بعد از ۷ سال زیر سوال می‌برید؟ حداقل کاری که می‌توانید بکنید اجازه بدهید بازیکنان کار خودشان را بکنند و شاهد رضایت ملت بزرگ ایران باشیم.

کیهان ورزشی-

کروش بعد از پیروزی ۴ بر صفر مقابل سیرالئون در نشست خبری گفت: بازی تمرینی خوبی را پشت سر گذاشتیم. بگذارید جملات را اینگونه آغاز کنم که امروز شاهد نگرش و رفتار بسیار خوبی از ملی پوشان بودیم و با وجود مشکلاتی که همیشه داریم بازیکنان آماده فداکاری برای تیم ملی ایران هستند و امروز هم فوتبال با کیفیتی ارایه دادند.

* از سیرالئون تشکر می‌کنم که این سفر طولانی را پذیرفتند

سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: در درجه دوم باید یک تشکر گرم از تیم ملی سیرالئون بکنم که سفر طولانی داشتند تا به اینجا برسند و ما زمان کمی برای این بازی داشتیم و فقط ۶ روز زمان داشتیم تا این تیم به ایران بیاید و باید از سیرالئون و مسئولان این تیم تشکر کنم که خیلی سریع خود را به ایران رساندند.

*تاج حرف‌هایم را تایید می‌کنند

کروش افزود: از طرف فدراسیون فوتبال مطمئنم که تاج صحبت‌هایم را تایید می‌کند. افرادی که شبانه روز تلاش می‌کنند ولی دیده نمی‌شوند و بدون زحمات کادر اداری و سایر مسئولان که این بازی برگزار شد. از شریک مان هم تشکر می‌کنم که در ۶ روز تلاش کردند و کمک کردند که این بازی برگزار شود. طبق معمول افرادی فقط صحبت می‌کنند اما ما مسیرمان را برای نزدیک شدن به اهداف مان ادامه می‌دهیم.

* نباید بگوییم که سایرین گمراه هستند

وی در مورد اینکه از کیفیت سیرالئون راضی بود، عنوان کرد: مطمئنا اینگونه نیست. ما به تنهایی تصمیم گیرنده نیستیم ارگان های مختلف از ای اف سی و فیفا و فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گیری می‌کنند. نباید بگوییم که بقیه افراد گمراه هستند و فقط ما دانش کافی داریم. خوشحالم از بازی تمرینی که امروز پشت سرگذاشتیم. هدفی که ما پیشرو داریم رسیدن به یک بازی بین‌المللی هست و برای اینکه بازیکنان ما از نظر  جهش و حرکات رشد کنند باید تمریناتی اینگونه را پشت سر بگذاریم. 

* برزیل نباید بگوید که دیگر با ایران بازی نمی‌کند
کروش افزود: از این بازی خوشحالم و نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که شرایط به گونه ای دیگر باشد. بحرین ۷ بر صفر به ما باخت و برزیل هم ما را ۳ بر صفر برد و پس برزیل نباید بگوید که با ایران دیگر بازی نمی‌کند. باید جلوی دروغی که گفته می شود و دوگانه گرایی را بگیرید و حقایق فوتبال ایران را بازگو کنید. اردویی داشتیم و بازی امروز خارج از روزهای فیفاست و به بیش از ۲۰ کشور دنیا دعوتنامه فرستادیم که در این روز با ما بازی کنند. سیرالئون اعلام آمادگی کرد با بازیکنان داخلی شان و می‌خواستند سطح فوتبالشان را ارتقا بدهند و ما هم همین طور می‌خواستیم نوع و سبک دیگری از فوتبال را تجربه کنیم و این مساله برای هر دو تیم خوب بود.

* باید از برنامه های مدون تیم ملی راضی باشید

وی ادامه داد: مطلب مهم این است که برنامه‌های مدونی داریم و می‌دانیم چطور باید این برنامه‌ها را اجرا کنیم و شما باید از این مسایل راضی باشید. اینگونه به نظر می‌آید که شما هیچ وقت خوشحال نیستید؟ به عنوان تیم دوم به جام جهانی صعود کردید؟ خوشحال نیستید و ۴-۵ سال است که نباخته‌اید و راضی نیستید. تیم اول آسیا هستید راضی نیستید. واقعیت مطلب این است که در چند ماه گذشته مشکلات زیادی داشتیم و زجرهای زیادی را تحمل کردیم و دروغ ها افتراها و تهمت های بزدلانه زده شده و تهدیدهایی که روی موبایل ها و ایمیل های ما ارسال شده. چه توقعی دارید.

* به دستاوردی‌های ما افتخار کنید

وی افزود: کمی احترام بگذارید و به دستاوردی که داریم افتخار کنید. کمتر از سه ماه دیگر جام جهانی شروع می‌شود و ما هنوز هم درگیر جنگ‌های داخلی و درون خودمان و دروغ ها و تهمت‌هایی که گفته می شود. آیا این رفتار حرفه ای است که عملکردمان را بعد از ۷ سال زیر سوال می‌برید؟ زحمات فدراسیون را زیر سوال می‌برید؟ رفتار حرفه ای بازیکنان را زیر سوال می برید؟ دنبال چی هستید؟ حداقل کاری که می‌توانید بکنید اجازه بدهید بازیکنان کار خودشان را بکنند و شاهد رضایت ملت بزرگ ایران باشیم.

*بازگشت لژیونرها برای ما سورپرایز خوبی بود

سرمربی تیم ملی در مورد حضور بازیکنان شاغل در لیگ در این مسابقه گفت: برنامه خودم را و اینکه تیم ملی را چگونه آماده می‌کنم باید توضیح بدهم؟ ۵۵ تا ۶۰ درصد بازیکنان ما خارج از کشور بازی می‌کنند و بین ۴۰ تا ۴۵ درصد بازیکنان داخل ایران هستند. شگفت زده شدیم بخاطر تغییر برنامه لیگ در بلژیک وگرنه باشگاه‌های اروپایی در این مقطع از فصل بازیکنانشان را ترخیص نمی‌کنند. ولی برای ما سورپرایز خوبی بود. طارمی و پور علی  گنجی هم زودتر از قطر برگشتند و در حال حاضر با ۳۵ بازیکن کار می‌کنیم و در هر پست سه بازیکن داریم.

*فیلم تمامی بازیکنان را می‌بینم

وی ادامه داد: بنابراین ۳۰ بازیکن داریم و ۵ بازیکن هم در دروازه که روی هم می شود ۳۵ بازیکن. فهرست تیم ملی هنوز هم باز است و کادرفنی هر هفته تمام بازی‌ها در داخل و خارج از تهران را ضبط و بررسی می‌کنیم.فیلم‌های تمامی بازیکنان را می‌بینم و از نزدیک هم می‌بینم در ۳۰ روز آینده فهرست ۳۵ نفره را اعلام خواهیم کرد. فهرست ۳۵ نفره ما هنوز بسته نیست و هر ماه امکان دارد بازیکنی اضافه یا کم شود از این فهرست و در پایان باید فهرست ۳۴ نفره ای را به فیفا اعلام کنیم. 

* دیگر نمی دانم چطور شما را خوشحال کنم

کروش افزود: پاسخ شما را اینگونه بدهم. ۱۶ بازیکن خارج از کشور بازی می‌کنند اما از ۳۴ نفر به جز آن ۱۶ نفر بقیه از داخل ایران هستند. البته آن ۱۶ نفر هم قرار نیست همگی به تیم ملی حضور داشته باشند و بعد از ۷ سال تجربه در ایران بین ۶۰ تا ۶۵ درصد فهرست تیم ملی ایران خارج از کشور هستند. امکان مصدومیت و اینکه بازیکنان در شرایط ایده آل نباشند هست و باید با تک تک آنها کار کنیم و تمامی بازیکنان شایسته این هستند که با ما کار کنند. برنامه های من تا روز آخر ماه ژوئن ادامه خواهد داشت. برای شما مثالی بزنم. وقتی ۷ سال پیش به ایران آمدم یک گلر داشتیم که بالای ۱۰۰ بازی ملی داشت و گلر دوم ایران هیچ بازی ملی نداشت؛ اما بعد از ۷ سال تیم ملی ۵ دروازه بان آماده دارد که همگی می‌توانند در تیم ملی بازی کنند. در جام جهانی برزیل اگر رضا قوچان نژاد در تیم نبود همه نگران بودند که چه باید بکنیم اما اکنون سردار، علیپور، کریم انصاری فرد رضایی، و بیش از ۶ مهاجم آماده داریم که آمادگی حضور در جام جهانی داریم. هنوز هم شما خوشحال نیستید. دیگر نمی‌دانم چطور شما را خوشحال کنیم.

* من دغدغه‌ای ندارم، فقط شما رسانه‌ای ها دغدغه دارید

کروش افزود: در مورد تعطیلاتم هم هرچه می خواهید بپرسید.
سرمربی تیم ملی در مورد اینکه بزرگ‌ترین دغدغه شما چیست، عنوان کرد:  می خواهید بدانید؟، من هیچ دغدغه ای ندارم. شما اهالی رسانه دغدغه دارید. فقط کسانی هستند که می خواهند تهدید کنند و حمله های ترسووارانه را انجام می دهند اگر می‌خواهند صحبت کنند بیایند چشم در چشم صحبت کنیم. تاکید می کنم اگر می خواهید در مورد کسانی که با من کار می کنند بدانید یا در مورد ساختمان پک بدانید بیایید فردا همه چیز را شفاف ارایه می دهیم و مدارک همکارانم و دوره هایی که گذراندند را ببییند.

*نه پسرخوانده در تیم ملی دارم و نه پسر دایی

کروش تاکید کرد: من نه پسر خوانده و پسر دایی و نه اقوام نزدیکی دارم. اما یک چیز را از ته دل بگویم کاش کادری که با من کار می‌کنند، خانواده من بودند کاش مثل برادر و پسر خوانده من بودند همه مثل یک خانواده هستیم و به تک تک کادرم افتخار می کنیم. ما مثل برادر با هم کار می کنیم. کاش پسرم بود زیرا خیلی خوب کار می کند آیا شما تضادی با خانواده بودن ما دارید؟ اینها اعضای خانواده ما هستند. بفرمایید. این افراد و کادر من روزها بین ۱۸ تا ۲۰ ساعت کار می‌کنند.اگر از ۸ صبح تا ۱۲ شب در دفتر باشم، آنها کار می‌کنند. این افراد بدون تعطیلی کار می‌کنند. اگر کسی به خاطر اینکه ما مثل یک خانواده کار می کنیم مشکل دارد با ما مشکل دارند. کاش تاج هم اینجا بود تا همه کنار هم بودیم.

* افتخار می‌کنم که تاج پیشنهاد تمدید قرارداد را به من داد

کروش در مورد تمدید قراردادش تا جام ملت های آسیا گفت: در درجه اول باعث افتخارم است که آقای تاج به طور رسمی به من این پیشنهاد را داده است و باعث سربلندی و افتخارم است زیرا این پیشنهاد معنای زیادی دارد و اینکه زحمات ما دیده شده است. الان زمان این است که تمرکزمان روی جام جهانی باشد و قدم به قدم هر چیز در زمان مناسب خودش باید انجام شود.

* اگر قول خوشحالی بدهید، چیزی برای پنهان کردن نخواهیم داشت

سرمربی تیم ملی گفت: مهم ترین مطلب اینکه رسانه ها به مردم ایران بگویید که امیدوارم سال خوب و نوروز خوبی داشته باشید. بزرگترین آرزوی ما سلامتی و خوشحالی فراروان برای تک تک مردم ایران است. اگر قول بدهید که فقط خوشحال باشید هیچ چیز برای پنهان کردن نداریم می توانید بیاید در ساختمان پک و قراردادها و مدارک ما را ببیند خانواده خوشحال و خوش رویی منتظر شما هستند.
در پایان نشست خبری همه خبرنگاران برایش دست زدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار