فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶


کیهان ورزشی-


بدون شک یکی از بزرگترین ناکامی های فوتبال ایران در طول تاریخ دوری نزدیک به نیم قرن از المپیک است. آخرین بار ایران با وجود اخذ مجوز؛ بازی های المپیک مسکو را تحریم کرد تا بعد از آن گرفتن این مجوز برایش رویایی دست نیافتنی باشد.

اگرچه ایران طی سالهای اخیر سه بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده و در رشته فوتبال در بازی های آسیایی هم دستش به جام قهرمانی رسیده اما در جام ملت های آسیا و نیز جام باشگاه های آسیا حضوری ناموفق داشته است.

با این حال برای ناکامی دردو جام معتبر قاره کهن(جام ملت ها و باشگاه های آسیا) دلایل روشنی وجود دارد.

در جام ملت ها به راستی در چند نوبت بد شانسی گریبان فوتبال ما را گرفته است. در سال دو هزار لبنان، در سال 96 امارات و حتی جام ملت ها در استرالیا می توانست ما را به گمشده بزرگ برساند که اقبال بد مانع از آن شد. از سوی دیگر در جام باشگاه های آسیا ضعف ساختاری باشگاه های ما و استفاده نابرابر رقبا از بازیکنان خارجی دلایل قانع کننده ای به حساب می آیند.

در این میان آنچه مایه دلخوری و اسباب نگرانی اهالی فوتبال را فراهم ساخته حذف تیم های امید ما در مرحله مقدماتی المپیک است. اتفاقی که نه از سر قوت رقبا که به سبب ضعف متولیان فوتبال ما در برنامه ریزی رقم می خورد.

سالهاست در این رده سنی ما با داشتن بهترین های آسیا سوگمندانه شاهد حذف امیدهایمان هستیم و هر بار یک برنامه بی حاصل به اجرا در می آید. مهم ترین نکته در این باره داشتن دو آشپزاست. به همین دلیل هم آش تیم امید یا شور می شود یا بی نمک...

تیمی که یک پایش را فدراسیون می کشد و پای دیگرش را کمیته ملی المپیک هرگز نتوانسته زیر این فشار کمر راست کند.

اکنون نیز و با نزدیک شدن به ایام مسابقات انتخابی المپیک و بازی های آسیایی کشمکش ها آغاز شده است. صف مدعیان برای نیمکت تیم امید طولانی شده و پشت پرده هر کس دنبال نفر مدنظرش است و آنچه مهم نیست شایسته سالاری نام دارد.

حمید استیلی مدیر تیم امید شده اما مشخص است که او تصمیم گیرنده نیست. با موفقیت نسبی مربیان خارجی در برهه کنونی یک نظریه هم استفاده از مربی خارجی است. به عبارتی کسی سکان هدایت تیم امیدمان را بر عهده خواهد گرفت که تا امروز در این باره اندیشه ای نداشته و تازه بعد از این قرار است جبران مافات کند. برای همین هم هست که غالبا مدرسه تیم امید دیر می شود و کارنامه ای مردود برایش رقم می خورد. با این شرایط است که متاسفانه نباید خیلی به موفقیت در بازی های آسیایی و حضور در المپیک دل ببندیم.


بهمن اسدی

برچسب ها: تیم فوتبال امید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار