ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۳۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
پرسش مطرح شده احتمالا دغدغه وزارت ورزش و جوانان نیز است ولی مسئولان وزارتخانه که همواره در صحبت‌هایشان بر حمایت از کشتی تاکید دارند فعلا سکوت کرده‌اند تا رسانه‌های حامی آنها ابهامات و پرسش‌های مورد نظر را از فدراسیون کشتی مطرح کنند.



کیهان ورزشی-

به نقل از روزنامه کیهان، رسول خادم پس از 40 روز دوری از فدراسیون کشتی به خانه‌اش بازگشت؛ بازگشتی که پاسخ مثبت به خواسته اعضای مجمع بود تا تلاش‌های به ظاهر شبانه‌روزی وزارت ورزش و جوانان!

رئیس‌فدراسیون کشتی در بدو بازگشت انتقادات گذشته‌اش را نسبت به وزارت ورزش تکرار کرد و صراحتا عنوان داشت: « به نظر می‌رسد به خاطر اصرار اعضای مجمع مسئولان وزارت ورزش مجبور هستند او را بار دیگر تحمل کنند! »

یک روز پس از این انتقادات، روزنامه ورزشی وابسته به موسسه ایران که حامی وزارت ورزش و جوانان نیز است، مدعی شد فدراسیون کشتی با بودجه 385 میلیاردی در 4 ساله گذشته از نظر نتیجه‌گیری آورده بزرگی برای کشتی نداشته است!

روزنامه مورد نظر در ادامه این پرسش را مطرح کرده که آیا با این بودجه کلان در زمینه ساخت و سازها و مسائل زیربنایی اتفاقی تازه‌ رخ داده است؟!

پرسش مطرح شده احتمالا دغدغه وزارت ورزش و جوانان نیز است ولی مسئولان وزارتخانه که همواره در صحبت‌هایشان بر حمایت از کشتی تاکید دارند فعلا سکوت کرده‌اند تا رسانه‌های حامی آنها ابهامات و پرسش‌های مورد نظر را از فدراسیون کشتی مطرح کنند.

اما آیا واقعا درخصوص عملکرد فدراسیون کشتی ابهام چندانی وجود دارد که حالا باید این پرسش‌ها مطرح شود؟!

در بعد نتیجه‌گیری فدراسیون کشتی یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌های ورزشی در چند سال اخیر است، این را می‌توان به راحتی از آمار و ارقام موجود دریافت. 27 اسفند 96 و در روزهایی که خادم از فدراسیون کشتی دور بود، این فدراسیون با انتشار گزارشی عملکرد 4 سال گذشته خود را تشریح کرد. با توجه به اطلاعات ارایه شده در آن گزارش باید عنوان داشت تیم‌های ملی کشتی در این 4 سال عناوین متعددی بدست آورده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به قهرمانی جهان تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فرنگی برای اولین بار در تاریخ‌اشاره کرد.

همچنین دو قهرمانی پیاپی تیم جوانان آزاد در رقابت‌های جهانی، کسب مدال طلا توسط حسن یزدانی در کشتی آزاد آن هم پس از 16 سال از دیگر افتخارات فدراسیون کشتی بود.

حضور همیشگی فرنگی و آزادکاران بر روی سکوی جهانی (به غیر از سال 2017 که کشتی آزاد توفیق چندانی بدست نیاورد)، حضور همزمان تمام تیم‌های پایه روی سکوی جهانی و شش قهرمانی متوالی در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد خود گواه عملکرد مثبت فدراسیون کشتی است.

درخصوص مسائل زیربنایی و ساخت‌وساز نیز فقط کافی است دوستان سری به ضلع شرقی دریاچه مجموعه ورزشی آزادی بزنند تا در جریان چند و چون ساخت آکادمی ملی کشتی به عنوان یک مجموعه مدرن و بروز قرار گیرند.

تحلیل درست و منطقی وقایع و مطرح نمودن انتقادات اگر سازنده باشد، قطعا به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند، حالا فرقی نمی‌کند از جانب وزارت ورزش مطرح شود یا رسانه ها. اما اگر این گونه نباشد نه تنها به درد ورزش نمی‌خورد بلکه به دردهای آن نیز اضافه می‌کند.

در روزهای پایانی سال 96 در همین ستون نوشتیم و بازهم تکرار می‌کنیم که در جریان اختلاف وزارت ورزش و فدراسیون کشتی، تا آنجا که ما متوجه شدیم تمام حرف رسول خادم این بوده که کشتی ورزش اول این مملکت است، بیشترین مدال‌های ورزش را در عرصه بین‌المللی کسب کرده و باید به اندازه جایگاه و اعتبارش به آن احترام گذاشت. به عنوان نمونه اگر رئیس‌‌اتحادیه جهانی کشتی به ایران می‌آید، مثل رئیس‌فیفا او را به دیدار رئیس‌جمهور ببرند، اگر ورزشکارانش در عرصه‌های دشوار بین‌المللی افتخار کسب می‌کنند، ویژه دیده شوند. اگر صحبت از تخصیص اعتبار است، احترام کشتی رعایت شود.

حالا با این شرایط اگر وزارت ورزش خواسته‌های رسول خادم را معقول می‌داند، در جهت تامین آن قدم بردارد، اگر هم غیرمعقول می‌داند شفاف بگوید تا حداقل علاقه‌مندان به ورزش تکلیف خود را بدانند؛ مگر می‌شود یک روز خادم را بهترین فرد برای هدایت کشتی دانست و روز دیگر علیه‌اش بازی رسانه‌ای راه انداخت؟!

محمود محمدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار