PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
گفت و گو با امین احمدیان ملی پوش پینگ پنگ ایران
امین احمدیان از پدیده های پینگ پنگ ایران است. استعدادی از نسل تازه پینگ پنگ که مسابقه به مسابقه شاهد پیشرفتش هستیم.جوان این روزهای پینگ پنگ در تعطیلات نوروزی با کسب سهمیه المپیک به علاقه مندان تنیس روی میز عیدی داد و در جدال با حریفان آسیایی و اروپایی پیروز شد و به مقام قهرمانی رقابت های انتخابی المپیک دست یافت.احمدیان به زعم اهالی پینگ پنگ آینده روشنی دارد و در مسیر ترقی قرار گرفته است.پینگ پنگ با مدیریت تازه خود به سمت سازندگی حرکت کرده و احمدیان از استعدادهایی است که در مسیر سازندگی شکوفا شده است.ملی پوشی که آنقدر شایستگی دارد که جانشین باتجربه های تیم ملی در رقابت های مهم پیش روی پینگ پنگ شود.ما به بهانه کسب سهمیه المپیک در نوروز ۱۳۹۷ با امین احمدیان همکلام شدیم و از زوایای او در زندگی شخصی و ورزشی اش صحبت کردیم.

بچه خیابان پیروزی

-امین احمدیان عضو تیم ملی بزرگسالان پینگ پنگ متولد تهران و زادروزش در نهم شهریور ۱۳۸۰ ثبت رسیده است:«خانه ما در خیابان پیروزی واقع شده است و ورزش را از این محله شروع کردم.»

-میهمان این هفته «نگاه چند بعدی» در خانواده ای پینگ پنگ باز شد که دو عضو خانواده ورزشکار بودند. امین دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:پدرم در گذشته پینگ پنگ بازی می کرد و تجربیات ارزشمندی از این رشته ورزشی داشت. پدرم سالهاست که در رشته ورزشی پینگ پنگ حضور دارد و از همه مهم تر این که خود روزی بازیکن رشته پینگ پنگ در کشور بود. برادرم نیز پینگ پنگ بازی می کرد و او هم در این زمینه مجرب بود.خلاصه این که علاقه پدر و برادرم به پینگ پنگ منجر شد به حضورم در این رشته ورزشی و این که تنیس روی میز را جدی بگیرم و این رشته را بطور جدی ادامه دهم. پدرم محرک اصلی حضورم در پینگ پنگ بود و لازم است از زحماتش در این خصوص تشکر کنم.

-وی ادامه داد: از حدود هفت یا هشت سالگی پینگ پنگ بازی کردم و طبیعتا حریفان تمرینی و همیشگی ام پدر و برادرم بودند.بخشی از فوت و فن این رشته را ابتدا از پدر آموختم و او بود که مرا به سمت پینگ حرفه ای سوق داد و حتی در دو سه سال ابتدایی نقش مربی را برایم ایفاء می کرد.

-در حال حاضر دانش آموز است:«کلاس یازدهم نظام جدید هستم و در رشته تحصیلی تربیت بدنی تحصیل می کنم.هدفم این است که رشته تربیت بدنی پس از کسب دیپلم ادامه دهم و مدرک کارشناسی این رشته در دانشگاه را کسب کنم.ضمنا رشته تربیت بدنی را با مشورت خانواده و دوستان باتجربه انتخاب کردم و می خواهم در آینده وقت بیشتری روی رشته تربیت بدنی بگذارم. به هر حال دوران قهرمانی به پایان می رسد و من به عنوان یک ورزشکار ملی پوش می بایست اطلاعات علمی و دانشگاهی داشته باشم تا بتوانم به پینگ پنگ خدمت کنم.»

پینگ پنگ را از پدرم آموختم

-وی ادامه داد: البته زیاد درس خوان نیستم و از اعترافش واهمه ای ندارم. مدتهاست تمام وقت خود را صرف پینگ پنگ کرده ام و طبیعی است ورزشکاری که ملی پوش می شود چاره ای ندارد غیر از این که تمریناتش را دوام ببخشد و حرفه ای گری را جدی بگیرد. البته اینها نباید مانع توجه من به درس خواندن و تحصیل شود.

-امین احمدیان ملی پوش بزرگسالان در ابتدای گفت و گوی خود به نحوه علاقه مندی و ورودش به پینگ پنگ اشاره کرد و دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:همانطور که خدمت تان گفتم از هفت یا هشت سالگی بود که راکت پینگ پنگ به دست گرفتم و پشت میز پینگ پنگ با پدر و برادرم بازی کردم.سال نخست زیرنظر مستقیم پدرم تمریناتم را انجام می دادم و ایشان بر روی بازی و تمریناتم نظارت داشت.منظورم این است که الفبای پینگ پنگ را از پدرم یاد گرفتم.سپس زیرنظر آقای رضا آریایار تمریناتم را ادامه دادم.پس از دو سال توانستم در مسابقات نونهالان پینگ پنگ شرکت کنم و عناوین سومی و نخست را به دست آورم.آقای واحد مالمیری مربی بعدی ام بود و یکسال زیرنظر ایشان تمرینات را برگزار کردم.سال بعد پیش آقای صمد تدبیری رفتم و ایشان را به عنوان مربی انتخاب کردم. در حال حاضر هم زیر نظر آقای پویان پاک نژاد تمرین می کنم.لازم است از تمامی مربیانی که در این مسیر کمکم کردند و تمریناتم را زیرنظر داشتند تشکر ویژه کنم.آنها در پینگ پنگ از نظر فنی هدایتم کردند و حاصل کارشان این شد که بتوانم به تیم ملی بزرگسالان برسم.

بوندسلیگا و کسب تجربه بین المللی

-وی در خصوص نحوه ورودش به لیگ بزرگسالان پینگ پنگ ایران و تیم ملی توضیح داد و گفت:از رده نوجوانان موفق شدم به لیگ بزرگسالان راه پیدا کنم ، متعاقبا ملی پوش شوم.سال گذشته برای یک نیم فصل به لیگ پینگ پنگ آلمان رفتم و یک نیم فصل در این لیگ بازی کردم.من برای تیم کایزرس لاترن آلمان بازی کردم و اتفاقا تجارب گرانبهائی در لیگ آلمان به دست آوردم.سه ماه در آلمان تمرین و مسابقه دادم و در پایان نیم فصل بوندسلیگا به ایران برگشتم تا بتوانم در لیگ پینگ پنگ ایران به میدان بروم. از آن جا که باتاخیر به ایران برگشتم تمامی تیم های لیگ بسته شده بود و من می بایست به تیمی می رفتم که لیست تیمش پر نشده بود و یک جای خالی داشت.

-وی ادامه داد:ضمنا من در کمپ مجهز و حرفه ای کایزرس لاترن تمریناتم را برگزار کردم.بطورکلی تجربیاتم در آلمان بیشتر شد و فرصت پیدا کردم تا نقاط ضعف را در بازی با حریفان خارجی در بوندسلیگا برطرف سازم یا به نقاط ضعفم پی ببرم.من در آلمان کسب تجربه کردم اما در لیگ پینگ پنگ ایران درآمدزایی می کنم.

-احمدیان در خصوص لیگ فصل گذشته پینگ پنگ به کیهان ورزشی می گوید:لیگ امسال چند ماه دیگر شروع می شود .من فصل گذشته با توضیحاتی که در قسمت قبلی صحبت هایم دادم با تاخیر به لیگ اضافه شدم.من به تیم پینگ پنگ صنعت نفت آبادان ملحق شدم و فصل خوبی را نیز پشت سر گذاشتم.امیدوارم امسال در لیگ پینگ پنگ شرایط مطلوب خود را حفظ کنم و با آمادگی کامل به میدان بروم

از حریفان باآتیه تا کسب سهمیه المپیک

-امین اضافه کرد: صنعت نفت آبادان جزو تیم های خوب لیگ پینگ پنگ است.البته تیم پتروشیمی بندر امام از نظر مالی اوضاع خوبی دارد.بودجه اش نسبت به سایر تیم ها بیشتر است و بازیکنان خوب لیگ و تیم ملی جذب این تیم می شوند.البته از حضور در صنعت نفت آبادان راضی هستم و در این تیم شرایط خوبی داشتم.امیدوارم در لیگ امسال کیفیت فنی بازیها ارتقا یابد و شاهد پیشرفت لیگ باشیم. لیگ پویا به رشد بازیکنان کمک شایانی می کند.

-صحبت بعدی این گفت و گو درباره موفقیت اخیر امین احمدیان و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن بود. امین درباره نحوه کسب سهمیه المپیک به کیهان ورزشی می گوید:سطح مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن بالا بود و نفرات خوبی از سایر کشورها در این رقابت ها شرکت کردند.البته رنگینک شرکت کنندگان در مسابات از من پایین تر بود اما همگی جزو نفرات آماده کشورهای خود بودند و با وجود این که سن و سال پایینی داشتند ولی از نظر فنی آینده خوبی در پینگ پنگ خواهند داشت.به نظر من رنگینک در انتخابی تعیین کننده نیست و تاثیر خاصی ندارد.برخی از حریفان عالی بودند و در آینده حرفهای زیادی برای گفتن خواهند داشت.

-وی اضافه کرد:من در فینال مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک برابر حریفی از سنگاپور بازی کردم و توانستم این حریف را شکست دهم و قهرمان شوم و از همه مهم تر سهمیه المپیک را کسب کنم.در مرحله نیمه نهایی نیز به مصاف پینگ پنگ بازی از بلژیک قرار گرفتم و او را مغلوب کردم.هم چنین در مرحله قبلی نیز بر حریفی از کشور سويیس غلبه کردم و همانطور که گفتم حریفان خوب و جوانی در این مسابقات شرکت کرده بودند.

برنامه آماده سازی برای حضور مقتدرانه احمدیان در المپیک

-دوباره درباره مسائل مربوط به لیگ پینگ پنگ ایران صحبت کردیم و او در این مورد یادآور شد:سقف قرارداد در لیگ حدود دویست میلیون تومان است.درحال حاضر بهترین بازیکنان لیگ برادران عالمیان هستند که شرایط فنی شان در لیگ مثال زدنی است.لیگ فصل گذشته دو ماه طول کشید و هر تیم 10 بازی در لیگ انجام داد.البته مبلغ قرارداد پایین تر از ملی پوشان باسابقه است و کمتر از بازیکنان باتجربه می گیرم.البته طی دو سال آینده با تجربیاتی که کسب خواهم کرد مبلغ قراردادم در لیگ دوچندان خواهد شد.بازی بیشتر در تیم ملی و کسب تجربه بین المللی شرایطم را بهتر خواهد کرد.

-وی درباره برنامه های آماده سازی خود پس از کسب سهمیه المپیک می گوید:پس از قهرمانی و پایان مسابقات انتخابی المپیک 2020 به تهران برگشتم و تمریناتم را ادامه دادم.پیش از مسابقات انتخابی المپیک نیز برنامه تمرینی فشرده ای را سپری کردم.ارتقای کیفیت تمرینات برای حضور در المپیک مثمرثمر خواهد بود و سبب می شود که با آمادگی بالا در بزرگترین آوردگاه جهان حاضر شوم.البته فدراسیون و کمیته ملی المپیک برای ارتقای آمادگی ام پیش از المپیک برنامه ریزی کرده اند. قرار است با هماهنگی فدراسیون و کمیته ملی المپیک به مسابقاتی اعزام شوم تا در این رقابت ها محک بخورم.

-امین ادامه داد:تدارکات کمیته ملی و فدراسیون پینگ پنگ فقط برای حضور در مسابقات برون مرزی ختم نمی شود بلکه قرار است با هماهنگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون پینگ پنگ به یکی از کمپ های مجهز خارجی اعزام شوم و مدتی تمرینات آماده سازی را در کمپ موردنظر برگزار کنم. حضور یک ورزشکار المپیکی به نحوه آماده سازی اش کمک شایانی می کند.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار