ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - May 22 2024
کد خبر: ۳۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲
ال کلاسیکو بدون برنده بود اما شاید مهم ترین مشخصه این بازی، جنجال های به وجود آمده و اعتراض ها به داور بازی بود.
کیهان ورزشی-
حساس‌ترین بازی هفته سی و ششم رقابت‌های لیگ دسته اول اسپانیا (لالیگا) با تساوی 2 بر 2 تیم رئال مادرید در خانه بارسلونای 10 نفره، قهرمان زودهنگام فصل جاری به پایان رسید. 

اولین حمله جدی توسط بارسلونا ترتیب داده شد. تیم میزبان که بازی را بهتر از حریف آغاز کرده بود، در دقیقه 3 با پاس مسی و شوت سوارز می توانست به گل برسد اما ضربه سوارز در موقعیتی بسیار خوب از کنار دروازه به بیرون رفت. چیزی طول نکشید که حملات بارسلونا نتیجه داد. در دقیقه 10، روی یک ضد حمله سریع، سرجی روبرتو از سمت راست فرار کرد و توپ را برای سوارز در محوطه جریمه فرستاد و سوارز این بار فرصت را از دست نداد و با یک ضربه والی پای راست، دروازه را باز کرد. بارسلونا پس از گل اول باز هم مالک توپ بود اما از ضد حمله خطرناک رئال  مادرید در دقیقه 14 غفلت کرد. باز هم گل و باز هم یک ضد حمله سریع؛ رونالدو سمت چپ کروس را صاحب توپ کرد، هافبک آلمانی توپ را روی دروازه ارسال کرد، ضربه سر کریم بنزما در مقابل دروازه به رونالدو رسید و او در مصاف با پیکه موفق شد دروازه را باز کند تا همه چیز به تساوی کشیده شود. 

به مرور بارسلونا افت کرد و اشتباه در بین بازیکنان این تیم بیشتر شد و در سوی مقابل رئال مادرید با تمرکز خوبی بازی را ادامه می داد. در دقیقه 26، رونالدو در یک موقعیت تک به تک می توانست میهمان را به گل برتری برساند اما تراشتگن توپ او را عالی مهار کرد. در دقیقه 28 باز هم رونالدو صاحب یک موقعیت عالی دیگر شد و این بار شوت پای چپ خطرناک او با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 32 مودریچ و آلبا با هم درگیری پیدا کردند و بازی می رفت تا به جنجال کشیده شود اما در نهایت همه چیز با مداخله داور حل شد. در دقیقه 38، با سانتر مارسلو از سمت چپ، ضربه سر رونالدو با اختلاف کمی از بالای دروازه بارسلونا به بیرون رفت. در دقیقه 40 نیز روی یک ضد حمله، بنزما موقعیت خوبی داشت اما ضربه او دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 42، مسی در موقعیت تک به تک نتوانست گلزنی کند و ناواس پیش از هر ضربه ای، توپ را او زد. در برگشت، ضربه راکیتیچ در حالی که ناواس هنوز شرایط خوبی نداشت، از کنار دروازه به بیرون رفت تا شانس خوبی برای میزبان از دست برود. بازی در دقایق پایانی نیمه اول با جنجال دنبال می شد. در ابتدا راموس و سوارز کمی درگیری داشتند و داور به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد و بعد مسی هم با خطا بر روی راموس کارت زرد دریافت کرد. در ادامه باز هم چند بار بازیکنان دو تیم حرکات خشنی را انجام دادند و در حالی که به نظر می رسید باز می رفت تا از دست داور خارج شود، روی برخورد سرجی روبرتو و مارسلو، مدافع راست بارسلونا با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد. 
رونالدو در بین دو نیمه از زمین خارج شد و آسنسیو به جای او وارد زمین شد. مهاجم پرتغالی پس از زدن گل مادریدی ها کمی احساس ناراحتی می کرد.
با وجود آنکه بارسلونا ده نفره بود، اما موفق شد در دقیقه 52 به گل برتری برسد. سوارز از سمت چپ حرکت کرد و مسی را روی خط محوطه جریمه صاحب توپ کرد و مهاجم آرژانتینی به یک حرکت عرضی کوتاه، با پای چپ دروازه ناواس را باز کرد. 

در دقیقه 58، آندرس اینیستا در بین تشویق سراسری هواداران نیوکمپ از زمین خارج شد و پائولینیو به جای او به میدان رفت. این آخرین ال کلاسیکوی کاپیتان بارسلونا بود. پائولینیو در آستانه ورود به بازی می توانست گلزنی کند اما تنها یک قدم در رسیدن به توپ کم آورد و ناواس توپ را جمع کرد. در دقیقه 62، با خطای ناچو به روی مسی، بارسلونا صاحب یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه رئال مادرید شد اما ضربه مسی با برخورد به دیواره دفاعی برگشت داده شد. در دقیقه 70، با پاس عالی سوارز، مسی در یک فرار سریع تقریبا با ناواس تک به تک شد و ضربه پای چپ او را ناواس به زیبایی راهی کرنر کرد. در دقیقه 72، رئال مادرید موفق شد به گل تساوی برسد. گرت بیل روی پاسی که بر روی خط محوطه جریمه دریافت کرد، با یک ضربه زیبای سرضرب پای چپ دروازه را باز کرد. 

اعتراض های داوری نسبت به تصمیمات داور از سوی هر دو تیم بسیار زیاد بود و بازی جذاب دو تیم را تحت تاثیر قرار داده بود. در دقیقه 82، مسی با حرکت زیبا در درون محوطه جریمه برای خود موقعیت سازی کرد اما شوت پای چپ او از کنار دروازه به بیرون رفت. چند ثانیه بعد در یک رفت و برگشت، مسی باز هم در زاویه بسته صاحب موقعیت شد اما شوت پای راست او توسط ناواس به خوبی راهی کرنر شد. ضربه سر پیکه روی کرنر بارسلونا، از کنار دروازه به بیرون رفت تا همه چیز آرام شود. بازی همچنان پرجنجال، پرحاشیه، پر زد و خورد و جذاب دنبال می شد. با وجود فشارهای رئال در دقایق پایانی این بازی با تساوی 2-2 تمام شد تا نوار شکست ناپذیری بارسلونا در لالیگا حفظ شود. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار