فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
مربیانی داشتیم که درباره همه چیز اظهار نظر می کردند غیر از وظیفه اصلی شان و یک پایشان در فست فود هایشان بود و یک پای دیگر در محل تمرین که البته عاقبت شان هم اخراج از تیم بود.
کیهان ورزشی-



موفقیت در عالم مربیگری بی دلیل نیست. تمامی مربیانی که روی نیمکت تیم خود موفق هستند و در پایان فصل کلی مشتری دست به نقد دارند با کارشان زندگی می کنند وامکان ندارد توجه شان به  مسائل حاشیه ای جلب شود.

 همین چند وقت پیش بود که عکسی از وینفرد شفر سرمربی آلمانی و موفق تیم استقلال تهران در فضای مجازی منتشر شد که او بر روی تردمیل و هنگام ورزش کردن مشغول تماشای بازی تیم العین امارات حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بود و متفکرانه تیم حریف را آنالیز می کرد.

کارلوس کروش یکی از مربیان موفق تاریخ تیم ملی هم از گفتار و رفتارش پیداست که با فوتبال و تیمش زندگی می کند و لحظه ای نیست که بین فوتبال و مباحث غیر ورزشی مردد شود و برود وقتش را برای ساعت ها روی مسائل دیگری بگذارد .اگر !غیر از این بود که تیم ملی در جایگاه کنونی خود در آسیا قرار نداشت و تیمش دومین تیم صعود کننده به جام جهانی روسیه لقب نمی گرفت. این آخری هم اسکوچیچ مربی کروات تیم خونه به خونه علت غیبت خود در کنفرانس خبری پیش از فینال جام حذفی را با لبخند اینطور پاسخ داد:«من سابقه کار در کشورهای مختلفی را دارم و بازی های زیادی را سرمربی بودم و هرگز ندیدم در روز بازی آن هم بازی به این مهمی یک نشست مطبوعاتی برگزار شود چرا که شما به عنوان مربی باید ذهنتان متمرکز بازی کنید و اگر در پنج شش ساعت قبل از بازی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران حضور داشته باشید، این اتفاق رخ نمی‌دهد.»

این که ما در مواقع حساس و بااهمیت به طرز عجیبی آماتورگونه عمل می کنیم بماند اما تمرکز بر روی بازی پیش رو ، تیم خود و حریف بخشی از وظایف مربی است و بدون تردید مربیانی که پیش از مسابقه وارد فلسفه و مسائل غیرفوتبالی در رسانه ها می شوند خود به خود از موفقیت فاصله می گیرند و وارد مسیری می شوند که پایان خوشی ندارد.

در همین لیگ هفدهم لیگ برتر ، مربیانی داشتیم که درباره همه چیز اظهار نظر می کردند غیر از وظیفه اصلی شان و یک پایشان در فست فود هایشان بود و یک پای دیگر در محل تمرین که البته عاقبت شان هم اخراج از تیم بود.

مربیانی هم داشتیم که در نیم فصل نخست تمرکزشان روی تیم خود و فوتبال نبود و نتایج ضعیفی کسب کردند ولی در نیم فصل دوم روی فوتبال متمرکز شدند و تیمشان نتایج درخشانی به دست آورد و خودشان را ثابت کردند.

کیوان طباطبایی









نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار