PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
نکات آماری از بازی رم-بارسلونا
شب گذشته رم دست به کار بزرگی زد و بارسلونا را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کرد.
کیهان ورزشی-
رم امشب موفق شد در یک شب رویایی، شکست 4-1 بازی رفت مقابل بارسلونا را با پیروزی 3-0 پاسخ بدهد تا راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود. موقع قرعه کشی، همه از خوش شانسی تیم والورده بابت این قرعه ساده می گفتند اما جالوروسی ثابت کرد چرا صدرنشین گروه مرگ شده است. به مرور نکات آماری این بازی می پردازیم:

1- رم بدون شکست خانگی (4 برد و یک تساوی) و بدون دریافت حتی یک گل در بازی های خانگی، به مرحله نیمه نهایی رسید. این درحالی است که رمی ها در خانه با اتلتیکو مادرید، چلسی و بارسلونا بازی کردند و مقابل آنها همچون قره باغ و شاختار موفق به ثبت کلین شیت شدند. در این رکورد جاودان، آلیسون بکر نقشی انکار نشدنی دارد.

2- این اولین حضور آ اس رم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپاست. از زمان برگزاری مسابقات تحت عنوان لیگ قهرمانان اروپا، جالوروسی هرگز موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر نشده بود. البته این تیم یک بار در سال 1984 در جام باشگاه های اروپا به فینال راه یافت، هرچند در آن مسابقه مغلوب لیورپول شد.

3- این احتمال وجود دارد که فینال سال 1984 دوباره تکرار شود؛ هر دو تیم آن سال یعنی رم و لیورپول در نیمه نهایی حاضر هستند.

4- فقط 3 بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، تیمی که در دیدار رفت با اختلاف 3+ گل شکست خورده، موفق به جبران آن در دیدار برگشت مرحله حذفی مسابقات و در نتیجه صعود به دور بعد شده است. رم، دپورتیوو لاکرونیا و بارسلونا.


5- برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، دو بازیکنی که در بازی قبلی تیمشان گل به خودی زده اند؛ هر دو در بازی بعدی دروازه حریف را می گشایند.

6- بارسلونا در رقابت های امسال لیگ قهرمانان اروپا فقط 6 گل دریافت کرد که 4 گل را رم وارد دروازه این تیم کرد.

7- ادین ژکو با سه گل زده مقابل بارسلونا، بهترین رکورد شخصی اش در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل این تیم دارد. بارسا، رقیب محبوب او در اروپاست!

8- آخرین بار که در بازی های لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا بیش از یک گل دریافت کرد؛ در بازی فصل گذشته مقابل یوونتوس در تورین بود. حالا یک بار دیگر مقابل تیمی ایتالیایی، بارسلونا 3-0 بازنده است.

9- رم چهارمین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که در بازی های یک فصل، دو مرحله را با قانون گل زده در خانه حریف بالا می آید. (آخرین بار بایرن مونیخ در فصل 2009/10)

10- رم تاکنون در خانه مقابل بارسلونا شکست نخورده است. دو پیروزی مشابه 3-0 و تساوی 1-1 حاصل بازی های این دو تیم در المپیکو است.


11- آمار رم دی فرانچسکو در بازی های خانگی این فصل لیگ قهرمانان اروپا: 5 مسابقه؛ 4 برد و یک تساوی؛ 8 گل زده و بدون گل خورده!

12- رم بیست و ششمین تیمی است که در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به نیمه نهایی می رسد. بیست و پنجمین تیم، منچسترسیتی در سال 2016 بود.

13- رم، پس از اینتر، میلان و یوونتوس، چهارمین تیم ایتالیایی محسوب می شود که به نیمه نهایی می رسد.

14- دنیله ده روسی، اولین بازیکنی است که از سال 2013 مقابل بارسلونا در بازی های اروپایی، طی یک مسابقه هم گل می زند و هم پاس گل می دهد. (آخرین بار توماس مولر چنین رکوردی به ثبت رسانده بود.)


15- برای اولین بار در تاریخ بارسلوناست که این تیم در تورنمنتی، پیروزی با اختلاف 3 گل در بازی رفت را در بازی برگشت از دست می دهد.

16- امروز 10 آپریل، سالروز شکست 3-0 بارسلونا در مرحله 1/4 نهایی مقابل یوونتوس در تورین است. حالا پس از یکسال تیمی دیگر از ایتالیا موفق به رسیدن به این مهم می شود.

17- امروز 10 آپریل سالروز شکست 7-1 رم مقابل منچستریونایتد نیز است. رم این روز سیاه را پس از 11 سال به روز جشن گرفتن تبدیل کرد.

18- از بین بازیکنان رم، فقط الکساندر کولاروف سابقه حضور در مرحله نیمه نهایی با منچسترسیتی را دارد.

19-  ادین ژکو رکوردار گلزنی برای رم طی یک فصل لیگ قهرمانان اروپا با 6 گل زده در بازی های این فصل است.

20- لیونل مسی در 10 بازی آخر یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی نشده است!

طرفداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار