PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
ارزش سهام لیورپول بالا و بالاتر می رود و لبران جیمز یکی از کسانی است که در این بین سود می برد.
کیهان ورزشی-
یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های لبران جیمز نتیجه داده است. لیورپول برای اولین بار در 11 سال گذشته توانست به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کند. جیمز در آوریل 2011 دو درصد از سهام باشگاه را به دست آورد. در آن هنگام، شرکت بازاریابی LRMR او شریک فن‌وی اسپورتس، مالک لیورپول شد. مالکان فن‌وی اسپورتس، جان هنری و تام ورنر هستند که در اکتبر 2010 لیورپول را با قیمت پایین 477 میلیون دلار خریدند. تام هیکس و جرج ژیلت، مالکان قبلی لیورپول به دنبال آن بودند که باشگاه را با قیمت 954 میلیون دلار بفروشند.
منابع نزدیک می‌گویند که جیمز این دو درصد سهام خود را با تنها 5/6 میلیون دلار خریداری کرده است.
تابستان سال گذشته بود که اعلام شد لیورپول هشتمین تیم فوتبال پرارزش دنیا است و ارزش آن 49/1 میلیارد دلار است. اکنون که لیورپول به فینال لیگ قهرمانان رسیده دست کم بیش از 100 میلیون دلار سود به دست خواهد آورد.
یک متخصص سرمایه‌گذاری در تیم‌های ورزشی گفته که با توجه به بازگشت لیورپول به اوج و سابقه درخشان این تیم، آنها در حال حاضر دست کم 6/1  میلیارد دلار قیمت دارند. به این ترتیب ارزش سرمایه‌گذاری جیمز در این باشگاه در هفت سال دست کم پنج برابر شده است و ارزش آن به 32 میلیون دلار رسیده است.
این اولین سرمایه‌گذاری موفق جیمز نیست. او در سال 2014 هم توانست با فروش شرکت تولید هدفون بیتس به اپل 30 میلیون دلار درآمد کسب کند. او همچنین یک میلیون دلار در رستوران بلیز پیتزا سرمایه‌گذاری کرده که ارزش سرمایه‌گذاری او در حال حاضر دست کم 25 میلیون دلار برآورد می‌شود و برخی کارشناسان می‌گویند احتمالا ارزش آن 45 میلیون دلار باشد.
ماوریک کارتر، شریک تجاری جیمز درباره شراکت با لیورپول گفته است: «برای ما افتخاری است که در این قرارداد با جان هری و تام ورنر فن‌وی اسپورتس شریک باشیم. برای ما بسیار هیجان‌آور بوده که ببینیم چنین باشگاه باسابقه‌ای به اوج برگشته و ما هم بخشی از آن هستیم. لبران از این خوشحال است که در یک ورزش دیگر هم سرمایه‌گذاری کرده است.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار