PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
مسی و بزرگترین رکوردهایش
کیهان ورزشی- 

لیونل مسی، مهاجم و ستاره آرژانتینی بارسلونا به موفقیت‌های زیادی در دوران بازیگری‌اش دست یافته است و به همین خاطر می‌توان او را یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال دانست. او را با بازیکنانی همچون دیه‌گو آرماندو مارادونا، پله و آلفردو دی‌استفانو مقایسه می‌کنند چون علاوه بر توانایی‌هایش توانسته رکوردهای زیادی را بشکند و عناوین متعددی به دست آورد که مهترین‌هایشان در زیر آمده است: 

۱. پادشاه لالیگا و کوپا دل ری

او به همراه آندرس اینیستا و ژاوی ارناندس بیشترین قهرمانی را در لالیگای ‌اسپانیا تجربه کرد. مهاجم آرژانتینی در مجموع هشت عنوان قهرمانی در این بازی‌ها به دست آورد و می‌تواند در سال 2018 با فتح نهمین جام از ژاوی پیشی بگیرد.

۲. ۲۰۱۲، سال تاریخی برای مسی

ستاره بارسلونا سال 2012 را به نحو فوق‌العاده‌ای به پایان رساند. او در این سال 91 گل به ثمر رساند. مسی در  لیگ قهرمانان اروپا، کوپا دل ری، سوپر جام اروپا، لالیگا و تیم‌ ‌ملی این رکورد را به ثبت رساند که عبور از آن بسیار سخت است.

۳. چهار قهرمانی در اروپا

ستاره آرژانتینی همچنین توانست چهار بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. آخرین بار در فصل 15 - 2014 رخ داد که بارسا توانست یوونتوس را شکست دهد. همچنین در فصل‌های 11 - 2010 مقابل منچستریونایتد، 09 - 2008 دوباره برابر یونایتد و 06 - 2005 مقابل آرسنال به این عنوان دست یافت.

۴. سه جام جهانی باشگاه‌ها

مسی سه بار قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها را تجربه کرد که در دو فصل آنها، فاتح سه گانه شد (لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا). آبی‌ اناری‌ها در سال 2009 در فینال استودیانتس لاپلاتا را شکست دادند. مسی دومین گل تیمش را در پیروزی دو بر یک به ثمر رساند. بارسلونا در سال 2011 برابر سانتوس برزیل قرار گرفت و شماره "۱۰" این تیم توانست دبل کند. بارسلونا در سال 2015 با سه گل ریورپلاته را شکست داد.

۵. 100 گل در لیگ قهرمانان اروپا

درست است که کریستیانو رونالدو برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا است اما مسی به عنوان یک بازیکن غیر اروپایی بهترین گلزن محسوب می‌شود. مهاجم آرژانتینی توانست در مارس گذشته صدمین گلش را در این بازی‌ها به ثمر برساند.

۶. مسی طلایی

مهاجم بارسلونا یکی از ارکان اصلی تیم‌ ‌ملی کشورش در کسب مدال طلای المپیک 2008 بود. با وجود این که آنخل دی ماریا گل قهرمانی را برابر نیجریه به ثمر رساند اما او نیز در این رقابت‌ها دو بار گلزنی کرد.

۷. توپ‌های طلا

بازیکن شماره "۱۰" آلبی سلسته مانند رونالدو پنج بار برنده توپ طلا شده است. مهاجم آرژانتینی از سال 2015 نتوانسته است به این عنوان دست یابد و همه آنها به مهاجم رئال مادرید رسیده است.

۸. دارنده بیشترین کفش طلا اروپا

دیگر جایزه‌ای که او به همراه رونالدو به یک اندازه تصاحب کرد کفش طلای اروپا است. هر دو بازیکن توانستند چهار بار برنده این جایزه شوند. مسی آخرین بازیکنی است که توانست فاتح این عنوان شود که این اتفاق در فصل 17 - 2016 رخ داد. او 37 گل به ثمر رساند.

۹. عبور از تلمو سارا

مسی در سال 2014 توانست از رکورد سارا عبور کند و پر افتخارترین بازیکن در فتح لالیگا شود. مهاجم آرژانتینی از سال 2014 توانست 378 گل به ثمر برساند. این آمار در هفته‌های آینده بهبود خواهد یافت.

۱۰. بهترین گلزنی آلبی سلسته

ستاره بارسلونا بهترین گلزن تیم‌ ‌ملی است. او برای آرژانتین در 123 بازی 61 گل به ثمر رسانده است. مسی توانست از رکورد گابریل باتیستوتا با 56 گل پیشی بگیرد.

برچسب ها: مسی ، بارسلونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار