فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰


کیهان ورزشی-


شنبه‌های داغ فوتبال اروپا اینبار با سرنوشت لیگ ما گره خورده بود. در روزی که پرسپولیس می‌توانست بالاخره آن یک امتیاز مورد نیازش را که از بازی استقلال و پس از آن سایپا در کسب آن ناتوان بود، بدست بیاورد، در آلمان یک قهرمانی تکراری بایرن مونیخ را انتظار می‌کشید و در انگلیس شانس اولین قهرمانی زودهنگام برای سیتیزن‌ها به بازی دربی شهر منچستر متصل شده بود. اما چیزی که در پایان این شنبه فوتبالی پیدا بود، لبخندی بود که قرمزهای فوتبال دنیا بر لب داشتند؛ آنهایی که از قهرمانی و پیروزی تیم‌هایشان پایشان به زمین نمی‌رسید.

پرده اول؛ قهرمانی پرسپولیس

دیگر هواداران پرسپولیس طاقت این را نداشتند که قهرمانی تیمشان یک هفته دیگر به تعویق بیافتد. آنها از رویای قهرمانی در دربی، حالا به قهرمانی هزار کیلومتر دورتر از تهران راضی شده بودند. مشهد همان شهری بود که حدود 10 سال قبل استقلال با پیروزی مقابل پیام به دومین قهرمانی در لیگ برتر رسید و حالا این فرصت را برای پرسپولیس مهیا کرده بود تا حتی با یک تساوی مقابل پدیده دومین قهرمانی متوالی خود را مسجل کند. در پایان این بازی قرمزهای پایتخت با تنها گل وحید امیری به پیروزی رسیدند تا نه تنها چهارمین قهرمانی خود در لیگ برتر را جشن بگیرند بلکه تمامی تیم‌ها در لیگ هفدهم را حداقل یکبار برده باشند.

پرده دوم؛ ایستاده به احترام بایرن

تیمی که تا همین چند ماه قبل با کارلو آنچلوتی شانه به شانه دورتموند، شالکه و لورکوزن حرکت می‌کرد و ناکامی‌های متوالی‌اش‌ که به آن شب کابوس‌وار در پاریس و شکست تحقیرآمیز 3 بر صفر مقابل پاری‌سن‌ژرمن ختم شد، شب گذشته موفق شد 5 هفته مانده به پایان بوندس لیگا قهرمانی‌اش را تثبیت کند. این ششمین قهرمانی متوالی مونیخی‌ها در آلمان بود. وقتی به آن فکر می‌کنیم قهرمانی دورتموند با یورگن کلوب به مانند خاطره‌ای دوردست می‌ماند که تنها چند سکانس از آن در ذهن باقی مانده. حالا کلوب کجا و دورتموند کجا. دورتموندی که نه با توخل و نه با بوش نتوانست آن خاطرات را تکرار کند. کاری که یوپ هاینکس به خوبی انجام دادن آن را بلد است. او در روزهای تاریک بایرن با وجود آنکه برای همیشه خداحافظی کرده بود، بازگشت و این تیم را به تاج و تخت قهرمانی‌اش بازگرداند.

پرده سوم؛ انتقام مورینیو از پپ

نمی‌دانم در منچستر هم از همین کری‌های استقلال و پرسپولیسی ما هم وجود دارد یا نه؟ اینکه قهرمانی را بدهی اما دربی را ببری. کاری که یونایتد دیشب با سیتی انجام داد. آنها که بازی رفت را با نتیجه 2-1 در خانه واگذار کرده بودند، دیشب فقط به میدان آمدند تا قهرمانی رقیب دیرینه‌شان در بازی دربی تثبیت نشود. جدال یونایتد و سیتی در این هفته بی شباهت با وضعیتی که استقلال و پرسپولیس داشتند، نبود. دربی‌هایی که می‌توانست قهرمان را مشخص کند اما رقیب قدیمی مانع رخ دادن آن شد. تیم مورینیو که قافیه را در نیمه اول باخته و دو گل از سیتیزن‌ها عقب بود، اما بازگشت آنها در نیمه دوم چیزی کمتر از معجزه نبود و با 3 گلی که زدند، حداقل کاری که کردند این بود که قهرمانی همشهری‌شان را یک هفته به تاخیر بیندازند. شیاطین سرخ قهرمانی را دادند اما دربی را بردند تا شب مفرح قرمزهای دنیا تکمیل شود.


عرفان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار