فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به بهانه اعتراف تلخ یک نماینده مجلس؛ ورزش راهی به خانه ملت ندارد!


کیهان ورزشی-

ورزش در ایران به عنوان یکی از پدیده های جذاب برای جوانان شرایط خوبی ندارد. اگرچه در قانون اساسی بحث ورزش همگانی به صورت رایگان مطرح شده اما امروزه پرداختن به ورزش بدون پرداخت وجه خواب و خیالی بیش نیست. در بحث ورزش قهرمانی اگرچه غیر منصفانه است که به پیشرفت ها و افتخارآفرینی ها اشاره نکنیم اما در این بخش هم مشکلات همچنان فراوانند.

مجری و متولی ورزش در ایران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستند که این دو ارگان علاوه بر تنش های فراوان بین خود هردو از کمبودها و کم توجهی ها گلایه دارند.

اگرچه این واقعیتی تلخ و گزنده است اما بسیاری از مشکلات ورزش به ضعف مدیریت و برنامه ارتباط مستقیم دارد.

با کمال تاسف قوه نظارتی هم برکار و بار مجریان ورزش وجود ندارد. متولیانی که دم به دم با تغییرات سیاسی در دولت دچار زلزله اساسی می شوند و در نبود چشم اندازهایی با قوه اجرایی هر مدیری می آید ساز خود را می زند که اغلب گوشخراش هم هستند.

در وانفسای نبود قوه نظارتی بر کار و بار ورزش در هر دو بخش همگانی و قهرمانی چشم ها به سوی مجلس است تا شاید مهم ترین ارگان به گفته بزرگان به وظیفه اش عمل کند. در حقیقت با وزارتخانه ای شدن ورزش دست مجلس در این باره باید بازتر از همیشه باشد.

اما این یک باورغلط و سراب گونه است. وقتی در خانه ملت حنای ورزش بی رنگ است و کمتر نماینده ای به این سو نظر دارد باید به چه چیزی امید بست؟

زمانی که نایب رییس فراکسیون ورزش از نداشتن مسئولیت قطعی در این باره سخن می گوید چه انتظاری می توان از مجلس برای ورود جدی و تاثیر گذار بر مجلس داشت؟

علی اصغر یوسف نژاد تلویحا اعلام می کند که اساسا فراکسیون ورزش هیچ مسئولیت رسمی در امر ورزش ندارد. این فراکسیون تنها به صرف علاقه شخصی برخی نمایندگان تشکیل شده است. اگر اعضای این فراکسیون هیچ کاری هم نکنند کسی نمی تواند بر آنان خرده بگیرد.

او با اشاره به جمع صد نفره نمایندگان در این فراکسیون می گوید. درصد بالایی از این افراد اصلا آشنا به حوزه ورزش نیستند. آن تعداد انگشت شمار آشنا نیز آن قدر در مجلس کار دارند که فرصتی برای پرداختن به این حوزه ندارند. اغلب هم ورود فراکسیون به موضوعات ورزش سطحی و مقطعی است. به گفته او اصولا فراکسیون در این باره دارای تشکیلات لازم نیست و در بسیاری از امور بدون اطلاع از مسایل و جریانات ورزش است.

همین چند نکته و اشاره کوتاه نشان می دهد که قواره ورزش ما در خانه ملت چقدر دچار نقصان است. باید امیدوار بود که با باور ضرورت ورزش برای آحاد مردم و تاثیر مستقیم آن در ایجاد شور و نشاط در مردم نمایندگان دلسوز همتی کنند و با حرکتی انقلابی موضوع ورزش در مجلس را جدیتی ضروری کنند.

بهمن اسدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار