ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۳۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کمیته مسابقات لیگ برتر بسکتبال از تغییراتی خبر می‌دهد که می‌تواند لیگ را دچار تحولات مثبتی کند.

کیهان ورزشی-


بسکتبال ایران این روزها شاید کم رمق‌ترین و کم رونق‌‌ترین روزهای خود در یک سال گذشته را تجربه می‌کند. سال اگرچه برایمان خوب شروع نشد و ناکامی تیم ملی بسکتبال نوجوانان در آسیا و عدم راهیابی این تیم به مسابقات جهانی کاممان را تلخ کرد اما به نظر می‌رسد تغییراتی در راه است که البته نه در مدت کوتاه بلکه در دراز مدت می‌تواند اثر خوبی بر بسکتبال ما بگذارد.


در اولین جلسه برگزار شده کمیته مسابقات فدراسیون که به بازبینی آیین‌نامه اختصاص داشت، تغییراتی اعمال شد که شایان توجه است. یکی از مواردی که در جلسه اول به تصویب رسید اینکه همه باشگاه‌هایی که در لیگ برتر حضور خواهند داشت، موظف به تیم‌داری در رده نوجوانان هستند.
همچنین مسابقات مناطق 8 گانه لغو و این رقابت‌ها به قهرمانی کشور تبدیل شده و طی توافق با آموزش و پرورش، بازی‌های رده مینی و  نونهالان را نیز آموزشگاه‌ها برگزار خواهند کرد.


بی شک چنین تصمیم خوب و مهمی می‌تواند به رشد بسکتبال کمک کند. هر چند که بعید است این اتفاق به زودی رخ دهد چراکه تیم‌های حاضر در لیگ در چند فصل اخیر خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند که اصلی‌ترین و عمده آنها مسائل مالی بود که گاها برخی از آنها را به کناره‌گیری از لیگ وامی‌داشت.


حال باید دید باشگاه‌هایی که در لیگ برتر تیمداری می‌کنند یا در فصل آینده از لیگ یک به لیگ برتر می‌آیند، داشتن دو تیم که به معنای دو هزینه جداگانه است، توجیهی دارد و آنها حاضر خواهند بود به چنین تغییر رو به جلویی تن دهند یا آنکه فدراسیون همچون اتفاقات دیگری که در دوره ریاست محمود مشحون شاهد آن بودیم، از موضع خویش کوتاه آمده و به همان لیگ نصف و نیمه راضی می‌شود.


در صورت وقوع هر یک از دو حالت، کیهان ورزشی چنین تصمیمی را که می‌تواند باعث رشد و اعتلای سطوح پایه این ورزش دانشگاهی شود، به فال نیک گرفته و امیدوار است که مسئولان باشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بسکتبال نیز به آن تن دهند.

خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار