PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
دختران کاراته کای تیم جوانان ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داده و عنوان قهرمانی را کسب کردند.


کیهان ورزشی-

 هفدهمین دوره‌ی رقابت‌های کاراته قهرمانی جوانان(دختران) آسیا 2018 به میزبانی در اوکیناوای ژاپن در حالی عصر امروز (شنبه) 22 اردیبهشت 1397 به پایان رسید که تیم ملی دختران ایران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی قرار گرفتند.

صبح امروز، در بخش کاتای انفرادی دختران، "حدیثه جمال" توانست در مسابقه اول سه بر دو مقابل نماینده چین تایپه به پیروزی برسد. او در دور دوم با نتیجه‌ سه بر دو به پونگ نئون از ویتنام باخت و در دیدار رده‌بندی توانست پنج بر صفر مان سوملو از هنگ کنگ را شکست داد و به مدال برنز برسد.

اما در بخش کمیته مسابقات ابتدا در وزن ۵۳- کیلوگرم، "فاطمه خنکدار" دراولین مبارزه خود مقابل "گوینت گویان" از ویتنام به تساوی یک بر یک رسید و با قانون سنشو او را از پیش رو برداشت. خنکدار در ادامه 9 بر صفر "آبینارا راجنراین" هندی را مغلوب کرد. سپس توانست ۵ بر صفر "دیلدورا آلیکولاوا" نماینده ازبک را از پیش رو برداشته و فینالیست شود. او در فینال "سوچاواله کولاوانیچ" از تایلند را 5 بر صفر برد و مدال طلای این رقابت‌ها را ازآن خود کرد.

در ادامه، "مبینا حیدری" کاراته کای وزن ۵۹- کیلوگرم تیم دختران، در گام نخست ۵ بر صفر "ون لین" از ویتنام را مغلوب کرد. سپس ۶ بر یک "کاویتا کاویتا" از هند را برد و در مبارزه سوم با نتیجه ۱۲ بر 2 "کوکورو ساکاجی" از ژاپن را شکست داد و به فینال راه یافت. او در فینال به مصاف "نرانوچ تانگلینگ"  تایلندی رفت و 2 بر یک نتیجه را واگذار کرده به مدال نقره این وزن بسنده کرد.

همچنین در وزن 59+ کیلوگرم، "نگین آلتونی" ۴ بر 2 گروشتی سونیل" از هند را برد و در ادامه 3 بر یک "سارا الامری" از امارت را برد. آلتونی در مبارزه سوم ۳ بر 2 مقابل "هرا ایرناندا" از اندونزی به پیروزی رسید و راهی فینال شد. او در فینال "ساکورا ساواشیما" از ژاپن را 3 بر یک برد و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

اما در وزن ۴۸- کیلوگرم "لیلا برجعلی" در اولین مبارزه 7 بر 2 مقابل "رینکا تاهاتا" از ژاپن شکست خورد و در جدول شانس مجدد، در مبارزه اول ۶ بر صفر "فی وانگ" از چین را برد و در مبارزه رده‌بندی 4 بر صفر مقابل "آیکا اوکازاکی" از تایلند شکست خورد و به مدال نرسید.

مدال آوران ایران برای تیم ملی جوانان دختران:
کاتای انفرادی: حدیثه جمال(مدال برنز)
وزن ۵۳- کیلوگرم، فاطمه خنکدار(مدال طلا)
وزن ۵۹- کیلوگرم، مبینا حیدری(مدال نقره)
وزن 59+ کیلوگرم، نگین آلتونی(مدال طلا)

هدایت این تیم را "سمانه خوشقدم" به عنوان سرمربی در اختیار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار