PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

کیهان ورزشی-

تیم تنیس جام دیویس ایران همان طور که انتظار می رفت با قبول شکست برابر تایوان به دسته(گروه) سوم آسیا سقوط کرد.
تنیس ایران که بدترین روزهای تاریخ خود را سپری می کند این اتفاق را چنان عادی می داند که بابت آن اصلا نگرانی و دغدغه هم ایجاد نکرد!
در حقیقت پس از این شکست نه اهالی این رشته و رسانه ها واکنش تند هم نداشتند و خیلی راحت از کنار آن گذشتند! اگر چندی پیش در پی چنین شکستی دو سه برنامه انتقادی و چالشی برگزار می شد و فدراسیون تحت فشار افکار عمومی قرار می گرفت این بار اصلا کسی حوصله حرف زدن در این باره را نداشت.
جالب اینکه حمایت و عدم نظارت به امر مدیریت در این رشته این شائبه را به وجود آورده که دست هایی در این باره در کارند.
سوال اینجاست که برای تحول در یک رشته چه مقدار زمان باید داد. در برخی رشته ها ما شاهد برخورد سریع وزارت ورزش هستیم اما در تنیس این پسرفت اصلا به چشم نمی آید.
کار به جایی رسیده که اهالی این رشته منتظرند تا مسئولان فعلی خودشان همت کنند و با خالی کردند کرسی هایشان جا را برای دیگران و افکار تازه باز کنند!
اگرچه در این رشته سالهاست شعار جوانگرایی داده می شود اما در مسابقات در برابر تایوان باز ما ناچار به استفاده از اشکان شکوفی شدیم بازیکن سی و هفت ساله ای که بیش از دو دهه فعالیت قهرمانی در تنیس را در کارنامه اش دارد.
فدراسیون بی برنامه در امر استعداد یابی چنان دستش از بازیکن مطرح خالی است که با وجود چند جنجال با اشکان شکوفی و انوشا شاهقلی اغلب مجبور است دست نیاز به سوی آنان دراز کند و...
گفتیم. گفتند. نوشتیم. نوشتند. فریادزدیم. فریاد زدند. اما قرار است در همچنان روی همان پاشنه بچرخد. اما تاریخ گواهی خواهد داد که چه ظلمی بر این رشته رفته است.
رشته تنیس در ایران طرفداران بی شماری دارد. در میان آنها استعدادهای فراوانی وجود دارند که هرگز فرصت ابراز وجود نیافته اند. چه کسی قرار جواب آنها را بدهد؟

بهمن اسدی
برچسب ها: تنیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار