ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۳۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
مشکلات مالی و عدم حمایت مسئولین دلیل اصلی انحلال تیم ها در فوتسال است.
کیهان ورزشی- 

سال های سال است که در ایران شاهد انحلال تیم های فوتسال در رده های مختلف باشگاهی هستیم. اغلب این تیم ها بعد از ۲،۳ سال فعالیت چشمگیر ناگهان منحل می شوند؛ حتی به افتخارات بسیار هم دست می یابند اما هر بار بنا به دلایلی که مشکلات مالی سرلوحه آن است از مسابقات کناره گیری می کنند.
 متاسفانه در ایران از تیمداری در بخش خصوصی حمایت نمی شود وگرنه این رشته علاقه مندان زیادی دارد و خیلی ها حاضرند در فوتسال هزینه نمایند اما توقع حمایت از سوی مسئولان این رشته را دارند. عدم حمایت رؤسای ورزش و به ویژه فوتسال باعث دلسردی این افراد می شود. 
تیم تاسیسات دریایی تهران را مثال می زنیم که حتی سابقه قهرمانی جام باشگاه های آسیا را در کارنامه خود دارد. این تیم بعد از چند سال حضور پرقدرت در لیگ فوتسال، خبر از منحل شدن می دهد. باشگاهی که قهرمان آسیا و ایران می شود و چند بازیکن ملی پوش در آن توپ زده اند چرا بعد از زمان کوتاهی از تیمداری پشیمان می شود؟! یا تیم هایی همچون شن سا ساوه، دبیری تبریز، شهید منصوری قرچک و ارم کیش قم که هر کدامشان شناسنامه فوتسال ایران محسوب می شوند و حتی بازیکنان بزرگی هم در آن ها توپ زده اند مثل آب خوردن انصراف می دهند. 
در انحلال تیم های فوتسال همیشه مشکلات مالی حرف اول را می زند اما علت انحلال تیم های ایرانی فقط این نیست. اتفاقاتی درون باشگاه یا فضای گسترده فوتسال رخ می دهد که باعث انحلال این تیم ها می شود. تغییرات زیاد در مدیریت تیم ها و عدم نتیجه گیری به راحتی می تواند یک تیم را از دنیای فوتسال محو کند. متاسفانه در فوتسال ما به خیلی مسائل از جمله بحث تیمداری حرفه ای پرداخته نمی شود و هیچ بررسی از سوی مسئولین این رشته در خصوص علت کناره گیری تیم ها و انحلال آن ها صورت نمی پذیرد. مسئولین باید برای ریشه کن کردن این موضوع اتاق فکر ترتیب دهند تا طبق قانون، تیم ها با برنامه ریزی درازمدت وارد عرصه فوتسال شوند تا دیگر خبری از انحلال تیم ها نباشد. 

اشکان هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها