ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: ۳۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱
امشب ال‌کلاسیکو در حالی برگزار می‌شود که بارسلونا قهرمانی خود را تثبیت کرده و تقریبا یک بازی تشریفاتی در پیش است.
کیهان ورزشی-

مادریدی‌ها نمی‌خواهند رسم دیرینه لالیگا را به جا بیاورند. برایشان ساختن گذرگاهی که به تونل شهرت یافته برای عبور تیمی که اصلی ترین دشمن آنها در فوتبال است، کار آسانی نیست. زیدان گفته که آنها این کار را برای بارسلونا انجام نخواهند داد اما این کار باعث نمی‌شود در قهرمانی شاگردان ارنستو والورده اختلالی بوجود بیاید. آنها هفته پیش قهرمانی خود را تثبیت کردند و حالا با خیالی راحت به سراغ رئال مادرید آمده‌اند. البته برای زیدان و شاگردانش هم این دیدار چیزی از یک تقابل تشریفاتی کمتر ندارد اما نه دلسردی رئال از لالیگا و نه عدم حضور بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان هم نمی‌تواند چیزی از حساسیت این بازی بکاهد.

فصل برای بارسا به پایان رسیده است. نیمی از فصل در المپیکو تمام شد و نیم دیگر در دو هفته گذشته که تیم والورده با شکست سویا و دپورتیوو لاکرونیا به ترتیب قهرمانی کوپا دل ری و لالیگا را کسب کرد. بازی امشب می‌تواند گیلاس روی کیک باشد و شادی هواداران را مضاعف کند و تاثیری روی جدول رده بندی ندارد.
رئال مادرید اگرچه برای تیم قهرمان لالیگا تونل نخواهد زد اما آنها زمانی برای قهرمانی بارسلونا تونل زدند که در چندین هفته پیاپی جز شکست و تساوی نتیجه دیگری نمی‌گرفتند تا زمینه برای قهرمانی بیست و پنجم بارسا در لیگ اسپانیا مهیا شود. مسی و یارانش دوست داشتند جشن قهرمانی‌شان با پیروزی در ال‌کلاسیکو توام باشد اما نتایج بد تیم‌های مدعی همچون اتلتیکو مانع این اتفاق شد و بارسا به راحتی و چند هفته زودتر جشن قهرمانی گرفت.

رئال در شرایطی به این بازی حیثیتی رسیده است که بارسا قهرمانی خود در لالیگا را قطعی کرده و رکورد ۳۸ بازی متوالی بدون شکست در لالیگا را که در اختیار سوسیداد بود، از آن خود کرده و آن را به ۴۱ نیز رسانده است.این بازی، دویست و سی و هشتمین ال‌کلاسیکو تاریخ در همه رقابت‌ها خواهد بود. تیم زیدان برای سومین فصل متوالی به فینال اروپا رسیده و این مسئله تا حدودی دوگانه داخلی بارسلونا و عملکرد کاملا ضعیف تر از حد انتظار سفیدپوشان در تورنمنت‌های داخلی را جبران کرده است. تیم زیدان لالیگا را در ال کلاسیکوی رفت واگذار کرد و حالا برای نایب قهرمانی می‌جنگد. عملکرد آنها در این فصل به جز لیگ قهرمانان اروپا بسیار پر نوسان بود و امتیازات دور از انتظاری به خصوص در برنابئو از دست رفت که باعث شد بارسا خیلی زود جام قهرمانی لالیگا را پس بگیرد.  انگیزه تیم زیدان در بازی امشب هم پاره کردن روند شکست ناپذیری بارسلونا در لالیگاست و هم گرفتن انتقام باخت سنگین دور رفت.

زمان بازی | یکشنبه، 16 اردیبهشت 1397 برابر با 6 می 2018
ساعت | 23:15
محل برگزاری بازی | ورزشگاه نیوکمپ
داور بازی | الخاندرو هرناندز هرناندز

ترکیب احتمالی 
ترکیب بارسا برای بازی فردا تا حدودی مشخص است. تراشتگن در دروازه است؛ روبرتو، پیکه، اومتیتی، آلبا در خط دفاعی بازی می‌کنند؛ بوسکتس، راکیتیچ و اینیستا در خط میانی و بالاخره مسی، سوارز و کوتینیو در خط حمله. اینیستا مصدومیت مختصری دارد و اگر والورده تصمیم به نیمکت نشینی او بگیرد، یکی از میان پائولینیو و دمبله جانشین او خواهند شد.
ترکیب رئال مادرید ابهامات زیادی دارد. زیزو در کنفرانس مطبوعاتی صراحتا گفت که تیمش با بهترین ترکیب به میدان می‌آید. ناواس درون دروازه خواهد بود؛ مارسلو، راموس، واران و وازکز در خط دفاعی به میدان می‌روند؛ کاسمیرو، کواچیچ، کروس و مودریچ در خط میانی و بیل و رونالدو در خط حمله. از این ترکیب احتمالا واران و ایسکو بازی نکنند که در آن صورت ناچو در خط دفاعی بازی خواهد کرد و شاید به کلی سیستم بازی عوض شود و شاهد حضور bbc در زمین باشیم.

نکات آماری بازی
1. این بازی، دویست و سی و هشتمین ال کلاسیکوی تاریخ در همه رقابت‌ها خواهد بود. بارسلونا 93 بار برده؛ رئال مادرید 95 بار و 49 بازی هم مساوی شده است.
2. بارسلونا در سه ال کلاسیکوی خانگی قبلی موفق به پیروزی نشده است. دو باخت و یک تساوی. آخرین برد خانگی بارسا در ال کلاسیکو به مارس 2015 برمی‌گردد که تیم انریکه 2-1 پیروز شد.
3. رئال مادرید تنها یک گل تا رسیدن به 400 گل در ال کلاسیکو فاصله دارد. بارسا تاکنون 387 گل در این دوئل به ثمر رسانده است.
4. بارسلونا فردا می‌تواند پنجاهمین برد لالیگایی‌اش در ال کلاسیکو را جشن بگیرد. تاکنون این تیم در لالیگا 49 بار رئال مادرید را شکست داده؛ 20 بار باخته و 18 بار هم مساوی کرده است. بارسا تنها برابر اسپانیول (66)، اتلتیک بیلبائو (61)، رئال سوسیداد (60) و سویا (57) بیش از رئال مادرید برد خانگی در لالیگا کسب کرده است.
5. بارسلونا با پیروزی فردا می‌تواند برای اولین بار پس از فصل 2013/14، رئال مادرید را در یک فصل لالیگا دبل کند.
6. پس از می سال 2008، این اولین باری است که پیش از شروع ال کلاسیکو، یکی از دو تیم قهرمانی اش در لالیگا را قطعی کرده است. بار قبل رئال مادرید قهرمان شد و بارسا تونل افتخار زد.
7. بارسلونا در هر 20 ال کلاسیکوی اخیرش در لالیگا موفق به باز کردن دروازه رئال مادرید شده است. دومین رکورد گلزنی پیاپی تاریخ ال کلاسیکو در لالیگا پس از رکورد 22 بازی متوالی گلزنی رئال مادرید بین سال‌های 1959 تا 1969.
8. لیونل مسی بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو در همه رقابت‌ها (25) و بهترین گلزن تاریخ این بازی در لالیگاست. 17 گل.
9. کریستیانو رونالدو تاکنون 17 گل در ال کلاسیکو زده و فردا می‌تواند در عدد 18 به دی استفانو برسد. آلفردو هم اکنون بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید در ال کلاسیکو به شمار می‌رود.
10. لیونل مسی در هیچ یک از چهار ال کلاسیکوی خانگی اخیر بارسلونا در لالیگا موفق به گلزنی نشده است. بدترین رکورد لئو مقابل رئال مادرید.
11. ارنستو والورده در 23 مصافش با رئال مادرید در همه رقابت‌ها، 15 بار شکست خورده است. 6 برد و دو مساوی. بدترین رکورد او مقابل یک تیم در کنار بارسلونا.
12. والورده از 6 تقابلش با زین الدین زیدان تنها یک پیروزی کسب کرده و پنج بازی دیگر را باخته است. آن یک برد هم امسال با بارسلونا به دست آمد.
13. والورده فردا می‌تواند به اولین مربی تاریخ بارسلونا تبدیل شود که دو ال کلاسیکوی خانگی متوالی در همه رقابت‌ها را می‌بازد.
14. زیدان اما در صورت شکست ناپذیری می‌تواند با رکورد میگل مونیوز به عنوان مربی‌ای که طولانی ترین روند شکست ناپذیری در ال کلاسیکوهای خارج از خانه در همه رقابت‌ها را دارد، برابری کند. مونیوز در 4 حضورش در نیوکمپ شکست نخورد. زیدان تاکنون دو برد و یک مساوی کسب کرده است.

آخرین ال‌کلاسیکو با طعم اینیستا
آخرین ال کلاسیکوی اینیستا. اسطوره بارسلونا اعلام کرده که در پایان فصل از این تیم جدا می‌شود تا بازی فردا حال و هوای متفاوتی هم به خود بگیرد. روز گذشته روزنامه مارکا اسپانیا خبر داد که آندرس اینیستا، کاپیتان بارسلونا در ال کلاسیکو برگشت از ابتدای بازی در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.
رونالدو و یک رکورد دیگر
آمار نشان می‌دهد که رونالدو در صورت گلزنی مقابل بارسا می‌تواند با رکورد اسطوره به یادماندنی رئال (دی استفانو) برابری کند.رونالدو در تمام ال‌کلاسیکوهای که حضور داشته 17 وارد دروازه بارسا کرده است. البته او این شانس را هم دارد که بهترین گلزن رئال در تاریخ ال‌کلاسیکو لقب بگیرد.
کاپیتانی خوش یمن راموس
بعد از جدایی ایکر کاسیاس در سال 2015، سرخیو راموس تبدیل به کاپیتان اول رئال مادرید شد و در سفر به نوکمپ، حضور او تضمین کننده نباختن در خانه بارسلونا بوده است. در اولین فصل، اگرچه راموس در اواسط بازی از زمین اخراج شد اما در نهایت گل دیدنی رونالدو باعث شد ال کلاسیکوی نوکمپ با برتری 1-2 کهکشانی ها به پایان برسد. یک فصل بعد و در حالیکه رئال مادرید در آستانه پذیرش شکست بود، خود سرخیو راموس با پروازی دیدنی در دقیقه 90 موفق به گلزنی و نجات تیمش شد.
سومین ال کلاسیکو در تابستان امسال و در چارچوب سوپرکاپ اسپانیا برگزار شد که این بار نیز رئال مادرید با درخشش رونالدو و آسنسیو، در استادیوم اختصاصی بارسا 1-2 پیروز شد تا با کاپیتانی سرخیو راموس، کهکشانی ها هرگز در نوکمپ برابر رقیب دیرینه مغلوب نشوند.

آمار خوب زیدان در نوکمپ
زین الدین زیدان، سرمربی است که به راحتی می‌تواند رکوردها را بشکند. او که به دنبال سومین قهرمانی پیاپی با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا است تا اتفاقی تاریخی را به ثبت برساند در نوکمپ نیز آمار درخشانی داشته است. سرمربی رئال مادرید در نخستین بازی‌اش به شکست ناپذیری بارسلونای لویس انریکه (۳۹ بازی) پایان داد. با وجود این که مادرید به خاطر کسب نتایج ضعیف با رافائل بنیتس لالیگا را از دست داده بود توانست با هدایت زیدان در نوکمپ شگفتی رقم بزند و ۲ بر یک پیروز شود.

دومین تقابل هشت ماه بعد رخ داد. در آن زمان بارسلونا ۶ امتیاز بیشتر از رئال مادرید داشت و گل ‌دقیقه ۹۰ سرخیو راموس اجازه داد این رقابت‌ حفظ شود. آخرین حضور مادرید زیدان در نوکمپ به سوپر جام گذشته برمی‌گردد. در آن دیدار سفید پوشان ۳ بر یک مقابل آبی‌ اناری‌ها پیروز شدند. سرمربی فرانسوی هفتمین جام خود را فتح کرد (اکنون هشت جام دارد). جالب این است که در دو بازی که مادرید برابر بارسلونا پیروز شد یک بازیکنش را به علت دریافت کارت قرمز از دست داد. زیدان به عنوان بازیکن هم در نوکمپ دو پیروزی و دو تساوی به دست آورده و تنها یک بار در این ورزشگاه شکست را تجربه کرد.

‌پخش جهانی ‌ال‌کلاسیکو با پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌ها
بازی امشب ال‌کلاسیکو از سوی کمپانی پخش بازی، براساس جدیدترین و مدرن‌ترین سیستم از طریق گیرنده‌های تلویزیونی در اختیار دوستداران قرارخواهد گرفت. براساس اعلام مطبوعات اسپانیا،شرکت مدیارپرو که امتیاز پخش بازی را در اختیار دارد، براساس سفارش اتحادیه لیگ اسپانیا، ماموریت پیداکرد که دربی مذکور را با روش‌های جدید تصویری روی آنتن ببرد. برهمین اساس از تکنولوژی True View ، 4K-HDR ، Be The Player، Laser Wallو ... به همراه دوربین فضایی برای پخش این بازی که بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در بیش از ۱۸۲ کشور جهان بیننده دارد، استفاده خواهد کرد.
شبکه تلویزیونی همچنین از ۲ ساعت قبل از شروع این نبرد دیدنی اقدام به پخش لحظه به لحظه اتفاقات مربوط به ورود ۲ تیم و حضور در رختکن تا شروع بازی خواهد کرد تا علاقمندان حتی یک ثانیه از تیم مورد علاقه خود غافل نشوند. جوریس اورس، مسئول پخش جهانی اتحادیه لالیگا می‌گوید:مسابقات باشگاهی اسپانیا یکی از لیگ‌های است که سراسر جهان طرفداران میلیونی دارد.از این راه  می‌کوشیم به آن دسته که امکان رفتن به ورزشگاه را ندارند، فرصت تعقیب تیم محبوب خود را به صورت زنده بدهیم. وی افزود:چالش مهم ما این است که با پخش لحظه به لحظه، طرفداران جهانی خود را راضی و خرسند نگه داریم.

براساس اظهارات این مقام ۴۰ دوربین قدرتمند در زوایای مختلف اقدام به گرفتن تصاویر و پخش آن می‌کنند. دوربین‌های که قابلیت چرخش کامل و طراحی شده شرکت اینتل را خواهند داشت. همچنین از وسایلی همچون هلی‌کوپتر و موتورسیکلت برای قراردادن دوربین و تعقیب اتوبوس حامل یاران لیونل مسی و کریستیانو رونالدو استفاده خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار