PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸
در بازی اورتون مقابل نیوکاسل، برای اولین بار در دنیا یک ربات توانست رویای یک هوادار را محقق کند.
کیهان ورزشی-
از هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس، شب گذشته دو تیم اورنون و نیوکاسل در ورزشگاه گودیسون پارک به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود اورتون خاتمه یافت. شروع این بازی با ورود یک ربات در دستان فیل جاگلیکا، کاپیتان تیم اورتون همراه بود.

این ربات می‌تواند رویای بسیاری از هواداران فوتبال را به حقیقت تبدیل کند. در واقع این اولین ربات واقعیت مجازی دنیا است که از راه دور کنترل می‌شود و هواداران می‌توانند آنچه که دوست دارند در زمین رخ دهد را خودشان رهبری کرده و از راه دور به آن دستور دهند. آنها با این ربات به درون زمین می‌روند و کار دلخواه‌شان را انجام می‌دهند.

این ربات مجازی برای اولین در دنیای فوتبال در این بازی استفاده شد و باشگاه اورتون برای اینکه رویای یکی از هوادارانش که از بیماری سختی رنج می‌برد را عملی کند، تن به چنین تجربه‌ای داد. جک مک‌لیندن هوادار 14 ساله‌ای است که از یک بیماری نادر و مزمن رنج می‌برد و قابلیت‌های حرکتی خود را از دست داده اما به کمک این ربات توانست آنچه که همیشه دوست داشت را تجربه کند و به همراه بازیکنان محبوب خود تمام اتفاقات بازی را لمس کند.

این ربات به همراه کاپیتان اورتون به درون زمین آورده شد تا جک بتواند همچون کودکان دیگری که به همراه بازیکنان وارد زمین می‌شوند، چنین چیزی را تجربه کند. این ربات دارای دوربین و بلندگو است که به تبلت جک متصل بود و او می‌توانست همه چیز را همچون دنیای واقعی لمس کند.

این همان چیزی است که فوتبال را ارزشمند و زیبا می‌کند. تکنولوژی در کنار زیبایی فوتبال قرار می‌گیرد تا به ما باردیگر انسانیت و فرهنگ همزیستی را بیاموزد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار