PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۳۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
ستاره ایرانی تیم آلکمار با هت‌تریک در بازی امروز تیمش در هفته پایانی لیگ هلند، عنوان آقای گلی را بدست آورد.
کیهان ورزشی-
تیم فوتبال آلکمار از هفته آخر رقابت های لیگ برتر هلند مقابل زوله قرار گرفت که با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید. در این بازی جهانبخش باز درخشید و موفق شد در این بازی هت‌تریک کند. ستاره ایرانی آلکمار در دقایق 12، 52 و 88 موفق به گلزنی برای تیمش شد.

او که پیش از این با 18 گل زده و 12 پاس گل در صدر بهترین بازیکنان لیگ هلند قرار داشت، با این سه گل بهترین گلزن این فصل لیگ هلند لقب گرفت و تا برای اولین بار چنین افتخاری را نصیب فوتبال ایران و آسیا کند. این اولین بار است که یک بازیکن آسیایی می‌تواند در لیگ‌های معتبر اروپایی به چنین افتخاری دست پیدا کند. پیش از جهانبخش تیم آلکمار فقط با دو بازیکن دیگر توانسته بود به این عنوان برسد.

جهانبخش در حالی با 21 گل زده آقای گل شد که چندین رقیب 17 و 16 گل را پایین‌تر از خود می‌دید. بدین ترتیب می‌توان از حالا او را بهترین بازیکن فصل لیگ هلند قلمداد کرد. نباید فراموش کرد که او به عنوان یک هافبک این عنوان را بدست می‌آورد و از همین حیث کار او اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

آلکمار با این نتیجه فصل را در همان رده سوم به پایان برد. در دیگر بازی همزمان هیرنفین به همراه رضا قوچان نژاد به مصاف فاینورد رفت که این دیدار را با نتیجه 3 بر 2 واگذار کرد. رضا در این دیدار ۹۰ کامل بازی ولی موفق به گلزنی نشد. وی یک پنالتی هم  برای تیمش از دست داد.

در سالهای گذشته بازیکنانی چون وحید هاشمیان، رضا قوچان‌نژاد و علی دایی تا کسب عنوان اقای گلی در لیگ‌های اروپایی پیش رفتند اما ناکام ماندند. جهانبخش بالاخره این طلسم را شکست و حالا نامش را در تاریخ فوتبال ایران جاودانه کرد. البته کریم انصاری‌فرد هم این شانس را دارد تا با دو گل در بازی مقابل جیانینا بهترین گلزن لیگ یونان شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار