PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فردا و پس فردا در ورزشگاه هفت تیر تهران برگزار می‌شود.
کیهان ورزشی-
مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای انتخاب نفرات تیم ملی جهت حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ مجارستان، روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در سالن قدیمی هفت تیر تهران برگزار می‌شود تا بدین ترتیب پس از مدتها شاهد برگزاری رقابت‌های مهم کشتی در سالن ۶۰ ساله و پر از خاطره جنوب شهر تهران باشیم. این در حالیست که بر اساس قانون فرآیند انتخابی، نفرات مطرح کشتی ایران بدلیل کسب عناوین جهانی و المپیک طی ۲ سال اخیر از حضور در مرحله نخست معاف شده‌اند.

بر اساس فرآیند ۴ نفر برتر رقابت‌های نخست انتخابی تیم ملی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی که اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، به روی تشک خواهند رفت.

بر اساس قانون فرآیند انتخابی تیم ملی،حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم با کسب مدال برنز المپیک ریو، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم با کسب مدال‌های طلای جهان و المپیک و کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم بدلیل کسب مدال نقره در رقابت های المپیک ریو، مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم بدلیل کسب مدال طلای امیدهای جهان و علیرضا کریمی و عزت‌الله اکبری در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز بنابر تشخیص کادر فنی تیم ملی از حضور در مرحله نخست انتخابی معاف شدند و ۴ نفر برتر مرحله نخست به اتفاق کشتی‌گیران فوق باید در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد که اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود به روی تشک بروند تا نفرات برتر اوزان مختلف شناسایی شوند.

در این رقابت‌ها رضا یزدانی و مسعود اسماعیل پور، دو چهره شاخص مازندران با توجه به نداشتن سهمیه برای حضور در مرحله نهایی رقابت انتخابی تیم‌ ‌ملی، باید روز جمعه برای رسیدن به دوبنده تیم‌ ‌ملی  به میدان می آمدند، اما نام این دو کشتی‌گیر در بین سه سهمیه استان مازندران به عنوان قهرمان کشور دیده نمی‌شود تا طبق قانون از پیش تعیین شده، فرضت حضور در مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی را تقریبا از دست بدهند.

مصطفی میر عمادیان ، مربی مازندران کشتی آزاد در رابطه با غیبت اسماعیل پور و رضا یزدانی، گفت‌: مسعود اسماعیل پور، یکی از سه سهمیه استان مازندران بود، اما یک هفته‌ مانده به مسابقات انتخابی تیم‌ ‌ملی از ناحیه مچ دست دچار ضرب خوردگی شدید شد و باید عمل جراحی انجام دهد. به ‌این‌ ترتیب او رقابت‌های انتخابی تیم‌ ‌ملی را از دست داد.

عمادیان همچنین در مورد وضعیت رضا یزدانی نیز، گفت‌: رضا یزدانی هنوز شرایط لازم برای مسابقه دادن را ندارد، اما احتمالا  می‌تواند تا رقابت‌های مرحله نهایی تیم‌ ‌ملی آماده شود. او به دلیل عمل جراحی کمتر روی تشک بوده و باید تمریناتش را ادامه‌ دهد تا وضعیتش برای کشتی گرفتن در مرحله آخر مشخص شود.
ایسنا

برچسب ها: کشتی ، کشتی آزاد ، تیم ملی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار