PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۳۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
پیشکسوت فوتبال ایران درباره فساد در این رشته حرفهای جالبی را مطرح کرد.

خداداد عزیزی در گفت و گو با خبرنگار کیهان ورزشی اظهار داشت:  17 سالم بود که بصورت جدی وارد فوتبال شدم و الان 30 سال است که در این فضا قرار دارم و در سطح اول فعالیت دارم اما به جرات به شما می گویم که چیزی به اسم مبارزه با فساد ندیده ام!مبارزه با فساد این نیست که شما فقط حرف بزنید.ریشه این فساد به نظر من دولتی بودن فوتبال ماست.

وی افزود: شما می دانید که چرا صدا و سیما حق پخش فوتبال را نمی دهد؟ من به شما می گویم. صدا و سیما وقتی می بیند که باشگاههای ما دولتی هستند و دست شان در جیب دولت است می گوید اینها که خودشان از دولت پول می گیرند پس چرا من به آنها پول بدهم!پول های دولتی یعنی آغاز فساد.

خداداد گفت:اگر فیفا بداند که باشگاههای ما دولتی هستند شک نکنید که تعلیق مان می کند اما هر بار که نمایندگان آنها برای بازدید از باشگاههای ما می آیند سرشان را کلاه می گذاریم!

فوتبال حرفهای به تماشاگرش زنده است و در اروپا حتی تیم های محلی و روستایی هم تماشاگر دارند اما در فوتبال ما آیا باشگاههایی مثل سایپا، پیکان ، نفت و ...تماشاگر دارند؟ آیا اینها خودشان مسبب دولتی ماندن فوتبال نیستند؟وقتی شما دزدی های کوچک را در فوتبال نادیده می گیرید دیگر زورتان به دزدی های بزرگتر نمی رسد. دلالی همه جای دنیا وجود دارد اما برای خود قواعدی دارد اما اینجا شده است دله دزدی های 50 و 100 میلیون تومانی.

عزیزی اضافه کرد: من می دانم که این آقایان چه کارهایی می کنند. بازیکنان جوان را می برند شمال و در مهمانی های خاص از آنها فیلم می گیرند و بعد از آن باج خواهی ها شروع می شود. یعنی بازیکن معروف شده و برای خودش کسی است اما چون از آن فیلمی که دست فلان دلال دارد می ترسد باید باج بدهد.

مهاجم اسبق تیم ملی ایران گفت: بازیکنی بنام مسعود شجاعی اشتباه کرد و برابر تیمی از اسرائیل بازی کرد و همه ما اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم و باید بر اساس قوانین مملکت مان عمل کنیم و بالافاصله هم نمایندگان مجلس و وزیر ورزش و ...وارد عمل شدند و با بازیکن هم برخوردهایی شد اما سوال این است که چرا این آقایان با همین شدت و حدت وارد میدان مبارزه با فساد در فوتبال نمی شوند؟راه مبارزه با فساد در فوتبال به نظر من فقط این است که دادگستری، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی در کنار فدراسیون فوتبال عملیاتی را طراحی کنند و یک شبه فاسدین را از صحنه فوتبال محو کنند.

برچسب ها: خداداد عزیزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار